حقوق کارمندان مشخص شد

کد خبر: 1125083

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون تلفیق تصویب کرد که در سال آینده حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.

حقوق کارمندان مشخص شد

حداقل حقوق کارمندان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال آینده است .حقوق کارمندان در سال۱۴۰۱ حدود ۴ و ۵ درصد افزایش میابد. افزایش حقوق کارمندان همین ۱۵ درصد برای سال آینده باقی خواهد ماند، اما این ۱۵ درصد پلکانی است.دولت در سال آینده برای پرداخت حقوق کارمندان خود می‌تواند از اعتبار یارانه‌های نقدی استفاده کند. این یعنی اولویت دولت با پرداخت حقوق کارمندان است و نه یارانه مردم! این نکته عجیبی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است.دولت امسال در پرداخت حقوق کارمندان خود با مشکل مواجه بود و به نظر می‌رسید در چند ماه گذشته برای تامین حقوق کارمندان خود به روش‌های مختلفی متوسل شده بود.

 

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون تلفیق تصویب کرد که در سال آینده حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باشد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق امروز تبصره ۱۲ لایحه بودجه درباره حقوق و دستمزد را تصویب کرد که به موجب آن حداقل حقوق کارکنان پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد دولت در لایحه حداقل حقوق را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده بود.

متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:

حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ده درصد (۱۰%) به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها