سیگنال دلار به بازار طلا؛ افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

کد خبر: 1135442

هفته گذشته بازار طلا بیش از آنکه متاثر از قیمت دلار باشد، تحت تاثیر انس جهانی بود و حتی کاهش قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومان هم نتوانست، کاهش محسوسی در بازار طلا و سکه ایجاد کند. اما در معاملات صبح، افزایش قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان در تعطیلی بازارهای جهانی، عامل افزایش قیمت ها در بازار طلا شده است.

سیگنال دلار به بازار طلا؛ افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

بازار طلا و سکه معاملات امروز صبح را با وجود تعطیل بودن بازارهای جهانی، با اندکی افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه آغاز کرد که متاثر افزایش قیمت ها در بازار ارز و بازگشت دوباره قیمت دلار به کانال ۲۶هزار تومان بود.

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۲میلیون و ۳۴۸هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه افزایش بیش از ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. در آخرین روز معاملاتی هفته هر سکه امامی در قیمت ۱۲میلیون و ۲۱۰هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز ۷میلیون و ۱۰۰هزارتومان قیمت خورده است. درحالی که روز پنجشنبه این سکه، ۷میلیون و ۱۵هزارتومان قیمت خورده بود و افزایش حدود ۸۰هزارتومانی را نشان می‌دهد.

ربع سکه هم با حدود ۵۰هزارتومان افزایش، با قیمت ۴میلیون و ۹۰هزارتومان معامله می‌شود. ربع سکه در آخرین روز هفته با قیمت ۴میلیون و ۴۰هزارتومان معامله می‌شد.

همچنین هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۴۰۰هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به روز پنج شنبه تغییرات قیمتی چندانی را نشان نمی‌دهد. این سکه روز پنج شنبه، ۲میلیون و ۳۹۸هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب سکه امامی کاهش یافته است، نیم سکه و ربع سکه افزایش حباب قیمتی را تجربه کردند و حباب سکه یک گرمی تغییری نداشته است.

به این ترتیب سکه امامی، ۶۷هزارتومان، نیم سکه ۹۶۶هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۶هزارتومان و سکه یک گرمی، ۸۸۶هزارتومان حباب دارد.

طی هفته گذشته، صعود قیمت اونس جهانی موجب نوسانات بسیاری در بازار طلا و سکه شده بود و سکه امامی را وارد کانال ۱۲میلیون تومان کرد. اما امروز که بازارهای جهانی تعطیل است و قیمت اونس در محدوده ۱۹۸۰دلار باقی مانده، دلار با صعود خود به کانال ۲۶هزارتومان به طلا و سکه سیگنال افزایشی داده است.

توقف مذاکرات دلیل اصلی افزایش قیمت دلار است و به نظر می‌رسد تا زمانی که طرفین دوباره به وین برنگردند و تصمیمات پایانی را اتخاذ نکنند، حرکت دلار در شیب صعودی بازار طلا و سکه را نیز افزایشی خواهد کرد. از طرف دیگر به نظر نمی‌رسد با اتفاقاتی که در سطح بین الملل و بحرانی که میان اوکراین و روسیه در جریان است، اونس جهانی چندان قصد کاهش قیمت داشته باشد. بنابراین آینده بازار طلا و امید به ریزش قیمت‌ها در آن، تنها در گرو مذاکرات وین و حصول توافق است./ اقتصاد آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها