فروش فوری محصولات سایپا | ثبت نام محصولات سایپا | قیمت جدید محصولات سایپا

فروش ویژه پراید بدون قرعه کشی توسط سایپا | با 32 میلیون پراید بخرید + شرایط ثبت نام طرح جدید سایپا

کد خبر: 1138877

با توجه به فروش زمستانی پراید، طی سال گذشته در مجموع 142 دستگاه انواع پراید سواری توسط واحد فروش سایپا برای مشتریان فاکتور شده است.

فروش ویژه پراید بدون قرعه کشی توسط سایپا | با 32 میلیون پراید بخرید + شرایط ثبت نام طرح جدید سایپا

بررسی اطلاعات منتشر شده خودروسازی سایپا در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این خودروساز همچنان از فروش خانواده پراید کسب درآمد می کند. آن طور که صورت های مالی سایپا نشان می دهند این خودروساز طی سه ماهه زمستان 1400 در مجموع 84 دستگاه پراید فروحته است. با توجه به فروش زمستانی پراید، طی سال گذشته در مجموع 142 دستگاه انواع پراید سواری توسط واحد فروش سایپا برای مشتریان فاکتور شده است.

بررسی صورت های مالی سایپا مربوط به سال 1400 که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده نشان می دهد این خودروساز یک دستگاه پراید را در اردیبهشت ماه فروحته است. در دو ماهه ابتدای تابستان نیز در مجموع 57 دستگاه پراید عرضه شده که سهم تیرماه 50 دستگاه و سهم مرداد ماه سال گذشته 7 دستگاه بوده است. اما خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص به مدت 5 ماه یعنی از شهریور تا دی ماه هیچ پرایدی را نفروخته است اما در فصل زمستان 84 دستگاه پراید سواری را برای مشتریان فاکتور کرده که سهم دی ماه 31 دستگاه، سهم بهمن ماه 49 دستگاه و سهم اسفندماه نیز 4 دستگاه بوده است.

در حالی نارنجی های جاده مخصوص مشغول فروش پراید هستند که تولید این خودروی سواری محبوب بازار در تیرماه سال 99 و در دوره مدیریت جواد سلیمانی مدیرعامل پیشین سایپا متوقف و در جشن نمادینی که یک ماه بعد در اواسط مردادماه 99 برگزار شد آخرین پراید با امضا محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی به موزه فرستاده شد. در حالی سایپا گاو شیرده خود را از خط تولید خارج کرده که همچنان از فروش پراید کسب درآمد می کند. با توجه به میانگین قیمتی حدود 32 میلیون تومانی که سایپا برای فروش پراید در صورت های مالی خود درج کرده، این خودروساز در سال 1400 از محل فروش پراید در مجموع حول و حوش 4 میلیارد و 545 میلیون تومان به حساب خود واریز کرده است. به نظر می رسد این پرایدها در واقع جز محصولات ناقص سایپا هستند که به تدریج تکمیل و تجاری می شود اما از آنجایی شرکت های خودروساز از خرداد ماه 99 موظف شدند محصولات خود را از مسیر قرعه کشی عرضه کنند و تولید پراید از تیرماه همان سال متوقف شده است بنابراین این خودروی سواری جایی در طرح های فروش غول نارنجی جاده مخصوص نداشته است بنابراین سایپایی ها تعهدی در ارتباط با پراید برای خود ایجاد نکرده اند با این حال مشخص نیست این 142 پراید چگونه صاحبان خود را شناخته اند و این خودروها بر اساس چه مکانیزمی و خارج از قرعه کشی برای مشتریان فاکتور شده است؟ /منبع: اکو ایران

اولین پیش‌فروش سایپا در قرن جدید

 آخرین طرح پیش‌فروش اجرا شده برای محصولات گروه خوردوسازی سایپا در اواسط اسفند ماه سال گذشته برای شش محصول خود اجرا شد که حین اجرای این طرح، در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مجلس، اولین پیش فروش یکساله محصولات را برای مادران دارای دو فرزند و بیش‌تر هم به مرحله اجرا در آمد.

حال این گروه صنعتی از امروز (چهارشنبه ۱۷ فروردین) اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود در سال ۱۴۰۱ را برای شش محصول شاهین G، کوییک S، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا S و سایپا SE ۱۵۱ موتور M۱۳ به مرحله اجرا در آورده است.

مشتریان از ۹ صبح امروز  به مدت دو روز (بصورت شبانه‌روزی) فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی saipa.iranecar.com درخواست خود را ثبت کنند. بر این اساس زمان تحویل بخشی از خودروها از مهرماه سال جاری خواهد بود.

طبق روال یک روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام و نهایتا یک روز بعد اسامی منتخبان نهایی مشخص خواهد شد.

سایپا 1

با توجه به اینکه در طرح‌های پیش‌فروش یکساله، قیمت خودروها قطعی نیست و هیچگونه مبلغی به عنوان پیش دریافت (تا پیش از اعلام اسامی منتخبان اخذ نمی‌شود)، فهرست مشتریان نهایی از طریق همان سایت فروش اینترنتی سایپا ظرف مدت یک روز پس از اتمام قرعه‌کشی اعلام خواهد شد و منتخبان ظرف مدت سه روز فرصت دارند، نسبت به واریز وجه علی‌الحساب قیمت خودرو مطابق جدول فروش اقدام کنند.

لازم به ذکر است که همزمان با این طرح، سومین پیش‌فروش یکساله محصولات گروه سایپا در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای پنج محصول (شاهین G، کوییک‌ S، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و ساینا S ) به اجرا در آمده است.

در این طرح حمایتی (مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ  ١٩ آبان ١٤٠٠ ) که خودروسازان آغاز کرده‌اند، امکان ثبت‌نام برای مادرانی که تاریخ تولد فرزند دوم آن‌ها از ۱۹ آبان ماه امسال به بعد باشد، فراهم شده است؛ چنانچه تعداد متقاضیان مشمول که شرایط آن‌ها به تائید سازمان‌های ذیربط رسیده باشد، بیش از ظرفیت فروش باشد، منتخبان به روش قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. در غیر اینصورت برای تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تائید سازمان‌های ذی‌ربط برسند، امکان ثبت‌نام نهایی و واریز وجه میسر خواهد بود.

متقاضیان این طرح نیز با مراجعه به آدرس اینترنتی سایپا می‌توانند فرآیند ثبت نام در طرح مذکور را انجام دهند. بر این اساس زمان تحویل خودروها یکساله در نظر گرفته شده و از مهرماه سال جاری تحویل خودروهای شاهین و کوییک R انجام خواهد شد.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، یک خودرو ایرانی به انتخاب و به نام مادر و همچنین به قیمت کارخانه در هر نوبت ثبت‌نام برای یک مرتبه، تحویل داده خواهد شد./منبع: ایسنا

دور سوم طرح سایپا برای فروش خودرو بدون قرعه‌کشی به مادران

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه دهند. حالا هم آنها بر اساس قانون جوانی جمعیت، موظف به اجرای طرحی با عنوان خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران شده‌اند. دو دور نخست این طرح سال گذشته اجرایی شد. این هفته نوبت به دور سوم آن رسیده است.

اما شرایط ثبت‌نام خودرو برای فرزند دوم چیست؟

سایپا، این طرح را در راستای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ دانسته‌. مادرانی که فرزند دوم آنها از این تاریخ به بعد متولد شده است مشمول طرح‌های ایران خودرو و سایپا، هستند.

این شرکت تاکید کرده‌ است که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسند، امکان واریز وجه را دارند.

در بخشنامه خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌گردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر شود.

طرح سایپا، از امروز آغاز می‌شود و به دو مدت دو روز به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد. موعد تحویل محصولات نیز از مرداد تا آبان سال جاری تعیین شده است.

در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌های فروش ساپیا به مادران، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، چقدر رانت نصیب خریداران می‌شود.

این رانت برای بعضی خودروها کمتر و برای بعضی بیشتر است.

سایپا 2

شاهین.جی

شاهینG یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از ثبت‌نام برای پیش فروش سایپا، عرضه می‌شود.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۴۳ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۴۰ میلیون تومان است.

کوئیک S

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در در این دور از طرح خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران، از امکان خرید کوئیک S نیز برخوردارند.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۹۲ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۸۳ میلیون و ۸۷۶ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۲۰۵ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی

یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از طرح خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران، کوییک R با گیربکس معمولی است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۸ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه، ۱۷۷ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۱۹۸ میلیون تومان قیمت دارد.

کوئیک با گیربکس معمولی

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در در این دور از پیش فروش سایپا، از امکان خرید کوئیک با گیربکس معمولی نیز برخوردارند.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۷ میلیون و ۲۸۸ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۹۳ میلیون تومان است.

ساینا S

یکی دیگر از خودروهای موجود در این دور از طرح خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران، ساینا S است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۷ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۱۹۷ میلیون تومان قیمت دارد./ تجارت نیوز

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در طرح خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران نشان می‌دهد.

قیمت شاهین.جی در کارخانه بیشتر از بازار است.

اما اختلاف قیمت کارخانه و بازار، در مورد کوئیک S حدود ۲۱ و در مورد ساینا S حدود ۲۹ میلیون تومان است.

کوییک R با گیربکس معمولی و کوئیک با گیربکس معمولی نیز در بازار به ترتیب حدود ۲۱ و ۲۶ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شوند./ منبع: تجارت نیوز

واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی خبر داد.

 سید رضا فاطمی امین بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با اشاره به غیربومی بودن هیئت مدیره شرکت‌های دولتی در کشور اظهار کرد: بومی‌گزینی از اصول دولت است و واگذاری ایران خودرو و بدنبال آن سایپا به بخش خصوصی هستیم تا مشکل بطور اساسی حل شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت بیان کرد: ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع کار صحیحی بود که به درستی انجام نشد.

وی افزود: ساز و کاری که در بورس‌ها مطرح می‌شود ممکن است درست و غلط باشند که باعث رکود در بازار می‌شود.

فاطمی‌امین گفت: با قیمت گذاری دستوری مخالف هستم باید برای هر بازاری ظابطه‌ای دیده شود تا قیمت‌ها تثبیت شود و با رها شدگی بازار مخالف هستیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به مسئولیت اجتماعی صنایع ابراز کرد: باید قانونی اختیاری را برای مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی نوشت تا فشار از آن‌ها برداشته شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال، برنامه‌ای داریم تا برخی شهرک‌های صنعتی تبدیل به پارک علم و فناوری شوند تا ارتباط صنعت و دانشگاه در سال جاری تقویت شود.

فاطمی امین اظهار کرد: سایت‌های فن بازار در کشور جواب نداده است و باید مطالعاتی در این زمینه انجام دهیم تا عدم رونق این سایت‌ها ریشه‌یابی شود./مهر

پذیرش خودروی «شاهین» سایپا در بورس کالا

در جدیدترین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا، خودرو شاهین متعلق به شرکت خودروسازی سایپا در بورس پذیرش شد.

بر اساس اطلاعیه مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران، خودرو شاهین پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهلمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا از دیروز(24 اسفند) در بازار اصلی پذیرش شد.

شایان ذکر است پس از اظهار نظر اخیر مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر درخواست جدی یکی از خودروسازان برای ورود خودرو به بورس کالا دیروز(یکشنبه) پذیرش خودرو شاهین در بورس کالا رقم خورد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در گفت و گوی اخیر خود گفته بود: یکی از خودروسازان درخواست جدی خود را برای عرضه خودرو در بورس کالا ارائه کرده و این موضوع در هیأت پذیرش بررسی خواهد شد و اگر شرایط لازم را داشته باشد عرضه خودرو در بورس کالا و در سال 1401 انجام می‌شود.

عشقی با بیان اینکه امید است عرضه خودرو در بورس کالا در سال آینده اجرایی شود، گفت: تاکید سازمان بورس این است سهام شرکت‌هایی که در بازار سهام معامله می‌شود، محصولاتشان نیز در بورس کالا عرضه و به صورت شفاف فروخته شود./ منبع: تسنیم

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو و در بازار آزاد

قیمت خودرو در سال گذشته با نوساناتی همراه بود. اگرچه در اواخر سال بازار خودرو در وضعیت رکودی قرار گرفت. به نظر می‌رسد خریداران همچنان منتظر نتایج مذاکرات وین هستند و از خرید خودرو خودداری می‌کنند.

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران مشهد گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ بستگی به سیاست‌های مسئولین دارد. بازار در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشت.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد مردم برای مسافرت‌های عیدانه خود به دنبال خرید خودرو هستند. اگر وضعیت بازار در چند روز آینده تغییری نکند، ممکن است تا اوایل سال ۱۴۰۱ نیز به همین شکل ادامه یابد و ثبات ایجاد شود.

عماد جعفری، کارشناس خودرو نیز توضیح داد: در هفته پایانی اسفند نیز به دلیل نوسان قیمت دلار که تحت تاثیر توقف مذاکرات بود قیمت برخی خودروها دوباره افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد این روند افزایشی قیمت خودرو موقتی است.

همچنین به گزارش  اقتصاد نیوز، قیمت تیبا امروز دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱ به ۱۸۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک به ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت سمند LX امروز با سه میلیون تومان کاهش نسبت به دیروز به ۲۶۳ میلیون تومان رسید. سمند EF۷ دوگانه سوز هم با ۲۵ میلیون تومان افزایش به ۳۵۰ میلیون و سمند سورن ELX با هفت میلیون تومان کاهش قیمت به ۲۷۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس امروز ۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و ۲۹۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با پنج میلیون تومان افزایش به ۵۳۰ میلیون تومان رسید. رانا LX امروز چهار میلیون تومان گران شد و ۲۸۴ میلیون تومان بود. رانا پلاس هم با ۱۵ میلیون تومان افزایش به ۲۸۴ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید ۱۱۱ امروز دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱ با سه میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۸۴ میلیون تومان رسید. پراید ۱۵۱ امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت داشت و ۱۵۷ میلیون تومان بود. تیبا امروز سه میلیون تومان گران‌تر از دیروز بود و ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رسید. کوئیک دنده‌ای هم با دو میلیون تومان افزایش قیمت امروز ۱۹۴ میلیون تومان بود.

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU۵ از نظر پیشرانه با خودروهای ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند LX ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF۷ توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودروهای گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد./تجارت‌نیوزyE67RZJLDD5a [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

قیمت خودروهای سایپا

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند.

همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودروها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده‌اند.

گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M۱۵ مجهز شده است. بین مدل‌های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C۳ و کیا سراتو قیمت بیشتری دارند.

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها