واریز سهمیه بنزین قابل فروش به هر کد ملی/ قیمت بنزین تغییر می کند؟

کد خبر: 1131117

«طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از (اول اسفندماه) در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

واریز سهمیه بنزین قابل فروش به هر کد ملی/ قیمت بنزین تغییر می کند؟

 «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از روز اول اسفندماه ۱۴۰۰ در جزیره کیش آغاز شده است و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی، اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰لیتری شدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» این طرح یکی از پیشنهادات عدالت‌گرایانه به‌منظور بهره‌مندی همه افراد جامعه از یارانه حامل‌های انرژی و تغییر مبنای یارانه بنزین از هر خودرو به هر فرد (چه صاحب خودرو چه فاقد خودرو) بود، این موضوع در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مصوب شد برای روشن شدن ابعاد طرح، به‌صورت موقت و آزمایشی در برخی نقاط کشور اجرا شود.

بر اساس این گزارش، همان‌طور که از قبل تأکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه‌ای 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد 3 هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می‌توانند سهیمه بنزین یارانه‌ای خود را به دیگران انتقال دهند یا به فروش برسانند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می‌گیرد.

کمیته اطلاع‌رسانی این طرح در اطلاعیه خود تصریح کرده است که با توجه به موفقیت تست فنی این طرح در بهمن‌ماه از اول اسفند، اعطای 20 لیتر سهمیه به هر فرد در جزیره کیش به‌صورت آزمایشی آغاز شده است که خبر خوبی برای خانوارهای فاقد خودرو و بهره‌مندی آن‌ها از یارانه انرژی محسوب می‌شود.

بر این اساس شهروندان جزیره کیش می‌توانند با همان کارت‌های بانکی در پمپ‌بنزین‌ها و با همان قیمت پیشین سوختگیری کنند.

بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، در طول مدت اجرای آزمایشی این طرح ساکنان جزیره کیش همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

در پایان اسفندماه نتایج اولیه این طرح به استحضار ستاد اقتصادی دولت خواهد رسید/ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها