بازگشت الزاماتِ کرونایی ورود مسافر به ایران

کد خبر: 1144788

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: الزام ورود مسافر به ایران با رعایت هر دو شرط تزریق دو دوز واکسن ، همراه با تست PCR ۷۲ ساعته هم چنان وجود دارد و فقط در ایام‌نوروز و برای مدتی محدود رعایت یکی از این دو شرط کافی بود.

بازگشت الزاماتِ کرونایی ورود مسافر به ایران

«محمد رضا سیف» گفت: تغییرات موقتی که وزارت بهداشت در ایام نوروز در دستورالعمل‌ها ایجاد کرد با هدف تسهیل سفر در تعطیلات نوروز بود؛ اما اکنون موجب دوگانگی فهم مردم از الزامات ورود مسافر به کشور شده است.

وی درباره آخرین مقررات مربوط به ورود مسافر به کشور گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد کرونا تمام مسافران ورودی به ایران اعم از ایرانی و غیر ایرانی که بیشتر از ۱۲ سال سن دارند باید دارای کارت تزریق واکسن باشند هم چنین لازم است تستPCRدر بازه زمانی۷۲ ساعته داشته باشند.

سیف توضیح داد: بر این اساس داشتن شرط تزریق دودوز واکسن که از تزریق آخرین دوز آن ۱۴ روز گذشته باشد و هم چنین داشتن تست پی سی آر منفی الزامی است.

وی درباره چرایی سرگردانی مسافران توضیح داد: در برهه‌ای از زمان که مربوط به تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت صادر شد که مسافران می‌توانند تنها با داشتن یکی از شروط(تست pcr منفی، یا تزریق دو دوز واکسن) وارد کشور شوند. درحال حاضر آخرین مقررات بیانگر داشتن هر دو شرط است.

وی گفت: فقط برای ورود مسافران عراقی به ایران و به این دلیل که تردد مسافر بین ایران و عراق زیاد است ، مسافران عراقی می‌توانند با گواهی تزریق واکسن و یا فقط تست PCR ۷۲ ساعته وارد کشور شوند.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها