محرابیان: تخصیص پساب برای صنعت و کشاورزی، یک از برنامه‌های وزارت نیرو است

کد خبر: 1134047

وزیر نیرو استفاده از پساب در بخش‌های مختلف را برای مصرف بهینه آب دانست و گفت: تخصیص پساب در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و غیره یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است.

محرابیان: تخصیص پساب برای صنعت و کشاورزی، یک از برنامه‌های وزارت نیرو است

به گزارش وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» روز یکشنبه در حاشیه آئین روز درختکاری در باره  اهمیت توسعه فضای سبز، افزود: حفاظت از منابع آب و خاک، مهم‌ترین کاری است که باید برای توسعه فضای سبز و منابع طبیعی انجام دهیم تا باعث رشد و گسترش این دو عنصر حیاتی باشیم.

وی، آب را به‌عنوان یکی از منابع حیاتی‌ کشور دانست و ادامه داد: یکی از راه‌های حفاظت از آب، مصرف صحیح آب در حوزه‌های مختلف است یا به ‌عبارتی دیگر استفاده از پساب در بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز در واقع استفاده بهینه از آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه استفاده از پساب در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و غیره قابل تسری به همه استان‌ها و شهرها است، خاطرنشان کرد: تخصیص پساب به صنعت و در برخی استان‌ها به بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است.

محرابیان با اشاره به اقدام های انجام شده در قانون بودجه سال آینده، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ یک بند مناسبی برای این موضوع اختصاص پیدا کرده که در صورت تصویب می‌تواند کمک شایانی برای وزارت نیرو در اجرای تخصیص پساب باشد.

وزیر نیرو صبح امروز ۱۵ اسفند به مناسبت روز درختکاری، دو اصله نهال در محوطه حوزه ستادی وزارت نیرو غرس کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها