فرصت درآمدزایی با شرکت در دوره آموزش تعمیرات ماینر

کد خبر: 1141450

دوره آموزش تعمیرات ماینر

image_1650096886

یکی از مهم‌ترین نیازهای کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه‌ی ماینینگ، تعمیر دستگاه‌های ماینر است و همین نیاز باعث شده بازار خوبی برای تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها ایجاد شود.

مجتمع فنی ملی پایتخت اولین برگزار کننده‌ی دوره آموزش تعمیرات ماینر با اساتیدی مجرب آماده‌ی پذیرش مهارت‌آموزان عزیز است.

در این مقاله شما را با روند دوره آموزش تعمیرات ماینر آشنا می کنیم و سوال‌های متداولی که ممکن است برای‌تان به‌وجود بیاید را پاسخ می‌دهیم.

 

دستگاه ماینر چیست؟

یکی از دستگاه های الکترونیکی که به تازگی تولید می شود و به صورت اختصاصی به استخراج ارزهای دیجیتال می پردازد، دستگاه ماینر است. دستگاه های ماینر در انواع و مدل های مختلف و متفاوتی وجود دارند. همگی این دستگاه ها یک کار انجام می دهند. که آن کار همان استخراج رمزارزها است. تفاوت آن ها در کیفیت، نحوه عملکرد و بازدهی دستگاه است.

اما این دستگاه از چه قطعاتی تشکیل شده است؟ اجزای اصلی دستگاه های ماینر شامل پاور ماینر، هشبرد، کنترل برد، کارت گرافیک، مین برد یا برد اصلی و سیستم خنک کننده می شوند.

مین برد به مانند مادربرد در کیس های کامپیوتر است. از طرفی همه ما با کارت های گرافیک آشنایی داریم. همچنین با صدای سیستم خنک کننده و فن های کامپیوترمان هم که به خوبی آشنا هستیم. پس کم و بیش این قطعات را می شناسیم. اما کنترل برد، هشبرد و پاور ماینر چه قطعاتی هستند و چه کاری انجام می دهند؟ در دوره آموزش تعمیرات ماینر با تمامی این قطعات،‌ نحوه‌ی کار و تعمیر آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

آیا تعمیرات ماینر به سرمایه اولیه نیاز دارد؟

همیشه اولین سوالی که پرسیده می شود درباره سرمایه اولیه است. هر کاری را بخواهید آغاز کنید ابتدا باید سرمایه اولیه مورد نیاز آن کار را تخمین بزنید. در مورد تعمیرات ماینر نیز این مساله صادق است.

افراد زیادی در حال حاضر با استفاده از دستگاه های ماینر به استخراج ارزهای دیجیتال مشغولند. و از این طریق درآمدهای زیادی کسب می کنند. در مقابل این دستگاه ها به دلایل مختلفی مانند کار کردن شبانه روزی، نوسانات برق و... با خرابی و مشکلات متعددی مواجه می شوند. از این رو وجود یک تعمیرکار متخصص در این زمینه همواره نیاز است. برای آموزش تعمیرات ماینر و کسب درآمد از این راه به سرمایه اولیه بسیار کمی در برابر راه اندازی دیگر کسب و کارها نیاز دارید. تا جایی که می توان این سرمایه اولیه را بسیار ناچیز دانست.

 

وضعیت بازار کار تعمیرات ماینر در ایران چگونه است؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد این بازار کار در ایران بسیار مناسب است و هر روز در حال پیشرفت می باشد.

اولین دلیل به رشد بازار ارزهای دیجیتال در ایران مربوط است. هرچه این بازار بیشتر رشد کند و افراد بیشتری وارد آن شوند، تعداد دستگاه های ماینری که خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر می شود. از آنجا که این دستگاه ها همواره به یک تعمیرکار برای سرویس و تعمیر نیاز دارند این بازار در حال حاضر مناسب است و در آینده نیز رو به رشد خواهد بود.

دومین دلیل مناسب بودن بازار تعمیرات ماینر در ایران به نوسانات برق متعدد برمی گردد. هرچه نوسانات برق بیشتر باشد تعداد دستگاه هایی که با خرابی مواجه می شوند هم بیشتر است. و از این رو تعداد دستگاه های معیوب که نیاز به تعمیر دارند هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

برای سومین مورد می توان به کمبود افراد متخصص در این زمینه اشاره کرد. تعداد تعمیرکارانی که آموزش تعمیرات ماینر را دیده باشند و قادر به تعمیر هر دستگاهی باشند هنوز کمتر از نیاز بازار است.

دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد رشد روز افزون منابع برای استخراج ارزهای دیجیتال است. هرچه استخراج این ارزها پیشرفته تر شود، دستگاه های قدیمی به ارتقاء و سرویس بیشتری نیاز پیدا می کنند.

همه این دلایل در کنار هم نشان می دهند که آموزش تعمیرات ماینر می تواند شما را به سمت یک شغل پردرآمد هدایت کند.

 

چه تجهیزاتی برای تعمیر ماینر نیاز داریم؟

برای انجام تعمیرات ماینر و همچنین تعمیر هشبرد، تعمیر کنترل برد ماینر و تعمیر پاور ماینر به برخی تجهیزات نیاز دارید. در این بخش این تجهیزات را معرفی می کنیم.

برای تعمیر ماینر به تجهیزاتی نیاز دارید که به طور کلی هر تعمیرکاری که با لوازم دیجیتالی و الکترونیکی سر و کار داشته باشد، به آن ها نیازمند است. هیتر، هویه، سیم کش، قلع کش، پنس، منبع تغذیه، سیم ویک، سی ولت 5 آمپر و لامپ تست بخشی از این تجهیزات می باشند. نکته مثبت در استفاده از این تجهیزات و ابزارها این است که یادگیری کار با این ابزارها بسیار ساده است.

برای تعمیر پاور ماینر نیز ممکن است به تجهیزات خاص تری نیاز داشته باشید. تجهیزاتی مانند مولتی متر دیجیتال، تستر ESR ، ترانسفورمر ایزولاسیون، اسیلوسکوپ، آمپر متر AC و...  که البته همیشه به آن ها نیاز ندارید. اما داشتن آن ها شما را به تعمیرکاری حرفه ای تبدیل می کند.

 

یک تعمیرکار حرفه ای ماینر باید چه آموزش هایی ببیند؟

مجموعه آموزش هایی که برای تعمیرات ماینر می بینید باید شما را به یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص تبدیل کند. بخشی از آن ها را در زیر عنوان می کنیم.

  • عیب یابی و تعمیر کنترل برد ماینر
  • عیب یابی و تعمیر و تعویض هشبرد ماینر
  • عیب یابی و تعمیر و تعویض پاور ماینر
  • رفع مشکلات نرم افزاری دستگاه ماینر
  • تعویض قطعات دستگاه ماینر
  • رفع اشکال دیتکت نکردن هشبردها
  • رفع مشکل صدای بیش از اندازه فن ها
  • نحوه ریست کردن دستگاه ماینر
  • عیب یابی و تعمیر و تعویض کارت گرافیک دستگاه ماینر
  • نحوه تست کردن ماینر با دستگاه تستر
  • نحوه ریبال کردن چیپ ها
  • آنالیز مدار هشبرد
  • ارتقاء سیستم خنک کننده دستگاه ماینر
  • تعمیر و تعویض پردازنده های برد دستگاه ماینر
  • رفع مشکل روشن نشدن دستگاه
  • عیب یابی و تعمیر فضای ذخیره سازی دستگاه
  • عیب یابی و تعمیر و تعویض رام RAM دستگاه ماینر
  • رفع تمامی مشکلات نرم افزاری دستگاه ماینر
  • رفع اشکال ویروسی شدن دستگاه ماینر
  • و...

 

آیا می توان بدون شرکت در دوره آموزش تعمیرات ماینر این کار را یاد گرفت؟

بعضی از کسانی که به یادگیری و آموزش تعمیرات ماینر علاقه دارند می پرسند که آیا یادگیری این حرفه بدون شرکت در دوره آموزشی ممکن است؟ در جواب باید گفت این حرفه نیز مانند دیگر حرفه ها به تخصص نیاز دارد. به عنوان مثال شما نمی توانید تلویزیون یا آبگرمکن خانه خود را هنگام خرابی تعمیر کنید، چون برای این کار آموزش ندیده اید. تعمیرات دستگاه های ماینینگ نیز مانند تعمیر آبگرمکن و تعمیر تلویزیون و به طور کلی تعمیر دستگاه های الکترونیکی، یک کار تخصصی است که نیاز به آموزش تخصصی دارد.

در روش سنتی آموزش حرفه ها یک استاد وجود داشت و یک شاگرد. اما آموزش ها به طور کامل و جامع در یک دوره کوتاه زمانی به شاگرد داده نمی شد. اما امروزه این فرصت برای کارآموزان فراهم است که در مدت بسیار کوتاهی و با صرف هزینه ای اندک، یک حرفه مانند تعمیرات ماینر را آموزش ببینند.

 

دوره آموزش تعمیرات ماینر

image_1650096918

شرکت در دوره آموزش تعمیرات ماینر می تواند پلی باشد برای ورود به بازار بزرگ تعمیرات دستگاه های ماینینگ در ایران. دلایل مناسب بودن و پرسود بودن این بازار را در بالا ذکر کردیم. حالا تنها سوالی که مطرح می شود این است که یک دوره آموزشی خوب را از کجا پیدا کنیم؟

بهترین دوره برای یادگیری این حرفه، دوره ای است که در آن به طور کامل و جامع تمامی موارد به کارآموز یاد داده شود. از طرفی این دوره باید عملی باشد و مواردی مانند تعمیرات و تعویض قطعات به صورت پروژه محور به کارآموز آموزش داده شود. مدرس دوره نیز اهمیت بالایی دارد. هرچه مدرس فرد باتجربه و کارکشته تری باشد، آموزش او تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

مجتمع فنی ملی پایتخت دوره ای جامع با این ویژگی هایی که ذکر شد برگزار می کند. شرکت در این دوره می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی به یک تعمیرکار حرفه ای ماینر تبدیل کند. در ادامه مراحلی که کارآموز در این دوره طی می کند را معرفی می کنیم.

 

مراحل دوره آموزش تعمیرات ماینر

در مرحله اول الکترونیک مقدماتی آموزش داده می شود که شامل دو بخش است: بخش اول آشنایی با قطعات مختلف و توضیح و تفصیل آن ها و نحوه کارکرد آن ها. قطعاتی مانند سلف، خازن، دیود، مقاومت و... که قطعات بزرگتر دستگاه برای کار کردن به آن ها متکی هستند. و بخش دوم آموزش کار با وسایل و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات ماینر می باشد.

در مرحله بعد اجزا و قطعات اصلی دستگاه ماینر معرفی می شوند. پاور ماینر، هشبرد و کنترل برد به طور کامل معرفی شده و نحوه کار آن ها توضیح داده می شود. همچنین ارتباط این اجزا با یکدیگر و ارتباط آن ها با قطعاتی که در مرحله قبل با آن ها آشنا شدیم روشن می شود.

سپس خرابی ها و ایرادهای معمولی که برای دستگاه های ماینر به وجود می آید شرح داده می شوند. نحوه عیب یابی اصولی دستگاه آموزش داده می شود تا کارآموز قادر به عیب یابی هر نوع دستگاه ماینینگی باشد.

در نهایت نوبت به آموزش عملی می رسد و به همین منظور ماینرهای معیوبی که نیاز به عیب یابی و تعمیر دارند در حضور کارآموز با توضیحات مفصل تعمیر می شوند. در این مرحله نحوه تعویض قطعات الکترونیکی و اجزای اصلی دستگاه به کارآموز یاد داده می شود. همچنین نحوه ارتقای دستگاه، رفع مشکلات نرم افزاری، افزودن فن به دستگاه و مواردی اینچنینی آموزش داده می شود.

به این ترتیب کارآموز می تواند با گذراندن این دوره بلافاصله وارد بازار کار شود و شروع به تعمیرات دستگاه های مختلف ماینر کند. و از این طریق به درآمد مناسبی دست پیدا کند.

 

بهترین آموزشگاه برای یادگیری تعمیرات ماینر

خوشبختانه تعداد آموزشگاه هایی که دوره هایی مانند دوره آموزش تعمیر ماینر را برگزار می کنند زیاد است. البته این مساله می تواند مایه دردسر هم شود. چرا که هرچه تعداد بیشتر باشد، انتخاب برای کارآموز سخت تر می شود.

برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید باید این موارد را در نظر بگیرید: اعتبار و تجربه آموزشگاه، نحوه ارائه آموزش ها، در دسترس بودن مکان آموزشگاه، اساتید دوره آموزشی و مهم تر از همه رضایت شرکت کنندگان قبلی دوره ها. مجتمع فنی ملی پایتخت با چندین سال تجربه در برگزاری این دوره های آموزشی شما را دعوت به شرکت در این دوره می کند.

اگر به دنبال بهترین آموزشگاه برای آموزش تعمیرات ماینر در تهران هستید، کافی است به وبسایت مجتمع فنی ملی پایتخت مراجعه کرده و یا با شماره‌ی 09191080287 تماس بگیرید.

 

چه دوره‌های دیگری در مجتمع فنی ملی پایتخت برگزار می‌شود؟

مجتمع فنی ملی پایتخت برگزار کننده‌ی دوره‌های متعددی از جمله آموزش تعمیرات موبایل، آموزش تعمیرات تلویزیون، آموزش تعمیرات ماشین های اداری و... می‌باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها