8 دلیل برای استفاده از نرم افزار حسابداری در فروشگاه ها

کد خبر: 1138000

با فراگیر شدن کاربرد کامپیوتر، استفاده از نرم افزار فروشگاهی  در فروشگاه ها و مغازه ها به تدریج به یک امر الزامی تبدیل می شود. از طرفی با توجه به این که امروزه فروشگاه ها با حجم بالایی از تراکنش مواجهند که می بایست تمامی فرآیندهای مالی فروشگاه ها برای موقعیت به صورت دقیق و یکپارچه گردآوری شود.

جهت مکانیزه کردن اداره یک کسب و کار فروشگاهی و صنفی، نرم افزار حسابداری فروشگاهی تمامی نیازهای مدیریت هوشمندانه اصناف را در خود پوشش داده است. این نرم افزار موجب آسودگی خیال و پرهیز از نگرانی های همیشگی جهت کنترل های مالی، به تبع آن تمرکز بر روی توسعه کسب و کار و خواسته های مشتریان و از طرفی تفکر در مورد نحوه ارائه خدمات هر چه بهتر است. همخوانی این نرم افزار با تمامی استانداردهای سازمان امور مالیاتی و دارایی، نگرانی از ارائه گزارشات مالیاتی در پایان هر دوره مالی را از بین می‌برد.

11

دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری چیست؟

همانطور که اشاره شد افزایش دقت و سرعت و کاهش خطاهای انسانی از مزایای استفاده از نرم افزار های حسابداری می باشد. افزایش سرعت و کارایی نیز موجب کاهش هزینه های کلی خواهد شد. چون برای پردازش حساب ها نیاز به مدت زمان کمتری می باشد و رایانه ارقام را بسیار سریعتر از مغز انسان پردازش می کند. به کار گیری نیروی کمتر برای انجام امور حسابداری از دیگر دلایلی است که منجر به استفاده از نرم افزار های حسابداری می شود.

سرعت بالای پردازش ارقام موجب می شود تا اطلاعات مالی به صورت بسیار دقیق و به موقع در اختیار کارکنان قرار داده شود. بدیهی است که انجام یک گزارش نقدینگی به صورت دستی یک فرایند پیچیده و وقت گیر است. اما با بهره گیری از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده ،این مشکلات وجود نخواهد داشت. فرایند پرداخت مالیات های شرکت یک امر زمان بر می باشد اما با کمک این نرم افزارها به سادگی قابل انجام است.

به چه دلایلی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده میشود؟

1-محاسبه ساده و آسان امور مالی و حسابداری

با استفاده از یک سیستم حسابداری فروشگاهی خوب فقط کافی است تا مقدار پول و یا سرمایه‌ای را که خرج و یا دریافت می‌کنید، به صورت سازمان یافته ثبت کنید. این کار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در هنگام جمع آوری و صدور اسناد و رسید به یک حسابدار، این کار را به آسان‌ترین و راحت‌ترین روش ممکن انجام دهید. نتایج و سوابق جمع‌آوری شده کار حسابداران شما را در انجام محاسبات مالیاتی آسان‌تر خواهد کرد. علاوه بر ایت برخی از نرم افزارها قوانین دفاتر مالیاتی را با استفاده از فرمول بندی صورتحساب به صورت خودکار انجام می‌دهند، به طوری که شما هرگز در طول فصول مالیاتی با دردسر مواجه نخواهید شد.

2-اتوماسیون امور حسابداری فروشگاهی

واضح است که ورود اطلاعات یک پروسه بسیار وقت گیر است. در حالی که سیستم های حسابداری متداول، با استفاده از استراتژی موجود در برنامه های پرداخت خودکار، به شما این اجازه را می‌دهند تا فقط یک بار اطلاعات مشتری را وارد کنید. روال‌های پرداختی مشتری و تاریخ‌های هر خرید به عنوان مرجع برای ردیابی استفاده می شوند. همچنین این اطلاعات جهت ارجاع‌های بعدی مشتری نگهداری می‌شوند. هنگامی که جمع آوری پرداختی ها انجام شود، پس از آن بدون انجام دادن هیچ کار اضافه‌ای نوبت به دریافت پول‌ها و قسط ها خواهد رسید. تمام تاریخچه‌ تراکنشات و معاملات بدون نیاز به وارد کردن به صورت دستی و جداگانه، در سیستم به طور خودکار ذخیره می‌شود. این روش نه تنها موجب صرفه‌جویی در وقت شما شده، بلکه باعث حذف تمامی خطاهای ورود اطلاعات به صورت دستی نیز خواهد شد.

3-دقت بالا برای ثبت اطلاعات

فروشگاه‌ها و یا خرده فروشی‌های بزرگ و کوچک موظفند تا سوابق مربوط به صندوق‌ها، موجودی کالا و غیره را به درستی ثبت کنند. این اطلاعات نقش مهمی در رونق یافتن تجارت آن‌ها دارد.

همچنین فروشگاه ها برای تصمیم‌گیری در مورد رشد استراتژیکی  کسب و کارشان به ارائه داده‌‌های مالی دقیق نیاز پیدا خواهند کرد. انجام امور حسابداری برای یک فروشگاه می‌تواند امری بسیار چالش‌برانگیز باشد.

سریع‌ترین راهی که تیم‌های حسابداری و امورمالی می‌توانند با استفاده از آن‌ها از بروز هرگونه اشتباه در روند محاسبه جلوگیری کنند استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی است. اگرچه استفاده از این فرایندها به معنی حذف کامل مداخله انسان در روند محاسبه نیست، اما یک نرم افزارحسابداری بسیار کارآمدتر و سریعتر می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد. این امر باعث می‌شود تا تیم حسابداری به جای صرف ساعت‌های بی‌شمار برای بررسی و همسان سازی امورحسابداری به طور کاملا دستی، تمرکز خود را بر روی انجام کارهای حیاتی دیگر بگذارند.

4-کاهش اتلاف وقت

فروشگاه ها نیاز به ثبت سوابق فروش، موجودی، و تعیین قیمت هر محصول دارند. ثبت دستی و حفظ این مقادیر زیاد از جزییات با صفحات گسترده وقت گیر است. یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند به حذف این مانع بزرگ کمک کند. این ویِژگی از نرم افزار حسابداری آنلاین فرآیند دفترداری را کنترل می‌کند، به طور همزمان تمامی اطلاعات را کنترل می‌کند و از اتلاف وقت جلوگیری میکند.

5-تولید اتوماتیک فاکتور

همان‌طور که می‌دانید تولید و نوشتن محتویات یک فاکتور در تجارت‌های خورده‌فروشی و یا فروشگاه‌ها یک کار بسیار مهم محسوب می‌شود. در واقع در چنین کسب و کارهای پر مشتری که روزانه هزاران معامله در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد، وارد کردن اطلاعات به طوردستی و تولید فاکتور می‌تواند امری بسیار دشوار محسوب شود.

اما دیگر لازم نیست نگران این قضیه باشید، زیرا با استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌توانید این امور را بدون هیچ نوع دردسری و به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

این سیستم‌های رایانه‌ای این قابلیت را دارند تا بتوانند به درستی تشخیص دهند که خریداران چه مبلغی پرداخت کرده‌اند و تنها با استفاده از چند کلیک برای شما یک فاکتور از تراکنش انجام شده ایجاد کنند. استفاده از نرم‌ افزار مالی می‌تواند کنترل امورمالی شما را از هر لحاظ ساده‌تر از گذشته سازد.

6-کاهش هزینه ها

اتومات شدن کارهای حسابداری با استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی باعث صرفه جویی در هزینه ها در بلند مدت خواهد شد.همچنین این نرم افزارها نیاز به استخدام یک حسابدار و یا اختصاص ساعات اضافی برای کنترل آن ها در جهت رسیدگی به تمامی دفاتر مالی، صورتحساب ها و تراکنش ها را حذف خواهد کرد.  در کسب و کار، زمان معادل پول است و بهینه سازی این فرایند به میزان قابل توجهی ساعات حسابداری را کاهش می دهد. علاوه بر این، این نرم افزار دارای مدل های قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک است که با هزینه های کم به صورت ماهانه یا سالیانه قابل پرداخت می باشد. اشتراک داشتن خدماتی نظیر به روزرسانی های منظم، پشتیبانی و سایر ابزارهایی که باعث افزایش تمرکز بر روی عملکرد واقعی کسب و کار شما می شود را ارائه میدهد.

7-توانایی پیش‌بینی

گزارش‌ها تولید شده توسط نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا جزئیات فروش آینده را پیش‌بینی کنید. با استفاده از داده‌ها در مورد نقاط اوج فروش، معاملات گذشته، و ثبت تقاضای مشتری برای موارد خاص، شما می‌توانید ایده‌ای از آنچه می‌فروشید را پیدا کنید، و چگونه حجم معاملات موجودی را افزایش دهید.

8-شمارش اجناس با کمک بارکدخوان

با برقراری ارتباط بین نرم افزار فروشگاهی و دستگاه بارکدخوان می توان روند جستجوی محصول برای درج فاکتور را سرعت بخشید و همچنین شمارش کالاهایی از یک نوع را به راحتی انجام داد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چرتکه

یکی از به روز ترین و منحصر به فردترین نرم افزارهای حسابداری آنلاین،نرم افزار حسابداری چرتکه هست.نرم افزاری سریع،ایمن و مقرون به صرفه که برای رفع نقاط ضعف سایر نرم افزارهای حسابداری آنلاین زیر نظر کارشناسان نرم افزارحسابداری چرتکه طراحی و معرفی شده.از جمله قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار میتوان به :

  • جامعیت در عین قیمت مناسب
  • پشتیبانی 24 ساعته و رایگان
  • قابلیت دسترسی در همه پلتفرم ها
  • ذخیره سازی آنی اطلاعات و پشتیبان گیری مداوم
  • زیبایی ظاهری و محیط کاربری آسان در عین قیمت مناسب
  • امکان استفاده همزمان به صورت آفلاین و آنلاین

اشاره نمود. نرم افزار حسابداری آنلاین چرتکه انواع مختلفی دارد که می توانید متناسب با کسب و کار خود یکی از انواع نرم افزار حسابداری شرکتی و یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی را سفارش دهید و از دانلود نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی بهره مند شوید.

13

نرم افزار حسابداری فروشگاهی چرتکه چه کمکی به حسابداری فروشگاه شما خواهد کرد؟

یکی از دغدغه های این روزهای بسیاری از کسب و کارهای مختلف در زمینه فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های زنجیره ای حسابداری و مدیریت امور مالی است. استفاده از حسابداری فروشگاهی چرتکه امکانات زیر را برای شما فراهم میکند :

  • کاهش هزینه ها
  • افزایش سودآوری
  • افزایش سرعت و رضایت مشتریان
  • به حداکثر رساندن مدیریت هوشمند کسب و کار و فروشگاه
  • مدیریت عملیات خرید و فروش، موجودی کالا، گزارش گیری از دارایی ها ، بدهکاری و بستانکاری و سود و زیان
  • دسترسی به نرم افزار به صورت آنلاین و آفلاین

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها