خرید گاز روسیه توسط چین با قیمت‌های تخفیف‌دار

کد خبر: 1138996

بلومبرگ ادعا کرد چین در دور زدن تحریم‌های روسیه موفق عمل کرده و گاز این کشور را با قیمت‌های تخفیف دار می‌خرد.

خرید گاز روسیه توسط چین با قیمت‌های تخفیف‌دار

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که واردکنندگان بزرگ چینی گاز طبیعی مایع از جمله سینوپک و پتروچینا در حال مذاکره برای خرید گاز با قیمت‌های کاهش یافته از روسیه هستند.

براساس گزارش این خبرگزاری چین طی چند هفته گذشته چندین محموله گاز طبیعی مایع از روسیه خریداری کرده است که به گفته بازرگانان این بخش با تخفیف بیش از ۱۰ درصد معامله می‌شود.

به گفته منابع این خبرگزاری، «واردکنندگان چینی قصد دارند از شرکت‌های روسی برای شرکت در مناقصه خرید گاز طبیعی مایع روسیه از طرف خود استفاده کنند تا این معاملات را از کشور‌های خارجی پنهان بماند».

بلومبرگ همچنین اعلام کرد که شرکت‌های چینی با وجود تهدید تحریم‌های غرب آماده خرید گاز روسیه هستند. به گفته این آژانس خبری، پالایشگاه‌های نفت چین نیز نفت روسیه را با قیمت‌های کاهش یافته خریداری می‌کنند این درحالی است که چین در حال حاضر نیاز فوری به گاز طبیعی مایع ندارد، اما خرید گاز روسیه با قیمت‌های رقابتی (تخفیف دار) می‌تواند به ذخیره سازی قبل از افزایش مجدد قیمت گاز کمک کند.

پیش از این «جیک سالیوان» در مصاحبه‌ای ادعا کرد که آمریکا بیکار نخواهد نشست تا کشور ثالثی خسارات روسیه در راستای حمله به اوکراین را جبران کند. او در این خصوص اعلام کرد واشنگتن در حال ارتباط گرفتن با چین است تا به آن‌ها اطلاع دهد که نقض تحریم‌ها علیه روسیه عواقب مهمی در پی خواهد داشت. زیرا آمریکا بر این باور است که چین قبل از حمله به اوکراین از برنامه‌های پوتین آگاه بوده است. سالیوان همچنین ادعا کرد آمریکا در حال پیگیری است تا بفهمد چین چقدر از روسیه حمایت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها