مبلغ سود سهام عدالت تغییر کرد؟ / زمان واریز سود اعلام شد

کد خبر: 1130670

با وجود اینکه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به زودی پرداخت خواهد شد، اما برخی از مشمولان سهام عدالت هنوز سود سال ۱۳۹۸ را دریافت نکرده‌اند، اما شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی در اطلاعیه ‌ای، از پرداخت سود سال ۱۳۹۸ همراه با سود سال ۱۳۹۹ خبر داد.

مبلغ سود سهام عدالت تغییر کرد؟ / زمان واریز سود اعلام شد

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، سود سهام عدالت در در دهه سوم اسفندماه سال جاری، به حساب مشمولان واریز خواهد شد. 

 

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

سود منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ برای مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، حدود ۵۵۰هزار تومان و برای دارندگان سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت، حدود یک میلیون تومان خواهد بود. 

سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

سود مشمولان سهام عدالت، تا پایان اسفندماه سال جاری و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات)، به صورت منسجم پرداخت خواهد شد.

به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، برآورد زمانی این است که در دهه سوم اسفندماه ۱۴۰۰، می‌توان سود را به حساب مشمولان واریز کرد. بنابراین اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر در زمان مقرر مبالغ سودهای خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند، سودها تا پایان سال جاری به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

تکلیف مشمولانی که سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ را دریافت نکرده‌اند، چیست؟

این افراد می‌توانند از دو روش، شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند. 

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت (sahamedalat.ir)، از جمله روش‌هایی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین همه سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام یا سایت سهام عدالت از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۸ همراه با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود؟

لازم به ذکر است افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۱۳۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

سود سهام عدالت در چند مرحله واریز می‌شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت سمات، سال گذشته به دلیل واریز نشدن سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود مشمولان سهام عدالت در دو مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر، همه سودها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت، چگونه سود خود را دریافت کنند؟

ملاک پرداخت سود برای سهامداران غیرمستقیم، مالکیت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در روز اول اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود. بنابراین مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که قصد دریافت سود خود را دارند، باید تا روز اول اسفندماه سال جاری، سهام عدالت را در سبد سهام‌ خود نگهداری کنند. لازم به ذکر است که سود ۵۵۰هزار تومانی سهام عدالت، شامل دارندگان سهام به روش غیرمستقیم نیز می‌شود.

برای دریافت سود سهام عدالت، به مراجعه حضوری نیاز است؟

مشمولان برای دریافت سود سهام خود، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و فرآیند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌‎های گذشته صورت می‌گیرد./اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها