چرا برای تور اروپا ضمانت بازگشت دریافت می‌شود؟ آژانس ایوار پاسخ می‌دهد

کد خبر: 1126540

اگر برای ثبت نام تورهای اروپایی به سراغ آژانس‌های گردشگری معتبر رفته باشید، قطعا در هنگام ثبت نام و دریافت مدارک مورد نیاز، با اصطلاح «ضمانت‌نامه» یا همان ضمانت بازگشت آشنا شده‌اید. ضمانت‌نامه‌ای که آژانس مسافرتی در قبال تضمین بازگشت مسافر از سفر دریافت می‌نماید. اما آیا این مدرک، جزو مدارک مورد نیاز سفارتخانه است؟ چرا بعضی آژانس های مسافرتی بدون ضمانت بازگشت، اقدام به فروش تور اروپا می‌نمایند؟ آیا بدون ضمانتنامه امکان دریافت ویزای شینگن مهیا است؟ چرا قیمت تور اروپا در بعضی آژانس‌ها بالا و در اغلب آژانس‌هایی که ضمانت‌نامه دریافت نمی‌کنند ارزان است؟

این سوالات را از آژانس مسافرتی ایوار، مجری با سابقه تورهای اروپایی پرسیده‌ایم.

ایوار، مجری مستقیم تورهای اروپا با توجه به سابقه‌ی بی‌نظیر در اجرای تورهای تفریحی خارجی، سالیان طولانی است که رابطه‌ی بسیار خوبی با سفارت‌های اروپایی دارد و به دلیل همین حسن رابطه، بسیاری از مسافران به این آژانس اعتماد کرده و برای دریافت ویزای شینگن به ایوار مراجعه می‌کنند. اما ایوار نیز جزو آژانس‌هایی است که از مسافران ضمانت بازگشت دریافت می‌نماید.

ایوار

سرکار خانم منظری، مدیر فروش تورهای ایوار درباره دریافت ضمانتنامه بیشتر توضیح می‌دهد:

در اصل، ضمانت‌ بازگشت جزو مدارک مورد نیاز سفارتخانه نیست و توسط خود آژانس دریافت می‌شود، اما دریافت ضمانت‌نامه اجتناب ناپذیر است زیرا سفارت با توجه به اعتمادی که به آژانس مسافرتی و بازگشت مسافران از سفر دارد اقدام به صدور ویزای توریستی شینگن می‌نماید. این اطمینان با اجرای صدها تور در طی سالیان طولانی حاصل شده و درصورت پیش‌آمد کوچکترین قصور و امتناع بازگشت از سفر توسط حتی یک مسافر، مشکلات بسیاری برای آژانس به وجود می‌آید و شاید دیگر دریافت ویزای شینگن از طریق این آژانس مسافرتی ممکن نباشد.

آیا مبلغ ضمانت بازگشت باید به حساب آژانس واریز شود؟

هدی منظری ادامه می‌دهد: اصلا اینطور نیست. خیلی افراد قبل از اقدام برای ثبت‌نام بر این باور‌ هستند که آژانس این سپرده‌ها را در حساب خود نگه داشته و از این راه کسب سود می‌نماید اما مبلغی که توسط آژانس به عنوان ضمانت‌نامه تعیین می‌شود در حساب خود مسافران بلوکه شده و صرفا ضمانت‌نامه بانکی به آژانس ارائه می‌شود. اگرچه ضمانتنامه یکی از دغدغه های مسافران اروپا است، اما این اطمینان را می‌دهیم که این مبلغ، چیزی جز ضمانت بازگشت همسفرانمان نیست و مسافرین حقیقی که برای تفریح به اروپا سفر می‌کنند، نباید هیچ دل‌مشغولی از این بابت داشته باشند و بلافاصله در اولین روز بازگشت از سفر، می‌توانند به دفتر ایوار آمده و نامه ابطال آن را دریافت نمایند.

آژانس ایوار

چرا بعضی دفاتر مسافرتی اقدام به ثبت نام تور اروپا بدون ضمانت بازگشت می‌نمایند؟

متاسفانه اصطلاحی به نام ویزا فروشی چند سالی است که رواج یافته است. بعضی از آژانس‌ها نه به عنوان یک خدمت گردشگری، بلکه صرفا در صدد دریافت ویزای شینگن برای افراد هستند. این دفاتر مسافرتی که از اعتبار بالایی نزد سفارتخانه برخوردار نیستند و سابقه‌ی روشنی در اجرای تورهای اروپایی ندارند، اقدام به جمع آوری مدرک و ارسال آن برای سفارتخانه می‌نمایند. شاید این اقدام بیشتر فریب مسافران حقیقی تور اروپاست، زیرا این روش صرفا برای افرادی مفید است که قصد رسیدن به اروپا و عدم بازگشت داشته باشند (اگر محقق شود)؛ از این رو، بسیاری از مسافرین حقیقی که دغدغه‌ای جز سفر ندارند، بخاطر هزینه کمتر، به این آژانس‌ها اعتماد می‌کنند و مدارک خود را در اختیار ایشان می‌گذارند که متاسفانه اغلب نتیجه‌ای جز ریجکتی در پی ندارد.

چرا مبلغ ضمانت‌نامه مسافران با یکدیگر متفاوت است؟

مبلغ ضمانت‌نامه برای تمامی مسافران یکسان نیست و این تفاوت نباید سوتفاهمی برای مسافران ایجاد نماید. مدارک ارائه شده توسط مسافران در تخمین میزان ضمانت‌نامه تاثیر مستقیم دارد. در حال حاضر نرخ ضمانت‌نامه از 100 میلیون تومان دریافت می‌شود اما با توجه به مدارک شغلی، مدارک مالی و ملکی و سابقه سفر ارائه شده توسط متقاضی ممکن است افزایش داشته باشد اما همچنان روال یکسان است و هر میزان ضمانت‌نامه‌ای که برآورد شود، در حساب خود مسافر در بانک نگهداری می‌شود. مسافران قبل از دریافت ویزای شینگن، با توجه به مدارک خود می‌توانند از ایوار درخواست نمایند تا مبلغ ضمانت‌نامه ایشان را براورد کند و با آگاهی قبلی اقدام به ثبت نام در تورهای ایوار نمایند.

آژانس مسافرتی ایوار

آیا تضمینی برای دریافت ویزای شینگن وجود دارد؟

هدی منظری ادامه می‌دهد: هیچ شخص یا آژانس گردشگری نمی تواند تضمینی برای دریافت ویزای شینگن بدهد، زیرا فرایند صدور ویزا کاملا در اختیار سفارت و کنسولگری است؛ اما با دقت در گرد‌آوری و ارائه مدارک و اعتبار آژانس در راستای اجرای تورهای تفریحی، می‌توان با احتمال بالا به مسافران اعلام کرد که اگر نقصی در پرونده نداشته باشند و در عین حال صداقت را رعایت نمایند (بسیاری از افراد، ممکن است قبلا از یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا ریجکت شده باشند اما این مورد را از آژانس و سفارت مخفی کرده و اعلام نکنند) می‌توانند بدون نگرانی ویزای خود را دریافت نمایند.

خانم منظری سخن آخر؟

در آخر از اینکه ممکن است دریافت ضمانت‌نامه باعث مکدر شدن خاطر همسفرانمان شود پیشاپیش پوزش می‌طلبیم، اما با توجه به موارد و دلایلی که ذکر شد، چاره‌ای جز دریافت ضمانت‌نامه نداریم و امیدواریم که همسفران، ما را درک و در این راه یاری نمایند. تمامی مدارک مورد نیاز تورهای اروپایی در وبسایت ایوار بارگذاری شده که مسافران عزیز می‌توانند با مراجعه به وبسایت، به این لیست دسترسی داشته باشند. همچنین همکاران من در دفتر ایوار آماده خدمتگذاری به مسافران عزیز هستند. عزیزانی که قصد سفر دارند می‌توانند با شماره  02191009100  تماس بگیرند تا همکاران ما بهترین ایشان را راهنمایی نمایند.

منبع: آژانس مسافرتی ایوار

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها