آغاز عملیات اجرایی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی / متقاضیان امسال خانه دار می شوند؟

کد خبر: 1140393

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی شروع شده است که البته بخشی از آن به طرح ملی مسکن که توسط دولت قبل پیگیری شده بود، برمی‌گردد. احتمالاً تحویل واحد‌ها از نیمه دوم امسال اتفاق بیفتد.

آغاز عملیات اجرایی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی / متقاضیان امسال خانه دار می شوند؟

صدیف بدری دراردبیل اظهار داشت: قانون جهش تولید و تامین مسکن به عنوان یک اولویت ارزشمند و مهم محسوب می‌شود که اثرات آن در سال‌های آینده نمایان می‌شود که به همین منظور درصدد هستیم سالانه یک میلیون مسکن در کشور احداث کرده و ساخت این مسکن‌ها را به صورت مناسب در سطح کشور محقق کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از دهک‌های پایین جامعه با ارائه تسهیلات در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه احداث چهار میلیون مسکن به صورت حمایتی در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تخفیفات لازم برای پروانه ساخت و تهیه نقشه‌ها برای مسکن‌ها لحاظ شود که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: حمایت از اجرای طرح‌های مسکونی در چهار سال گذشته آغاز شده و درصدد هستیم واحدهای مسکونی را به دست افراد کم‌بضاعت برسانیم و با توجه به این که برخی مسکن‌ها توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نهادهای نظامی برای پرسنل ورودی جدید ساخته می‌شود مشکلات افراد تحت پوشش را برطرف کنیم.

بدری تصریح کرد: داشتن صلاحیت لازم برای ثبت‌نام مسکن الزامی است که در بسیاری از شهرها، زمین مورد نیاز تامین و عملیات اجرایی شروع شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه روند کار مدیریت وزارت راه و شهرسازی تاکنون قابل قبول بوده است، گفت: کار طبق برنامه جلو می‌رود و تنها دغدغه ما، بحث همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات است.

بدری یادآور شد: صندوق ملی مسکن باید به کمک افراد نیازمند بیاید و بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کند که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و درصدد هستیم با مشارکت و همکاری همه‌جانبه به تمامی اهداف خود در راستای خدمت‌رسانی به افراد نیازمند دست یابیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: ما برای اینکه شرایط صندوق مسکن ملی بهتر شود، فروش دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کردیم که اگر این موضوع محقق شود، می‌توانیم به حمایت‌های دولتی امیدوار شویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی 800 هزار واحد مسکونی شروع شده است که البته بخشی از آن به طرح ملی مسکن که توسط دولت قبل پیگیری شده بود، برمی‌گردد. احتمالاً تحویل واحد‌ها از نیمه دوم امسال اتفاق بیفتد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها