خبر مهم مقام دولتی درباره یارانه ها/واریز مبلغ شگفت انگیز یارانه جدید دولت برای خرید کالا

کد خبر: 1144696

مخبر معاون اول رئیس جمهور با عنوان کردن این مسئله که «ارز ۴۲۰۰ به یک کانون فساد در کشور منجر شده است»، به پرداخت یارانه جدید اشاره کرد و گفت: «دولت مبلغ جدیدی را برای واریز به حساب اقشار مختلف مردم در نظر گرفته که تنها برای خرید کالا استفاده خواهد شد».

خبر مهم مقام دولتی درباره یارانه ها/واریز مبلغ شگفت انگیز یارانه جدید دولت برای خرید کالا

 معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت و مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه کشور گفت: تمام قوای کشور آمادگی دارند با افزایش تعامل و همکاری‌ها در راستای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به گونه‌ای گام بردارند تا فشار و آسیبی بر جامعه به ویژه دهک‌های پایین وارد نشود.

محمد مخبر عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه تمام بخش ها و وزارتخانه های دولت سیزدهم مأموریت دارند تا در دستگاه های متبوع خود، برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه ریزی دقیقی را به صورت روزانه دنبال کنند، گفت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ به یک کانون فساد در کشور منجر شد ولی اجرا و مدیریت صحیح طرح حذف ارز ترجیحی می تواند اثرات بسیار مثبت و بزرگی برای اقتصاد کشور در نسل های کنونی و آینده به جای بگذارد.  

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰ گام برداشته است و امیدواریم با همکاری قوای سه گانه و کمک های مردم بتوانیم این طرح بزرگ نوسازی اقتصاد کشور را با موفقیت اجرایی کنیم.

 مخبر با تأکید بر اینکه دولت برای اثرات حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را پیش بینی کرده است، گفت: باید تمام اقشار جامعه، نخبگان و رسانه های مختلف در جریان چگونگی و اثرات مثبت اجرای این طرح قرار گیرند تا نگرانی در سطح جامعه پس از اجرای این طرح وجود نداشته باشد. 

از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود

معاون اول رییس جمهور همچنین به برنامه دولت برای کمک به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر پس از اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه کشور اشاره و تصریح کرد: دولت به عنوان کمک مالی مبلغی را که تنها برای خرید کالا استفاده می شود برای واریز به حساب بانکی اقشار مختلف در نظر گفته تا در این صورت علاوه بر کمک و از بین بردن اثرات حذف ارز ۴۲۰۰، از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود.

مخبر همچنین با اشاره به برنامه های دولت در سال جاری از جمله در بخش های مسکن و حذف فقر مطلق در جامعه افزود: با برگزاری جلسات و تبیین بخشنامه در دولت مقرر شده اجاره منازل مسکونی در تهران، استان ها و شهرستان ها بیش از ۲۵ درصد افزایش نیابد و تضمین های اجرایی برای این برنامه دولت هم به طور کامل در نظر گرفته شده است.  

معاون اول رییس جمهور همچنین از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای قشرهای آسیب پذیر خبر داد و اتمام بخش های نیمه تمام طرح مسکن مهر، برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و همچنین مالیات بر خانه های خالی را از دیگر برنامه های دولت برای پیشبرد برنامه های مسکن مردم بویژه زوج های جوان در چهار سال آینده برشمرد.  

دولت طرح های مختلفی را برای حذف فوری فقر مطلق در نظر گرفته است

مخبر در ادامه با اشاره به شعارها و قول های  رئیسی در زمان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهور به منظور حذف فقر مطلق در کشور، گفت: دولت طرح های مختلفی را برای حذف فوری فقر مطلق در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به واگذاری سهام به دهک های پایین اشاره کرد که مصمم هستیم این وعده رئیس جمهوری تا پایان سال جاری محقق و عملیاتی شود.  

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تغییر قیمت برخی کالاها در کشور ادامه داد: این گرانی ها دلایل مختلفی دارد که علاوه بر مشکلات انباشته شده از گذشته و دلایل ساختاری، می توان به برخی مصوبات و الزامات در بودجه، موضوعات مرتبط با ارز ترجیحی، بالا رفتن قیمت های جهانی برخی کالاهای اساسی، موضوع ۹ درصد ارزش افزوده، تغییر عوارض گمرکی و نیز تحولات بین المللی در منطقه به ویژه جنگ اکراین اشاره کرد که دیگر کشورها را نیز متاثر ساخته است. /اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها