یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

واریز عیدی ۲۲بهمن؛ امشب ؟ | این خانوارها یارانه معیشتی دهه فجر می گیرند

کد خبر: 1129665

جزئیات جدید درباره پرداخت یارانه 22 بهمن را در سایت فردا با هم می خوانیم

واریز عیدی ۲۲بهمن؛ امشب ؟ | این خانوارها یارانه معیشتی دهه فجر می گیرند

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم 120 ثانیه‌ای که با موضوع تعاون و همدلی برگزار شد، گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: تعاون یکی از محورهای اساسی تمدن و اقتصاد اسلامی است که برای ترویج آن باید از زبان هنر استفاده کنیم.

مسکنی معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، گفت: بخش تعاون بخش مردمی اقتصاد کشور است که نیاز به فرهنگ‌سازی است. این مسئله مورد غفلت قرار گرفته است و شاید بتوانیم با ابزار رسانه این کار را به درستی یه انجام برسانیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم با کمک مردم، فرهنگ تعاون و بهتر زیستن را نهادینه کنیم. امسال 68 اثر به این جشنواره رسید و امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم کارهای هنری بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

حجت‌الله عبدالمالکی در پاسخ به سوالی تسنیم در خصوص یارانه معیشتی 22 بهمن ماه و ابهامات مربوط به شیوه شناسایی دهک‌ها گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

وی افزود: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

حجت‌الله عبدالملکی ادامه داد: به دلیل نقص‌های موجود ما محتاطانه دهک‌بندی کردیم./تسنیم

 ملاک دهک‌بندی افراد برای ۲۲ بهمن ماه

دولت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی مربوط به ۲۲ بهمن ماه را به چهار دهک اول جامعه پرداخت کرد. بسیاری از کسانی که مشمول دریافت این یارانه نشدند، خود را در این چهار دهک میبینند. چطور بفهمیم در چه دهکی قرار داریم؟

 دولت در پایان هفته‌ای گذشت به مناسبت سالگرد ۲۲ بهمن ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. جامعه هدف این یارانه از بین دهک‌ها، چهار دهک اول درآمدی کشور بود. سازمان هدفمندسازی یارانه نیز اعلام که این یارانه به حدود ۳۲ میلیون نفر پرداخت شد.

پرداخت این یارانه موجب اعتراض بسیاری از کسانی شد که خود را واجد شرایط دریافت این یارانه می‌دیدند. آنها می‌گویند که درآمد بالا، خودرو و بعضا مسکنی از خود ندارند اما یارانه را دریافت نکرده‌اند. حالا این سوال برای مردم به وجود آمده که ملاک دهک‌بندی افراد جامعه چیست و چطور بفهمیم در چه دهکی قرار داریم؟

تقسیم‌بندی دهک‌ها

براساس آمارهای سال گذشته مرکز آمار ایران، اگر هزینه کل یک خانوار (از تمامی افراد خانوار) حدود ۷۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این خانواده در دهک یک قرار می‌گیرد و جزو ۱۰درصد فقیرترین خانواده‌های جامعه است.

اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، خانواده را در دهک دو قرار می‌دهد. هزینه دو میلیون تومانی خانوار را در دهک سوم جایگذاری می‌کنند.

افراد حاضر در دهک چهارم هزینه خانوارشان حدود سه میلیون تومان است و برای خانوارهای دهم پنجم هزینه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود که دهک میانی محسوب می‌شود.

هزینه حدود چهار میلیون و سیصد هزار تومانی برای افراد از دهک ششم محسوب می‌شود و هزینه پنج میلیون تومانی خانوارها را به دهک بعدی یعنی دهک هفتم می‌برد.  رقم حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه خانوار دهک هشتم فرض شده و دهک نهم حدود هشت میلیون تومان هزینه دارد.

در نهایت دهک دهم حدود ۱۶ میلیون تومان هزینه خانوارش می‌شود کع این دهک  ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد جامعه هستند را تشکیل می‌دهد.

این ارقام مربوط به سال گذشته است، و بر پایه تغییرات تورمی هزینه ماهانه دهک اول در آذر امسال به حدود دو میلیون تومان رسید و دهک دهم معادل با ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

در واقع باید ۴۲ درصد نرخ تورم به هزینه‌های دهک‌های اضافه شود. اما به نظر می‌رسد مشمولان یارانه ۲۲ بهمن براساس آمارهای سال گذشته شناسایی شده‌اند./ تجارت نیوز

نوبت دوم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی

با دستور رئیس‌جمهور به مناسب ۲۲ بهمن ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک اول واریز شد. واریز این یارانه از ظهر روز پنج‌شنبه گذشته یعنی ۲۱ بهمن ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

با دستور رئیس‌جمهور به مناسب ۲۲ بهمن ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک اول واریز شد. واریز این یارانه از ظهر روز پنج‌شنبه گذشته یعنی ۲۱ بهمن ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

البته امروز فقط برای عده محدودی یارانه ۱۰۰ هزار تومانی واریز شد، فقط کسانی که بانک مرجع در انجام واریزی تاخیر داشت.

پیگیری‌های تجارت نشان می‌دهد که نوبت دومی برای پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی وجود ندارد، در واقع این یارانه دوباره تکرار نمی‌شود. البته این احتمال وجود دارد به مناسب دیگری مثل عید نوروز دولت یک نوبت دیگر از حمایت معیشتی را پرداخت کند.

در خصوص مشمولان یارانه ۲۲ بهمن بسیاری از مردم معترض هستند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص اطلاعیه‌ای منتشر نکرده که ملاک شناسایی مشمولان چیست؟

ملاک شناسایی مشمولان

اما پیگیری‌ها حاکی از این است که دولت بنا دارد اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کند. براساس ملاک‌های پیشین حمایت‌های معیشتی دولت به نظر می‌رسد نداشتن حقوق ثابت از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شناسایی مشمولان بوده است.

یعنی افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

اما کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند از مشمولان قطعی پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی محسوب می‌شوند.

از آنجایی که اعلام شده این یارانه فقط به چهار دهک اول پرداخت شده، تعداد این افراد حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد می‌شود. در واقع این ۳۲ میلیون نفر در بهمن ماه ابتدا یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی بنزین دریافت کردند. سپس در روز چهارشنبه هفته قبل یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را گرفتند. در دو روز اخیر نیز یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کرده‌اند./تجارت نیوز

 کسانی که یارانه ۲۲ بهمن نگرفته اند باید چه کار کنند؟

دولت در دو روز گذشته به مناسب ۲۲ بهمن یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان چهار دهک اول واریز کرده است، آیا این یارانه دوباره تکرار می‌شود؟

دولت در دو پایانی این هفته از واریز یارانه ۲۲ بهمن خبر داد، یارانه‌ای به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر.

آنطور که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد، رئیس‌جمهور دستور داد که به مناسب ۲۲ بهمن به خانوارهای چهار دهک اول جامعه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت شود.

قرار بود این یارانه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن واریز شود، اما برخی از کسانی که خود را واجد شرایط دریافت این یارانه می‌دانستند از عدم دریافت آن خبر دادند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نیز حاکی از این است که در واقع بانک محل حساب یارانه‌بگیران وظیفه واریز یارانه ۲۲ بهمن را بر عهده دارد، به همین علت ممکن است که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام دهند. این تاخیر ممکن است امروز نیز ادامه داشته باشد و با شروع کار رسمی بانک‌ها از شنبه واریزی‌ها انجام شود.

بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری فردا نیز صبر کنند.

یارانه ۲۲ بهمن تکرار می‌شود؟

اما یک سوال دیگر برای مشمولان یارانه وجود دارد، این که آیا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه دوباره تکرار می‌شود؟

پاسخ مسئولان این است که یارانه ۱۰۰ هزار تومانی که طی دیروز و امروز واریز شد فقط یک مرتبه انجام می‌شود و دوباره تکرار نمی‌شود. بنابراین یارانه‌بگیران منتظر واریز این یارانه در ماه‌های آینده نباشند.

البته یک احتمال وجود دارد کع دولت با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برای افزایش قدرت خرید مردم در قالب یارانه از خانوارها حمایت کند. نکته‌ای وجود دارد در خصوص مشمولان است، از سال گذشته جامعه هدف دولت برای حمایت معیشتی چهار دهک اول جامعه است.

بنابراین باید این احتمال را در نظر گرفت که کمک‌های حمایتی بعدی نیز به همین چهار دهک تعلق بگیرد. براساس محاسبات دهک‌ها، جمعیت چهار دهک اول حدود ۳۴ میلیون نفر است، اما تعداد آن از سوی نهادهای دولتی ۳۲ میلیون نفر اعلام شده است./تجارت نیوز

 جاماندگان یارانه ۲۲ بهمن

قرار بود تا ساعت ۲۴ روز گذشته پنجشنبه، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. آیا واریزی‌ها تمام شده یا ادامه دارد؟

بنا به این دستور، قرار شد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک از جامعه واریز شود.  طبق اعلام دولت، قرار بود این یارانه در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه به حساب این چهار دهک واریز شود.

سوال یارانه‌بگیران این است که آیا واریز یارانه ۲۲ بهمن تمام شد و همه‌ی مشمولان یارانه خود را دریافت کرده‌اند یا واریزی‌ها ادامه دارد؟

پیگیری تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندسازی یارانه حاکی از این است که دستور پرداخت این یارانه به بانک‌های عامل داده شده است. در واقع این یارانه به شماره حسابی از سرپرست خانوار واریز می‌شود که برای دریافت یارانه ثبت شده است.

در واقع بانک محل حساب یارانه‌بگیران وظیفه واریز یارانه ۲۲ بهمن را بر عهده دارد، به همین علت ممکن است که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام دهند. این تاخیر ممکن است امروز نیز ادامه داشته باشد و با شروع کار رسمی بانک‌ها از شنبه واریزی‌ها انجام شود.

بنابراین کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند تا پایان وقت کاری فردا نیز صبر کنند.

آنطور که مسئولان می‌گویند این چهار دهک را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس شاخص‌های حقوق و دستمزد شناسایی کرده است که حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد می‌شود.

همه‌ یارانه معیشتی بگیران، یارانه ۲۲ بهمن گرفتند؟

این یارانه به چهار دهک اول جمعیت تعلق می‌گیردد و شامل همه‌ی یارانه معیشتی بگیران نمی‌شود.

تعداد کسانی که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند ۶۰ میلیون نفر است که هفت دهک از جمعیت کشور را شامل می‌شود. اما برای واریز یارانه ۲۲ بهمن دولت جامعه هدف را چهار دهک اعلام کرده است. تعداد کسانی که یارانه ۲۲ بهمن می‌گیرند حدود ۳۲ میلیون نفر است.

بنابراین ۲۸ میلیون نفر از کسانی که یارانه بنزین دریافت می‌کنند، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه را دریافت نکرده‌اند./تجارت نیوز

 خبر خوش یارانه ۲۲ بهمن دولت برای مردم

دولت اعلام کرده که به اعضای دهک‌های اول تا چهارم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه ۲۲ بهمن پرداخت می‌کند، این یارانه ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

قرار است امشب یارانه ۲۲ بهمن پرداخت شود. مبلغ این یارانه به ازای هر یک از اعضای خانوار دهک‌های اول تا چهارم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها لحظاتی پیش اعلام کرد: برحسب دستور ریاست محترم جمهوری، آیت الله رئیسی و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به حساب سرپرستان دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری‌بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه واریز می‌شود.

مشمولان یارانه ۲۲ بهمن

همانطور که اعلام شد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی مربوط به ۲۲ بهمن ماه به خانوارهای دهک اول تا چهارم تعلق می‌گیرد.

چهار دهک اول حدود ۳۴ میلیون نفر هستند. به نظر می‌رسد این افراد همان گروهی هستند که در پاییز سال گذشته مشمول دریافت یارانه کرونا و مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا شدند.

بنابراین چهار دهک اول حتما جزو کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند. چرا که جامعه هدف دولت برای حمایت‌های معیشتی دهک‌های پایین جامعه و از مشمولان یارانه بنزین است.

این خانوارها در شب گذشته یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را دریافت کردند. با واریز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر میزان یارانه‌ای که این چهار دهم طی ۲۴ ساعت دریافت کرده‌اند ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد می‌شود.

در واقع یک خانوار چهار نفره شب گذشته ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرد. امشب نیز مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه ۲۲ بهمن می‌گیرد.

۱۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها