نرخ تورم سال قبل چقدر شد؟

کد خبر: 1137609

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٠,٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٦.٣ درصد) است.

نرخ تورم سال قبل چقدر شد؟

به گزارش مرکز آمار ایران، در ماه اسفند بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ یزد با ٢,٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.٦ درصد است.

کل خانوارها

در اسفند ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٠١,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های­­­ اردبیل و سیستان و بلوچستان  ٠.٦ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٤,٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (٤١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  (٢٦.٨ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٠,٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣٦.٣ درصد) است.

خانوارهای شهری

در اسفند ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٩٦,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های ایلام و یزد با ٢.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان با ٠.١ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٤,٥ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (٤١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.١ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٩,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (٤٦.٦ درصد) و  کمترین آن  مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٦.٦ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در اسفند ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به  ٤٢٩,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ لرستان با ٢.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ گیلان با ٠.١ درصد می­ باشد.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٥,٨ درصد می­ باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های مازندران و­ کهگیلویه و بویراحمد (٤٢.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢٦.٢ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٢,٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (٥١.٥درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٥.٢ درصد) است.

برای دریافت اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست+ نرخ تورم 1400 نرخ تورم 1400  + مراجعه نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها