یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی فروردین ماه | یارانه جدید | یارانه رمضان

واریز اولین یارانه نقدی فروردین؛ امشب | زمان و مبلغ دقیق یارانه رمضان اعلام شد

کد خبر: 1139623

در ابتدای این هفته یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز می‌‎شود، همچنین احتمال واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد.

واریز اولین یارانه نقدی فروردین؛ امشب | زمان و مبلغ دقیق یارانه رمضان اعلام شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: یکصد و سی و چهارمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز شنبه 20 فروردین 1401 به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.‌به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی، یارانه ها از واریز یکصد و سی و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز شنبه 20 فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی اضافه کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر 455،000 ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اظهار کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، بیست و دومین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی فروردین ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد./ منبع: فارس

امشب یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز می‌‎شود، همچنین احتمال واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد.

یارانه‌ای که امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یارانه نقدی است. مبلغ این یارانه از ابتدا تاکنون تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

قاعدتا باید در ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ فروردین ماه صد و سی‌ و چهارمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار حدود ۷۸ میلیون نفر واریز شود.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه بیست و دومین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

احتمال واریز یارانه ماه رمضان

یارانه دیگری که احتمالا در هفته آینده واریز شود، یارانه مخصوص ماه رمضان است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مرتبط با واریز یارانه‌ها نشان می‌دهد که دولت قصد دارد همانند سال قبل، در ماه رمضان امسال نیز یارانه مخصوص این ماه را پرداخت کند.

به نظر می‌رسد جزئیات پرداخت یارانه ماه رمضان، یعنی مبلغ یارانه، تعداد یارانه بگیران و شرایط مشمولان در مراحل پایانی است. در واقع دولت در پله آخر نهایی کردن واریز این یارانه قرار دارد و احتمالا جزئیات کامل آن به زودی منتشر می‌شود.

بیشترین احتمالات درباره مبلغ یارانه ماه رمضان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.

در سال گذشته ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت کردند. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان گرفتند.

اگر همان یارانه پارسال برای امسال نیز تکرار شود، مبلغ یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. اما اگر قرار باشد مبلغ یارانه ۱۵۰ هزار تومانی واریز شود، احتمالا تعداد یارانه بگیران کمتر از ۶۰ میلیون نفر تعیین شود./ منبع: تجارت نیوز

تصمیم جدید دولت یرای حذف یارانه  ۲۵ میلیون ایرانی

 براساس بودجه امسال دولت تصمیم دارد یارانه حدود ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. آیا حذف یارانه‌بگیران از این ماه کلید خورد؟

زمان واریز اولین یارانه نقدی امسال اعلام شد. براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صد و سی و چهارمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز امروز شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

برخلاف این که انتظار می‌رفت یارانه‌‌های امسال تغییراتی داشته باشد، اما نسبت به ماه‌‌های قبل هیچگونه تغییری نداشته است.

انتظار می‌رفت که یارانه‌ها هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد مشمولان یارانه‌ها تغییراتی داشته باشد. چرا که دولت وعده افزایش مبلغ یارانه‌ها را داده بود. همچنین قرار است تعداد از مشمولان حذف شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه امسال به حذف یارانه‌بگیران رای دادند.  بر اساس مصوبه امروز مجلس، تعدادی از یارانه‌بگیران سال آینده از لیست دریافت یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شوند. مجلس مشخصا اعلام نکرده در سال آینده یارانه چه کسانی باید حذف شود و تنها به ذکر لفظ «حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد» بسنده کرده است.

در بودجه امسال نیز ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

‌‌پیگیری‌ها از سازمان‌های مربوطه حاکی از این است که دولت تصمیم دارد یارانه ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. به نظر می‌‌رسد حذف یارانه‌ها از خرداد ماه امسال آغاز شود. همچنین قرار است اطلاعات یارانه‌بگیران هر سه ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود.

خبر مهم برای یارانه بگیران/یارانه رمضان این هفته واریز می‌شود؟

جدیدترین خبر از یارانه‌ها این است که به احتمال زیاد یارانه ماه رمضان در این هفته واریز می‌شود.

براساس پیگیری‌ها از سازمان‌های مرتبط با واریز یارانه‌ها، دولت قصد دارد در ماه رمضان امسال نیز بسته حمایت معیشتی به گروهی از خانوارها پرداخت کند.

جدیدترین اخبار در این باره حاکی از این است که به احتمال زیاد یارانه ماه رمضان در این هفته (هفته سوم فروردین ماه) واریز می‌شود. همچنین بیشترین گمانه‌زنی‌ها در خصوص مبلغ یارانه ماه رمضان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

اما در خصوص تعداد یارانه‌بگیران اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

در سال گذشته ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت کردند. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان گرفتند.

این احتمال وجود دارد که تعداد کسانی که یارانه ماه رمضان دریافت می‌کنند همانند سال گذشته همان ۶۰ میلیون نفر باشد. اما احتمال کمتر بودن تعداد یارانه بگیران وجود دارد.

در سال گذشته دولت به مناسب ۲۲ بهمن ماه به حدود ۳۲ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. همچنین در روزهای پایانی سال به مناسب عید نوروز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان یارانه به ۱۲ میلیون سرپرست خانواری داد که سهام عدالت ندارند.

جزئیات پرداخت یارانه ماه رمضان، یعنی مبلغ یارانه، تعداد یارانه بگیران و شرایط مشمولان در مراحل پایانی است. در واقع دولت در پله آخر نهایی کردن واریز این یارانه قرار دارد و احتمالا جزئیات کامل آن به زودی منتشر می‌شود.

در خصوص دیگر یارانه‌ها نیز امشب یارانه نقدی فروردین ماه واریز می‌شود./ منبع: تجارت نیوز

واریز یارانه جدید ۱۲۶ هزار تومانی بحساب خانوارها

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ دولت می‌گوید ارزش این یارانه در حد ۷۰۰۰ تومان است.

 مرحله‌ای در دیگر از یارانه‌های نقدی که شروع آن از آذرماه ۱۳۸۹ آغاز شده، بار دیگر در بیستم ماه به حساب یارانه‌بگیران واریز خواهد شد. مبلغ این یارانه در تمام این سال‌ها ثابت بوده و تغییری نداشته است. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهوری اعلام کرده که ارزش یارانه نقدی در گذر زمان به ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

 

حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که ماهانه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومانی هزینه دارد و باید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها تامین شود.

در کنار آن یارانه معیشتی ناشی از افزایش قیمت بنزین هم از سال ۱۳۹۸ برای بیش از ۶۰ میلیون نفر از یارانه بگیران در هر ماه پرداخت می‌شود که هزینه سالانه آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

با وجود اعلام‌هایی که دولت برای پرداخت هدفمند یارانه داشته و وعده یارانه جدید  ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومانی، همچنان روال قبلی پابرجاست و در ادامه، حذف ارز ۴۲۰۰ و منابع ناشی از آن است که می‌تواند جریان پرداخت یارانه‌ها را دستخوش تغییر کند./ منبع: ایسنا

پس از مطرح شدن یارانه گوشت، این بار قرار است طرح یارانه نان به صورت آزمایشی در چند استان اجرایی شود.

یارانه نان و یارانه گوشت در راه است؟

استاندار زنجان در این خصوص گفت: تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

محسن افشارچی در این باره توضیح داده است: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کرده و کارت می‌کشند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

براساس اظهارات او در این طرح نانوایی‌ها، دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.(اقتصاد آنلاین)

پرداخت یارانه برای کالاهای اساسی پس از موضوع حذف ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی مطرح شد. مجلس به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی رای داد. در واقع به صورت مشروط به دولت اجازه حذف ارز ترجیحی را داد.

شرط حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز این است که دولت باید مابه‌ازای دلاری که حذف می‌کند به مردم یارانه پرداخت کند. جالا دولت به دنبال حذف ارز است و موضوع یارانه گوشت و یارانه نان را مطرح کرده است.

یارانه گوشت برای ۷ دهک اول

در خصوص یارانه گوشت نیز یکی از نمایندگان مجلس گفته بود: قرار است برای نهاده‌های دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

در بودجه امسال ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

بنابراین احتمالا کسانی که یارانه گوشت و یارانه نان می‌گیرند که یارانه بنزین دریافت می‌کنند./تجارت نیوز

 چه کسانی مشمول یارانه رمضانی می شوند؟

گمانه‌زنی‌هایی برای واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد، اما به احتمال زیاد همان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان واریز شود. چه کسانی یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان را دریافت می‌کنند؟

دولت در سال گذشته بسته معیشتی ماه رمضان را در روز ۲۵ فروردین ماه واریز کرد. امسال نیز گمانه‌زنی‌های بسیاری برای واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد. پیگیری‌های نشان می‌دهد که اقدامات لازم برای واریز بسته معیشتی انجام شده و واریز آن منتظر دستور رئیس‌جمهور است.

در سال گذشته ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت کردند. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان گرفتند.

گر قرار باشد بسته معیشتی ماه رمضان پارسال برای امسال نیز تکرار شود، تعداد مشمولان ۶۰ میلیون نفر و مبلغ یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که مبلغ یارانه نسبت به سال گذشته بیشتر است. در واقع یکی از گمانه‌‌زنی‌ها درباره مبلغ کمک معیشتی ماه رمضان همان ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. احتمال واریز این مبلغ خیلی زیاد است.

اگر قرار باشد مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه ماه رمضان واریز شود، احتمالا تعداد یارانه‌بگیران کمتر از ۶۰ میلیون نفر باشد.

در سال گذشته دولت به مناسب ۲۲ بهمن ماه به حدود ۳۲ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. همچنین در روزهای پایانی سال به مناسب عید نوروز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان یارانه به ۱۲ میلیون سرپرست خانواری داد که سهام عدالت ندارند.

۳ سناریو برای مشمولان یارانه ماه رمضان

بنابراین می‌توان چند سناریو برای مشمولان یارانه ماه رمضان در نظر گرفت:

سناریو اول: ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند، براساس الگو واریز سال گذشته.

دومین سناریو ۳۲ میلیون نفری است که یارانه ۲۲ بهمن ماه را گرفتند.

سناریو سوم: ۱۲ میلیون سرپرست خانواری که سهام عدالت ندارند./ منبع: تجارت نیوز

نان یارانه ای در راه است/خرید نان با کارت یارانه در چند استان

استاندار زنجان گفت: تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

محسن افشارچی، استاندار زنجان عصر امروز در جلسه بازرسی و کنترل بازار زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سرند»، اظهار کرد: نرم‌افزار سرند، نحوه نظارت بازرسان و روند حرکتی قیمت‌ها را نشان می‌دهد ضمن اینکه لحظه‌ به‌ لحظه می‌توان از تغییر قیمت و گران‌فروشی در حوزه‌های مختلف آگاه شد.

وی با اشاره به اینکه سبد کالاهای موجود در نرم‌افزار باید سبدی باشد که برای محاسبه تورم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت بازرسان باید از اصناف مورد اعتماد نیز بتوانیم برای نظارت بر بازار استفاده کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه به بازرسانی که با سامانه سرند کار می‌کنند باید یارانه‌ای اختصاص داده شود، گفت: با توجه به نیروی کم در حوزه بازرسی، باید انرژی را در آنجایی صرف کرد که تخلف در آن زیاد است. بازرسی از خدمات، مغفول مانده است در حالی که به هر خدمتی که در سطح استان ارائه می‌شود، باید رسیدگی شود.

افشارچی بر لزوم حمایت قضایی از بازرسان فعال در این حوزه نیز تأکید کرد و گفت: ارائه امکانات تشویقی به بازرسان بازار اهمیت زیادی دارد و در حوزه پشتیبانی مالی، استخدام و تبدیل وضعیت‌ها هم باید امتیازات لازم به این افراد داده شود.  

وی در ادامه به موضوع نان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تخلفات مشخصی در این حوزه رخ می‌دهد باید با اقدامات موثر بتوانیم کیفیت و قیمت نان را در استان کنترل کنیم.

استاندار زنجان به بحث کنترل بازار هم تأکید کرد و افزود: در کنار کنترل بازار، مساله نظارت بر بازار هم بسیار مهم است به طوری که نظارت از  برخی زیاده‌خواهی‌ها پیشگیری کرده و به لحاظ روانی برای مردم ایجاد آرامش می‌کند.

افشارچی با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کرده و کارت می‌کشند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح نانوایی‌ها، دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تورم یکی از معضلات حال حاضر کشور است، گفت: این مسئله دلایل متفاوت و متعددی دارد که یکی از آن‌ها وجود حجم نقدینگی زیاد است که دولت از راه‌های مختلف در حال کنترل این نقدینگی است.

افشارچی به بحث کنترل تورم نیز اشاره کرد و افزود: تسویه وجوه بدهی دولت قبلی و نیز چاپ نکردن پول در ماه‌های گذشته، شیب تورم یک مقدار در کشور کاهشی شده است./فارس

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها