اموال دولتی را شناسایی کنید و جایزه بگیرید!

کد خبر: 1133746

مقام مسئول در وزارت اقتصاد گفت: مردم می‌توانند با ارائه اطلاعات املاک دولتی در سامانه سوت‌زنی از وزارت اقتصاد جایزه بگیرند.

اموال دولتی را شناسایی کنید و جایزه بگیرید!

فاطمه دادگر با اشاره به راه اندازی سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد ذیل دفتر بازرسی این وزارتخانه، گفت: مردم می‌توانند در این سامانه نسبت به شناسایی اموال دولتی اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت اموال و داراییهای دولت در وزارت اقتصاد افزود: مردم می‌توانند اطلاعات زمین ملکی، تجاری، کشاورزی، ساختمان مسکونی را در سامانه مذکور ثبت کنند که نتیجه با اطلاعات سامانه سادا تطبیق داده خواهد شد.

دادگر تصریح کرد: در صورت صحت اطلاعات یک هزارم ارزش ملک به معرفان آن جایزه داده خواهد شد. نوع قیمت‌گذاری نیز با اطلاعات کارگزاران ملکی در محل انجام خواهد شد.

 گفت: متقاضیان می‌توانند نشانی کامل ملک را ثبت کنند، اطلاعات کارمندان دولت یا اشخاص عادی به صورت محرمانه حفظ خواهد شد. البته در فرآیند دریافت این اطلاعات ملکی، شماره کارت و تلفن اطلاعات‌دهندگان جهت تطبیق‌های بعدی در سامانه ثبت می‌شود.

مسئول سامانه سوت‌زنی وزارت اقتصاد، گفت: سامانه سادا از سال 95 برای ثبت املاک دولتی 3 قوه راه‌اندازی شد. این سامانه در حال باز طراحی است و املاک اختصاصی دولتی، انفال و... در این سامانه ثبت می‌شود.

دوهزار میلیارد تومان ملک‌مازاد فروش رفت

وی با اشاره به اینکه تاکنون 525 هزار ملک به ارزش 7 هزار هزار میلیارد تومان در سامانه سادا شناسایی شده است، گفت: البته امسال نیز صد هزار ملک‌جدید شناسایی شده است. از سوی دیگر 2190میلیارد تومان فروش املاک مازاد انجام شده است.

دادگر گفت: بیشترین املاک ثبت شده مربوط به آموزش و پروش و وزارت بهداشت بوده است. به طور کلی همکاری دستگاه‌ها با سامانه مطلوب نبوده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها