خبر نماینده مجلس از پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی

کد خبر: 1142266

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده و به همین خاطر این سازمان باید پرداخت معوقات خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را از سر بگیرد.

خبر نماینده مجلس از  پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی

رجب رحمانی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شده و به همین خاطر این سازمان باید پرداخت معوقات خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را از سر بگیرد.

وی با انتقاد از بی‌بهره ماندن بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از کمک‌های بودجه‌ای در دوران کرونا اضافه کرد: متأسفانه در استان قزوین کادر درمان بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از این نقطه‌نظر مظلوم واقع شدند و به همین خاطر در کمیسیون برنامه و بودجه به دنبال این هستی که کمبود امکانات و تجهیزات را از طریق اختصاص اعتبارات فوق‌العاده به این بیمارستان‌ها جبران کنیم.

رحمانی با بیان اینکه در سالیان اخیر مدیران ارشد استان فقط به بیمارستان تأمین اجتماعی مرکز استان توجه کردند، گفت: به همین خاطر بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان از قافله تجهیز و بهسازی جا ماند. به همین خاطر از مدیریت جدید درمان تأمین اجتماعی می‌‌خواهیم که به تجهیز بیمارستان رسیدگی کند تا بیماران مجبور به تحمل رنج سفر به قزوین نباشند.

وی ادامه داد: از بیمارستان‌های خصوصی هم گله داریم که چرا به خاطر تعویق در پرداخت هزینه‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی اقدام به فسخ قرارداد با بیمارستان‌ها کردند و کارگران و سایر اقشار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی را سرگردان کردند.

فقط 2 بیمارستان تأمین اجتماعی در قزوین داریم

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه 67 درصد بیمه‌شدگان و کل جامعه کارگری استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: در حالی که دوسوم جمعیت بیمه‌شده استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، فقط 2 بیمارستان با مدیریت این سازمان در استان داریم که این میزان بسیار اندک است.

عیدعلی کریمی با اشاره به مشکلات بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی در شهرستان البرز افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی به قول خود نسبت به اهدای ساختمان به سازمان کمک کند، مشکل بزرگ کارگران شهرستان البرز در مراجعه به قزوین حل می‌شود.

وی ادامه داد: از مدیریت جدید می‌خواهیم به سرعت بدهی سازمان به بیمارستان‌های خصوصی را پرداخت کند تا کارگران ما بتوانند در بیمارستان‌های خصوصی از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

پزشکان بیماران را به حضور در بیمارستان‌های خصوصی ترغیب می‌کنند

همچنین دبیر کانون بازنشستگان استان قزوین با اشاره به چالش‌های بیمه خدمات درمانی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه در حال حاضر خدمات درمانی از بیمارستان‌محوری به پزشک‌محوری سوق داده شده و پزشکان برای دریافت هزینه درمانی بیشتر بیماران را به حضور در بیمارستان‌های خصوصی ترغیب می‌کنند.

محمد اسدی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمارستان‌های خصوصی استان قزوین قرادادشان با سازمان را لغو کرده‌اند، بنابراین بازنشستگان که از حقوق و درآمد ناچیزی برخوردارند، در بیمارستان‌های خصوصی مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگینی می‌شوند.

مدیر جدید درمان تأمین اجتماعی هم در آیین معارفه خود با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند برای برجسته‌سازی نارضایتی کارگران در حوزه بهداشت و درمان گفت: بنابراین تمام تلاش ما این است که با نگاه انقلابی و مدیریت جهادی این نارضایتی‌ها را از بین برده و جلوی بهره‌برداری دشمن از این نارسایی‌ها را بگیریم.

محسن شمس‌الدینی مقدم کادرسازی و مدیریت مشارکتی را 2 برنامه اصلی خود برای ایجاد تحول در مدیریت درمان تأمین اجتماعی قزوین دانست و افزود: اگر بتوانیم فعالیت‌های مدیریتی این بخش را برای مردم شفاف کنیم و درها را برای ورود نخبگان صاحب ایده باز کنیم، بسیاری از مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید راهبردی خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان یکی از اقدامات اساسی ما در دوره مدیریت جدید خواهد بود که نقش اصلی را برای تحول در اقتصاد درمان استان خواهد داشت. همچنین روند الکترونیکی شدن پرونده‌سازی درمانی و نسخه‌نویسی در این دوره نهایی خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها