افزایش قیمت مصالح ساختمانی/هزینه ساخت مسکن ملی گران می شود؟

کد خبر: 1139471

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: طرح نهضت ملی مسکن اولین گروهی است که با افزایش بهای مصالح ساختمانی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی/هزینه ساخت مسکن ملی گران می شود؟

آقای فرشید پور حاجت گفت:  با توجه به آنکه این ساختمان‌ها مصرفی و اکونومی هستند و جزو ساختمان‌های لاکچری محسوب نمی‌شوند اما با افزایش مصرف و همچنین رشد قیمت  میلگرد و فولاد  باعث افزایش قیمت تمام شده این واحد‌ها خواهند شد.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه سازان افزایش قیمت میلیگرد به کیلویی ۱۷ هزار تومان و همچنین قیمت فولاد و سیمان با رشد چند برابری باعث شده که هزینه تمام شده ساخت مسکن افزایش یابد و همین امر خود در آینده بازار ساخت وساز مسکن تاثیر گذار خواهد شد.

قیمت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با این روند قیمت‌ها در مصالح ساختمانی قیمت هر واحد مسکن ملی کمتر از ۶ میلیون تومان ساخته نخواهد شد.

در طرح نهضت ملی مسکن که دولت در قالب آن ۴ میلیون واحد مسکونی در شهر‌های مختلف می‌سازد که طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی قیمت تمام شده ساخت مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که وزیر راه وشهرسازی هم این قیمت را تایید کرده و اعلام کرد تا زمانی که قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیابد قیمت تمام شده ساخت آن افزایش نخواهد یافت./ منبع: باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها