صرافی های میدان فردوسی سوت و کور شد/ادامه ریزش قیمت دلار

کد خبر: 1134254

علی‌رغم وجود ذخایر کافی ارز در کشور گزارش های میدانی نشان می‌دهد صرافی‌ها تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای خرید و فروش دلار انجام نمی‌دهند.

صرافی های میدان فردوسی سوت و کور شد/ادامه ریزش قیمت دلار

در ماه‌های گذشته به دنبال افزایش ذخایر ارزی کشور به دلیل افزایش فروش نفت و از طرفی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای آرامش نسبی در بازار ارز کشور حاکم شده است.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی نیز در همین رابطه گفته است: در شرایطی قرار داریم که وضعیت بازار ارز خوب، متعادل و روان است به همین دلیل می‌توانیم بگوییم در یکی از بهترین شرایط از لحاظ ذخیره ارزی قرار داریم.

امروز خبری در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفت که از قطع خرید و فروش ارز در بازار آزاد حکایت می‌کرد به همین جهت برای پیگیری موضوع به بازار ارز در میدان فردوسی رفتیم.

گزارش‌میدانی خبرنگار مهر از صرافی‌های اطراف میدان فردوسی حاکی است عرضه ارز در بازار رویه‌های مختلفی دارد.

ارز با قیمت آزاد در اکثر صرافی‌های میدان فردوسی خرید و فروش نمی‌شود به همین دلیل اگر متقاضی ارز هستید باید نیاز خود را از طریق دلال‌هایی که یک نواخت می‌گویند دلار، یورو و… تأمین کنید.

نرخ رایج این افراد برای فروش دلار حدود ۲۵ هزار و پانصد تومان است که با قیمت دلار روی تابلوی صرافی‌ها اختلاف سه هزار تومانی دارد. پیش از بررسی میدانی از صرافی‌ها شنیده‌ها حاکی از آن بود که برخی صرافی‌ها دلار آزاد هم خرید می‌کنند که در بررسی میدانی از مغازه‌های اطراف میدان فردوسی چنین چیزی به چشم نخورد.

وقتی با چند صرافی صحبت کردیم و علت ماجرا را جویا شدیم گفتند: تا مشخص نشدن تکلیف نهایی مذاکرات وین عرضه ارز و خرید آن را انجام نمی‌دهیم.

در موضوع ارز نیمایی هم روند سابق جریان دارد و صرافی‌ها به افراد دارای ویزا دو هزار و پانصد دلار و به افراد بدون ویزا ۳۰۰ دلار می‌فروشند.

این عدم خرید و فروش ارز در بازار در حالی صورت می‌گیرد که روند قیمت ارز در بازار کاهشی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها