یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی بهمن ماه | یارانه جدید

امشب؛ واریز یارانه دهه فجر بحساب خانوارها | چه کسانی منتظر یارانه ۲۲ بهمن باید باشند؟

کد خبر: 1129006

قرار بود یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن واریز شود، اما برخی هنوز آن را دریاف ت نکردند که احتمال دارد به دلیل تصمیم بانک عامل بوده باشد و امروز این واریزی آنها انجام شود.

امشب؛ واریز یارانه دهه فجر بحساب خانوارها | چه کسانی منتظر یارانه ۲۲ بهمن باید باشند؟

طبق اعلام دولت قرار بوده به اعضای دهک‌های اول تا چهارم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه ۲۲ بهمن پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور مشمول این واریز بوده‌اند.

چهار دهک اول حدود ۳۴ میلیون نفر هستند. به نظر می‌رسد این افراد همان گروهی هستند که در پاییز سال گذشته مشمول دریافت یارانه کرونا و مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا شدند.

برخی مخاطبان می‌گویند یارانه ۱۰۰ هزار تومانی زودتر به حساب آنها ریخته شده است. به اعتقاد این افراد، موضوع به بانکی بازگردد که هر یک از سرپرستان مشمول، در آن حساب دارند.

برخی از افراد می‌گویند شرایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن را داشته‌اند، اما هیچ مبلغی هنوز برای آنها واریز نشده است. یعنی این افراد یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یا در سال گذشته مشمول وام کرونا و یارانه معیشتی شده بودند یا اینکه حقوق آنها به نحوی است که جزو حداقلی‌بگیران محسوب می‌شوند. اما هنوز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است. احتمالا این دست افراد ممکن است امروز یارانه دریافت کنند.

بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری امروز نیز صبر کنند./ تجارت نیوز

 پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون نفر

پیگیریها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از تخصیص یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۲ میلیون نفر است. این درحالی است که ابهامات جدی در خصوص شاخصهای دهک بندی مشمولان دریافت یارانه ایجاد شده که بایستی وزات کار در این خصوص شفاف سازی کند.

ساعت 24 پنجشنبه 21 بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است. پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای 32 میلیون نفر از مشمولان یارانه (دهک یک تا چهار) و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رئیس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

این افراد، افرادی هستند که فاقد درآمد ثابت هستند و مسکن یا خودرویی به نام ندارند. در این خصوص وزارت تعاون اطلاعات ریزتری دارد.

گفتنی است، تعداد کل خانوارها 24.4 میلیون واحد است که خانواده های یارانه بگیر  81 درصد یا معادل 78 میلیون نفر هستند. خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد نیز  12.7 درصد کل خانوارهای کشور میباشند./ تسنیم

 مشمولان یارانه ۲۲ بهمن چه کسانی هستند؟

به نظر می‌رسد دولت براساس میزان حقوق دریافتی خانوارها مشمولان دریافت یارانه ۲۲ بهمن را انتخاب کرده است.

ظهر پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد، رئیس‌جمهور دستور داد که به مناسب ۲۲ بهمن به خانوارهای چهار دهک اول جامعه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت شود.

پیگیری‌های بعدی تجارت‌نیوز نشان می‌داد که مشمولان این یارانه حدود ۳۲ میلیون نفر هستندو واریزی‌ها از همان روز پنجشنبه آغاز شد و مقرر شد تا پایان امروز همه‌ی مشمولان یارانه خود را دریافت کنند.

اما در این بین بسیاری از مردم خود را واجد شرایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن می‌دانند و معترض هستند که چرا یارانه به حسابشان واریز نشده است. سوال آنها این است که ملاک دولت برای پرداخت یارانه چه بوده است؟

یکی از اصلی‌ترین ملاک‌های پرداخت این یارانه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بودن است.

دومین ملاک نداشتن درآمد ثابت است، بنابراین افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

سومین ملاک نیز این است که افرادی که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

ملاک شناسایی مشمولان یارانه ۲۲ بهمن

به نظر می‌رسد افراد مشمول یارانه ۲۲ بهمن از بین کسانی که برای واریز یارانه معیشتی شناسایی شدند، انتخاب شده‌اند. بنابراین شرایط زیر نیز در انتخاب مشمولان تاثیرگذار بوده است.

در سال ۹۸ که دولت تصمیم گرفت یارانه معیشتی بنزین پرداخت کند، اعلام کرد هر کسی که یکی از شرایط زیر را داشته باشد یارانه دریافت نمی‌کند:

خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱٫۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

خانوارهایی که دارای خودروی سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند

کارفرمایانی که بیش از سه بیمه‌‌پرداز داشته باشند

خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌‌اند

گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ جمعاً بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند/ تجارت نیوز

یارانه این خانوارها 3 برابر شد؟

با وجود همه ابهامات و بلاتکلیفی‌ها درباره حذف شدن یا نشدن ارز ۴۲۰۰ تومانی در خبر جدیدی اعلام شده که دلار ۴۲۰۰ تومانی نمی‌رود.

سرانجام اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس به ابقای ارز ۴۲۰۰تومانی در سال آینده رأی دادند، آنها سهم دولت از درآمدهای نفتی را کاهش دادند تا رئیس‌جمهور مجوز لازم برای هزینه‌کرد بیشتر دلارهای نفتی را از مقام معظم رهبری دریافت کند. کمیسیون تلفیق روز جمعه بررسی تبصره‌های بودجه پیشنهادی دولت را به پایان رساند.

در گزارش ارائه شده از کمیسیون تلفیق سقف منابع و مصارف بودجه بسته نشده است.

طبق مقررات از ابتدای اسفندماه نمایندگان وارد تصویب بودجه می‌شوند. امسال برخلاف سال‌های گذشته دیگر خبری از بررسی کلیات نیست زیرا با تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس، کلیات لایحه بودجه قبلا به تصویب رسیده است. با این تغییر نمایندگان در جلسات روزهای آینده فقط به بررسی احکام و تبصره‌ها می‌پردازند.

براساس گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، این هفته هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برای تراز بودجه‌ای و تنظیم اعداد و ارقام بودجه جلسه ویژه‌ای برگزار می‌کند. این نماینده مجلس درباره دلیل کاهش سهم دولت از درآمدهای نفتی اعلام کرد: به‌دلیل اینکه دولت هنوز نامه موافقت مقام معظم رهبری با استقراض ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی را ارائه نکرده، به ناچار ۱۳۷هزار میلیارد تومان از درآمد ناشی از این محل در لایحه بودجه تا زمان ارائه نامه قابل استفاده نیست.

از سوی دیگر با توجه به پیشنهادها در قالب هدفمندی یارانه‌ها، منابع ۴۷۰هزار میلیارد تومانی پیشنهادی دولت به ۶۰۰هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

زارع با تأیید میزان تغییرات در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به میزان دست‌کم پنج درصد، گفت: البته ۶۰هزار میلیارد منابع از محل واردات خودرو و ۵٫۵میلیارد یورو از محل فروش نفت در کمیسیون تلفیق پیش‌بینی شد، با این حساب میزان تغییرات بیش از ۵درصد است.

حفظ ارز ترجیحی

زارع درباره جزئیات مصارف تبصره ۱۴بودجه سال آینده هم گفت: همچنین ۷۳هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی۴۵هزار تومانی و معیشتی مصوب شد. به‌گفته او، در سال آینده تغییری در میزان پرداخت یارانه‌های نقدی به‌وجود نخواهد آمد زیرا ارز ترجیحی در بودجه سال ۱۴۰۱حذف نشده و یارانه برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی درنظر گرفته شده است .

به‌گفته این نماینده مجلس، ۳۲هزار میلیارد تومان غیر از یارانه ارز ترجیحی مصوب شده برای حوزه سلامت و بهداشت قرار داده شده است.

محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو دیگر این کمیسیون هم اعلام کرد: بودجه یارانه نقدی و معیشتی رقم ۷۳٫۸هزار میلیارد تومان، یارانه برای تامین کالاهای اساسی ۱۰۹هزار میلیارد تومان و یارانه دارو، تجهیزات پزشکی، تکمیل بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه و تامین دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج ۷۱۰هزار میلیارد تومان تعیین شده است./ روزنامه همشهری

واریز یارانه ۷۵۴ هزار تومانی بهمن ماه؛ امشب

باتوجه به اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار شده تا امشب یارانه ۱۰۰هزار تومانی به برخی خانوارها اختصاص داده شود که با این حساب یک خانواده ۴نفره، ۴۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

 هنوز از پرداخت یارانه نقدی بهمن ماه نگذشته بود که ظهر روز پنج شنبه، خبرها حاکی از پرداخت یارانه جدید ۱۰۰هزار تومان بود؛ این تصمیم به صورت ناگهانی ظهر پنج شنبه اعلام و اطلاعات خاصی نیز در مورد آن وجود نداشت؛ حتی تماس‌های اقتصاد آنلاین با سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن بود که برخی در خود سازمان هم از یارانه جدید اطلاعی نداشتند؛ این در حالی بود که خبر از قول مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، منتشر شده بود.

در متن خبر منتشرشده آمده است که برحسب دستور ریاست محترم جمهوری، آیت الله دکتر رییسی و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،  به حساب سرپرستان دهک های اول تا چهارم  به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه واریز می شود.

البته برخی از افراد می‌گویند شرایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن را داشته‌اند، اما هیچ مبلغی هنوز برای آنها واریز نشده است. یعنی این افراد یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یا در سال گذشته مشمول وام کرونا و یارانه معیشتی شده بودند یا اینکه حقوق آنها به نحوی است که جزو حداقلی‌بگیران محسوب می‌شوند. اما هنوز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است. احتمالا این دست افراد ممکن است امروز یارانه دریافت کنند.

بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری امروز نیز صبر کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، دکتر امید حاجتی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از پرداخت مبلغ یک میلیون ریال طرح یارانه حمایت معیشتی به ازای هر یک از اعضای خانواده و حساب سرپرستان دهک های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور  در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه خبر داد

وی با اعلام این خبر افزود: این مبلغ به جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  و برحسب دستور ریاست محترم جمهور، دکتر آیت الله رییسی به حساب این سرپرستان واریز می شود.

وی یادآور شد: این مرحله از واریز  براساس دهک های شناسایی شده و اقشار آسیب پذیر جامعه توسط وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور صورت گرفته، پرداخت می شود.

باتوجه به اینکه قرار شده به ازای هر نفر از اعضای خانواده ۱۰۰هزار تومان یارانه پرداخت شود، یک خانواده ۴نفره، ۴۰۰هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. با این اوصافف یک خانواده ۴نفره در بهمن ماه، حدود ۷۵۰هزار تومان یارانه دریافت کردند./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب چه کسانی واریز شد؟

دولت روز گذشته اعلام کرد که به خانوارهای عضو دهک‌ اول تا چهارم به مناسبت ۲۲ بهمن، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند. این یارانه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.

دولت روز گذشته اعلام کرد که به خانوارهای عضو دهک‌ اول تا چهارم به مناسبت ۲۲ بهمن، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند. این یارانه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بعد از ظهر دیروز مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مناسبت ۲۲ بهمن خبر داد.

او گفت که ساعت ۲۴ امشب «به حساب سرپرستان دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور ۱۰۰ هزار تومان (به ازای هر نفر) واریز می‌شود.

چهار دهک اول حدود ۳۴ میلیون نفر هستند. به نظر می‌رسد این افراد همان گروهی هستند که در پاییز سال گذشته مشمول دریافت یارانه کرونا و مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا شدند.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها