یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی | یارانه رمضان

خداحافظی همیشگی خانوارها با یارانه نقدی | این یارانه‌بگیران از این ماه حذف می‌‌شوند

کد خبر: 1139708

براساس بودجه امسال دولت تصمیم دارد یارانه حدود ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. آیا حذف یارانه‌بگیران از این ماه کلید خورد؟

خداحافظی همیشگی خانوارها با یارانه نقدی | این یارانه‌بگیران از این ماه حذف می‌‌شوند

 زمان واریز اولین یارانه نقدی امسال اعلام شد. براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صد و سی و چهارمین یارانه نقدی ساعت ۲۴ دیشب شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ پرداخت شد

برخلاف این که انتظار می‌رفت یارانه‌‌های امسال تغییراتی داشته باشد، اما نسبت به ماه‌‌های قبل هیچگونه تغییری نداشته است.

انتظار می‌رفت که یارانه‌ها هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد مشمولان یارانه‌ها تغییراتی داشته باشد. چرا که دولت وعده افزایش مبلغ یارانه‌ها را داده بود. همچنین قرار است تعداد از مشمولان حذف شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه امسال به حذف یارانه‌بگیران رای دادند.  بر اساس مصوبه امروز مجلس، تعدادی از یارانه‌بگیران سال آینده از لیست دریافت یارانه نقدی و معیشتی حذف می‌شوند. مجلس مشخصا اعلام نکرده در سال آینده یارانه چه کسانی باید حذف شود و تنها به ذکر لفظ «حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد» بسنده کرده است.

در بودجه امسال نیز ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

‌‌پیگیری‌ها از سازمان‌های مربوطه حاکی از این است که دولت تصمیم دارد یارانه ۲۵ میلیون نفر را حذف کند. به نظر می‌‌رسد حذف یارانه‌ها از خرداد ماه امسال آغاز شود. همچنین قرار است اطلاعات یارانه‌بگیران هر سه ماه یک بار به‌روزرسانی می‌شود./تجارت‌نیوز

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها