وام | وام آسان | وام بانک آینده | وام بانک ملی | وام فوری

خبرخوش؛ 3 روزه وام دولتی بگیرید | وام 50 میلیونی بدون ضامن +شرایط

کد خبر: 1135860

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور گفت: در پی صحبت‌های ریاست‌جمهوری مبنی بر تسهیل در اعطای تسهیلات خرد، بانک‌های خصوصی به‌دنبال آن هستند که با رعایت انضباط این تسهیلات را بدون تضمین به مشتریان خود ارائه دهند و بتوانند رضایت آنان را کسب کنند.

خبرخوش؛ 3 روزه وام دولتی بگیرید | وام 50 میلیونی بدون ضامن +شرایط

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

در پی صحبت‌های ریاست‌جمهوری مبنی بر تسهیل در اعطای تسهیلات خرد، بانک‌های خصوصی به دنبال آن هستند که با رعایت انضباط، این تسهیلات را بدون تضمین به مشتریان خود ارائه دهند و بتوانند آنان را کسب کنند.

وی افزود: اعطای هرگونه وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها، بخشی از سپرده مردم است؛ این سپرده‌ها باید حفظ شود و سودی هم برای مردم داشته باشد. در واقع سپرده‌گذاران با هدف کسب سود، در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین باید بانک‌ها به نحوی عمل کنند که به این وکالتی که از سوی سپرده‌گذاران بر عهده آنان گذاشته شده است، خدشه‌ای وارد نشود.

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور گفت: دستورات مقامات دولتی قابل احترام است و بانک‌ها سعی می‌کنند به آن عمل کنند؛ اما کسب رضایت مشتری یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

سنجش اعتباری، لازمه پرداخت وام بدون ضامن است

وی تصریح کرد: بانک‌ها دو درصد از مانده ماهیانه خود را می‌توانند تسهیلات دهند و این محدوده وام‌دهی بانک‌ها است. از همین مقدار تسهیلاتی هم به بانک‌ها تکلیف می‌شود و اعطای تسهیلات بر اساس منابعی که جمع‌آوری می‌کنند در کنترل بانک مرکزی است.

دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور گفت: وام‌های بدون ضامن فقط به کارکنان بانک‌ها تعلق می‌گیرد و همین موضوع، ضمانتی برای بازپرداخت وام‌ها است؛ البته برای اعطای وام بدون ضامن لازم است حتماً سنجش اعتباری انجام شود تا بانک بداند فرد توانمندی بازپرداخت وام را دارد.

معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار گزارشی از پرداخت ۹۵ هزار و ۹۸۳ فقره تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن در بهمن ماه امسال خبر داد.

بر اساس این گزارش، بانک‌ سپه با پرداخت ۴۰ هزار و ۸۵۲ مورد تسهیلات خرد، بانک رفاه کارگران با پرداخت ۲۵ هزار و ۳۳۲ مورد و بانک‌ قرص الحسنه مهر ایران نیز با پرداخت ۱۲ هزار و ۱۲۳ مورد تسهیلات، حائز رتبه اول تا سوم در تعداد تسهیلات پرداختی بدون ضامن به متقاضیان در میان بانک های دولتی و نیمه دولتی  شده اند.

طبق این گزارش، وزارت اقتصاد در راستای تکلیف رئیس جمهوری به بانک‌های دولتی مبنی بر تسهیل پرداخت وام‌های خرد، بانک‌های زیرمجموعه خود را در مرحله اول مکلف به پرداخت وام‌های خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی بدون دریافت ضامن کرد.

شرایط دریافت وام‌های خرد بدون ضامن اینگونه است که تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق و برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته امکان پذیر است و مشمولان این وام باید به بانکی که حقوق خود را از آن دریافت می‌کنند، مراجعه کنند.

البته لازم به ذکر است که روند پرداخت وام بدون ضامن مبتنی بر اعتبارسنجی است و رتبه اعتباری افراد در تعیین سفته، چک یا ضامن برای پرداخت وام تاثیرگذار است./گسترش نیوز

سهام عدالت گرو بگذارید و وام بگیرید | حداقل و حداکثر وام چقدر؟

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را قطعا انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

وی اعلام کرد: هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد؛ به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است./ اقتصاد آنلاین

 زمان تعیین تکلیف وراث سهام عدالت تعیین شد

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام تعیین تکلیف وراث سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، گفت: به طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام نیز از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.محسن خدابخش به آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت اشاره کرد و افزود: بررسی وضعیت وراث باید از طریق شرکت سپرده‌گذاری انجام شود که این اقدام نیازمند همکاری متولیان امر انحصار وراثت نیز است.

وی اظهار کرد: سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری را مکلف کرده است تا مساله مربوط به وراث و تعیین تکلیف آن‌ها را از طریق متولیان انحصار وراثت ساماندهی کند و هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برساند.

خدابخش خاطرنشان کرد: متاسفانه اتفاق رخ داده این بود که از زمان واگذاری سهام عدالت و نیز اختصاص آن به مشمولان این سهام حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت فوت کرده‌اند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که برخی از وراث همان دارندگان سهام عدالت هم فوت کرده‌اند؛ بنابراین مسایل موجود بر سر راه این اقدام بسیار پیچیده است و مشکل فقط مربوط به بعد از ورود سهام عدالت در بازار سرمایه نیست

وی ادامه داد: با توجه به وجود چنین مسایلی، این اقدام نیازمند تعامل و همکاری متولیان مربوط به انحصار وراثت است.

خدابخش تاکید کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی باید در سال ۱۴۰۱ مسایل مربوط به وراث سهام عدالت را ساماندهی کند و در نهایت مالکین آن سهام مشخص شوند.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به‌طور حتم مساله مربوط به وراث سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف خواهد شد.

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱

خدابخش به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس اظهار داشت: بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را قطعا انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند.

وی تاکید کرد: تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

خدابخش اعلام کرد: هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد؛ به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است./منبع: ایرنا

مبلغ جدید وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در این باره اظهار کرد: یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده  خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، با همکاری بانک عامل وام ضروری ۲۳هزار و ۸۳۶ نفر از مشمولان نوبت سوم تا عصر امروز یکشنبه ۱۵ اسفند به حساب حقوق این افراد واریز می شود.

براین اساس؛ این تسهیلات، ۱۲میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه است که نام نویسی آن به صورت اینترنتی، آبان امسال انجام شد

واریز وام فوری 100 میلیونی به حساب بازنشستگان

متقاضیان وام فوری با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این وام فوری از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود. وام فوری 100 میلیونی در چند وقت اخیر از طرف دولت تصویب شده است و متقاضیان با داشتن شرایط مورد نظر می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. پرداخت وام فوری تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن جز دستورات جدید دولت به بانکهاست.

وام بازنشستگان دارای متقاضیان زیادی است. وام بازنشستگان از شرایط خاصی پیروی می کند. وام بازنشستگان مبلغ چندانی ندارد. وام بازنشستگان هر ساله با تنش همراه است. شرایط جدید وام بازنشستگان را بخوانید

وزارت امور اقتصادی و دارایی بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل ۱۳ بانک دولتی بر اجرای بخشنامه عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود، مشمول طرح هستند.

با وجود ابلاغ پرداخت وام بدون ضامن برخی از بازنشستگان موفق به دریافت این وام نشدند.

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پرداخت وام خرد بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق از ابتدای بهمن آغاز شده است و شرط حقوق‌بگیر بانک مربوطه بودن را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن حذف کرده‌ایم.

لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه گفت: ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان با درخواست غیر حضوری پرداخت شد و این روند ادامه خواهد داشت

وام فوری ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد: تمام شعب بانک‌های دولتی در سراسر کشور با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و دستورالعمل ابلاغ شده، برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون اخذ ضامن آمادگی کامل دارند.

علیرضا قیطاسی گفت: شعب بانک‌ها در سراسر کشور آمادگی دارند تا با توجه به منابع و متناسب با درخواست وام، تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان را بدون اخذ ضامن و با گواهی کسر اقساط پرداخت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: دستگاه‌های صادر کننده گواهی شرطی نگذارند که بانک عامل، با توجه به آن شرط گواهی کسر حقوق را نپذیرد.

وی افزود، دستگاه متولی باید براساس گواهی صادر شده متعهد شود تا پایان دوره بازپرداخت اقساط، اگر قسطی پرداخت نشد آن را از حقوق وام گیرنده کسر و به بانک عامل پرداخت کند.

قیطاسی تاکید کرد: روسای واحد بانک‌ها باید توجه کنند که پرداخت این تسهیلات مورد تاکید رییس جمهور، وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک‌ها و مجموعه شورای هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی است و شعب بانک‌ها باید این خواسته را اجرایی کنند/گسترش نیوز

وام  قرض‌الحسنه فرزندآوری مشخص شد

 بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند دوم چهارصد میلیون (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند سوم ششصد میلیون (۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند چهارم هشتصد میلیون (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند پنج و به بعد یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه‌ای به منظور ثبت‌نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند./اقتصادآنلاین

تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن برای خانواده های با فرزند سوم

نمایندگان مجلس با اعطای تسهیلات بانکی با اولویت ازدواج و فرزندآوری موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الحاقی یک تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد(۱۰۰%) مانده سپرده های قرض الحسنه و پنجاه درصد(۵۰%) سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را با اولویت نخست ازدواج و فرزندآوری از طریق بانکهای عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

۱- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/ ۱۳۹۷بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون(۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال یک میلیارد و پانصد میلیون(۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

۲- تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول دویست میلیون(۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند دوم چهارصد میلیون(۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند سوم ششصد میلیون(۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند چهارم هشتصد میلیون(۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و به ازای فرزند پنج و به بعد یک میلیارد(۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

درمورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد.

بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری ایجاد نماید.

۳- تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن(بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر بیست ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که درسال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به میزان دو میلیارد(۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اقدام نماید.

۴- مبلغ سی هزار میلیارد(۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرائی فرمان امام(ره) اختصاص می‌یابد.

۵- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است آیین‌نامه اجرای بند(الف) را حداکثر تا اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به بانک‌های عامل ابلاغ کند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این تبصره را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه دهد./منبع: خانه ملت

 

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها