آغاز مرحله جدید ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن | دولت پول پیش مستاجران را پرداخت کرد؟!

کد خبر: 1142504

در راستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری، دولت قرار است علاوه بر وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، امسال ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت کند. اما وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد و شرط دریافت آن چیست؟

آغاز مرحله جدید ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن | دولت پول پیش مستاجران را پرداخت کرد؟!

 آنگونه که روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده دستور پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن به بانک‌ها ابلاغ شده است. مبلغ این وام، ۲۰۰ میلیون تومان است که به در قالب وام قرض‌الحسنه به خانوارها پرداخت می‌شود. اما نه همه خانوارها.

مشخصات وام قرض‌الحسنه مسکن

مهم‌ترین شرط پرداخت این وام فرزندآوری، داشتن سه فرزند است. به عبارتی، مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند. اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشد،‌می‌تواند به شعب مختلف بانکی مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند.

این وام قرض‌الحسنه فرزندآوری برای خرید، ساخت و ودیعه مسکن پرداخت می‌شود و تنها شرط پرداخت آن داشتن فرزند سوم به بعد است.

این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن احتمالا همان چهار درصد است. مدت زمان بازپرداخت این وام، ۲۰ ساله است. یعنی متقاضی دریافت وام ۲۴۰ ماه برای پرداخت آن زمان دارد و از طرف دیگر اقساط این وام احتمالا زیر یک میلیون تومان در ماه است.

وام ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری

علاوه بر وام ودیعه مسکن فرزندآوری، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری هم به خانوارها پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است. اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پنجم و بیشتر باشد می‌تواند از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری ۱۰۰ میلیونی استفاده کند.

بانک مرکزی هنوز جزئیات پرداخت وام فرزندآوری را اعلام نکرده و مشخص نیست اقساط این وام چند ماهه است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده خانواده‌های متقاضی دریافت وام فرزندآوری می‌توانند از فردا چهارم اردیبهشت ماه برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

پیش از این و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس اعلام کرد که بانک‌ها برای پرداخت وام فرزندآوری تنها باید اعتبار فرد متقاضی را بررسی کنند و اگر اعتبار فرد تایید شد، بانک با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر مکلف به پرداخت وام فرزندآوری است.

بر این اساس متقاضیان تنها با ارائه سفته یا یک ضامن می‌توانند وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری را دریافت کنند. البته مشروط به اینکه اعتبار فرد متقاضی در شبکه بانکی تایید شود./منبع: تجارت نیوز

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها