کاهش 40 درصدی قیمت مسکن

کد خبر: 1126220

قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک مدعی است، اگر املاک مازاد بانک‌ها فروخته شود شاهد حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود.

کاهش 40 درصدی قیمت مسکن

 قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

چند سالی است که بحث اموال مازاد بانک‌ها حاشیه‌ساز شده است. اموالی که بانکی‌ها مدعی هستند، به واسطه معوقات نظام بانکی در تملک بانک‌ها قرار گرفته است. بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد. بر اساس ادعای فرشید پورحاجت، دبیر کل کانون انبوه‌سازان مسکن کشور حدود ۹۰۰ هزار واحد از آن‌ها متعلق به سیستم بانکی است. در خصوص اموال مازاد بانک‌ها و تاثیر آنها بر قیمت مسکن گفتگویی با رئیس اتحادیه مشاوران املاک داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

بانک‌ها قصد فروش املاک مازاد خود را ندارند

مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با گسترش نیوز گفت: یک نفر می‌خواست مادر خود را بفروشد، مردم به او گفتند مادرت را نمی‌توانی بفروشی. آن فرد مدعی شد قیمتی می‌گویم که نخرند. املاک مازاد بانکی هم به همین روال است. املاک مازاد را به اسرائیل که نمی‌فروشیم. قرار بود این املاک را به هم‌وطن خودمان بفروشیم. بانک‌ها عمدا قیمت نجومی تعیین می‌کنند تا در نهایت فروخته نشود. کارشناس دادگستری قیمت بالا برای املاک مشخص می‌کنند. به حدی قیمت املاک مازاد بانک‌ها بالاست که متقاضی ندارد. اگر قصد فروش دارند، باید در قیمت‌ها تجدیدنظر کنند. در غیر این صورت راحت به مردم بگویید قصد فروش نداریم.

 

قلی‌خسروی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز متوقف شده است. بانک‌ها ورود چندانی به این حوزه ندارند. تمامی املاک خالی کشور متعلق به بانک‌ها و نهادها است. مردم خانه خالی از سکنه ندارند. مردم خانه‌های اضافی خود را اجاره می‌دهند تا درآمدی داشته باشند

تحریم دیوار توسط اتحادیه

وی افزود: اگر املاک مازاد بانک‌ها فروخته شود، شاهد حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت در بازار مسکن خواهیم بود. از سویی قیمت‌های نجومی املاک مازاد بانک‌ها، بازار مسکن را با افزایش قیمت رو به رو خواهد کرد. زمانی که بانک‌ها پایه قیمت مشخص می‌کند، ملک‌های شخصی هم با همین پایه قیمت‌گذاری می‌شود. در سایت دیوار نیز قیمت‌هایی مطرح می‌شود که شرایط بازار را تغییر می‌دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها