طرح تشکیل وزارت بازرگانی کلید خورد

کد خبر: 1143385

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس را تشریح کرد.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی کلید خورد

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توضیح آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، اظهار کرد: این طرح در مجلس دهم تصویب شده و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد، شورا ایراداتی را نسبت به آن مطرح کرد و طرح جهت رفع اشکالات به مجلس باز‌گشت، اما بررسی آن به دلیل اتمام دوره مجلس دهم متوقف ماند.

وی افزود: بنده چندین نامه به آقای «رئیسی» رئیس جمهور و و آقای مخبر معاون اول نوشته و از آنها خواسته‌ام تا نظر پیشنهادی خودشان را درباره ادامه این روند یعنی موافقت و یا مخالفت با تشکیل این وزارتخانه را مطرح کنند.

رئیس کمسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در نهایت قرار شد تا دولت نظر خودش را درباره تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس ارائه کند تا ما در جریان قرار بگیریم و هماهنگی‌های لازم انجام شود، چرا که تشکیل این وزارتخانه باید از سوی دولت انجام شود لذا نمی‌شود که مجلس کار را پیش ببرد و در نهایت دولت با آن مخالفت کند یا نظر دیگری داشته باشد.

اسماعیلی درباره اهمیت تشکیل این وزارتخانه، گفت: تشکیل این وزارتخانه می‌تواند چرخه معیوبی که در حال حاضر در بخش توزیع کالا‌ها را داریم را از بین ببرد و یک نقش اساسی برای رفع این معضل ایفا کند.

رئیس کمسیون اجتماعی تاکید کرد: به هر حال طرح تشکیل وزارت بازرگانی جهت رسیدگی به کمسیون اجتماعی ارجاع شده و ما منتظر نظر کتبی دولت در باره این طرح هستیم تا بررسی آن را در کمیسیون به جریان بیندازیم یا از دستور کار خارج کنیم.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها