رشد نجومی نرخ اجاره‌بها مسکن/ وعده دولت برای مستاجران محقق می‌شود؟

کد خبر: 1139136

بر اساس گزارش بانک مرکزی نرخ اجاره بهای مسکن در شهر تهران طی اسفند ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۴۶ درصد افزایش یافته است.

رشد نجومی نرخ اجاره‌بها مسکن/ وعده دولت برای مستاجران محقق می‌شود؟

 مطابق آمار بانک مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری طی اسفندماه سال گذشته حاکی از رشد به ترتیب 45.8 و 50.2 درصد نسبت به اسفندماه سال 99 است.

رشد ماهانه شاخص کرایه مسکن اجاری طی اسفندماه امسال در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب 4 صدم درصد و 1.2 درصد بوده است.

به گزارش تسنیم، یکی از نگرانی‌های کارشناسان و فعالان بازار مسکن، بخش اجاره مسکن است که به واسطه کم‌کاری‌های گذشته طی سال‌های اخیر با رشد بالای قیمت مواجه بوده است. در این بین برخی اقدامات دولت از جمله تعیین سقف افزایش اجاره‌بها نیز نتوانسته بازار اجاره را کنترل کند. این بخش به تاسی از تورم عمومی کشور و همچنین قیمت مسکن همواره روند رو به‌رشدی را طی کرده  است. در زمان حاضر حدود 8 میلیون خانوار مستأجر در کشور داریم که تا چند هفته دیگر درگیر جایجایی احتمالی و تمدید قراردادهای خود می‌شوند.

اجاره بها

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است برای کنترل بازار اجاره مسکن، در قالب طرح اجاره‌داری حرفه‌ای 300 هزار واحد در کشور ساخته شود.

محمودزاده در این‌باره گفته است:  این واحدها در زمین‌های 99 ساله ساخته خواهد شد تا به این ترتیب بازار اجاره مسکن قابل کنترل شود.

حال باید دید آیا طرح اجاره‌داری حرفه‌ای پس از سال‌های وعده و وعید عملیاتی می‌شود یا خیر؟ و این‌که آیا این برنامه می‌تواند در زمان مناسب به‌عنوان سرعت‌گیر افزایش قیمت اجاره مسکن عمل کند؟

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها