بانک‌ها در فعالیت‌های اقتصادی مداخله نمی‌کنند

کد خبر: 1145019

مدیرعامل بانک تجارت اظهار کرد: بانک‌ها حسب قانون موظف هستند که در حوزه غیرمرتبط با فعالیت خود اقدامی انجام ندهند. برای رفع هر گونه ابهامی که بانک‌ها در این حوزه‌های فعالیت می‌کنند باید شفاف‌سازی لازم از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شود.

بانک‌ها در فعالیت‌های اقتصادی مداخله نمی‌کنند

هادی اخلاقی، مدیر عامل بانک تجارت در گفت‌وگو با نبض بازار تصریح کرد: نمی‌توان در مورد سختگیرانه یا سهل‌گیرانه‌بودن سند راهبردی و سیاستگذاری بخش بانکی سخن گفت. در این سند اهداف مشخص شده‌اند و طبیعی است که هر بانک با توجه به محدودیت‌هایی که با آن رو به روست باید با بررسی دغدغه‌ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی به راهکار‌ها برسد.


وی افزود: مشکلات، درستی اهداف در این سند را زیر سوال نمی‌برد و باید راه و طریقی را برای رسیدن به اهداف تعریف کرد که در جلسات توجیهی، کارگاه‌ها و شور و مشورت‌هایی که با وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود این مشکلات را بررسی کرد.

مدیرعامل بانک تجارت خاطرنشان کرد: بانک‌ها حسب قانون موظف هستند که در حوزه غیرمرتبط با فعالیت خود اقدامی انجام ندهند و نمی‌توان انتظار داشت که بانک‌ها در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشد. برای رفع هر گونه ابهامی که بانک‌ها در این حوزه‌های فعالیت می‌کنند باید شفاف‌سازی لازم از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شود.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها وظایف تعریف‌شده‌ای دارند


وی عنوان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی آب پاکی را روی دست کسانی ریخته است که در این زمینه شک دارند. بانک‌ها مجاز به فعالیت در حوزه‌های اقتصادی نیستند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه بانک نیز فعالیت‌های تعریف‌شده‌ای دارند و خرید و فروش ارز و مابقی مداخلات اقتصادی جزو فعالیت آن‌ها نیست.

بانک‌ها وارد مسکن‌سازی نشده‌اند


اخلاقی تصریح کرد: ورود بانک‌ها به ساخت مسکن نیز درست نیست و افرادی که مدعی آن هستند باید آن را ثابت کنند. به عنوان مثال در حوزه مسکن، بانک مسکن مجبور به مشارکت با مردم برای ساخت مسکن است. بانک‌ها نمی‌توانند در فعالیت‌های اقتصادی مداخله کنند.

بانک‌های بورسی عملکردی شفاف دارند

مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد:‌ بانک‌ها به ویژه بانک‌هایی که بورسی هستند اطلاعات شفاف دارند و به طور مثال در بانک تجارت هیچ مسکنی متعلق به این بانک و شرکت‌های زیرمجموعه آن نیست.

پرداخت مناسب تسهیلات بدون ضامن به مشتریان بانکی


وی درباره طرح اعطای تسهیلات به مشتریان و براساس اعتبارسنجی افزود: از اواسط بهمن سال گذشته این طرح آغاز شده است و بانک تجارت تا پایان اسفند ماه بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است و در یک بازه زمانی محدود توانسته است این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

موفقیت در مذاکرات برجام شرایط  بانک‌ها را بهتر خواهد کرد


مدیرعامل بانک تجارت در پاسخ به این پرسش که با فرض به نتیجه نرسیدن برجام وضعیت بانک‌های کشور چگونه خواهد بود، تصریح کرد: همه بانک‌ها حسب وظایف و تاکیداتی که رئیس جمهوری داشته است برنامه‌های خود را با پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی در خارج از ایران بیفتد تنظیم نکرده‌اند و با توجه به ظرفیت‌های داخلی تنظیم کرده‌اند و طبیعی است که اگر این شرایط به سمت مساعد‌ترشدن حرکت کند و در مبادلات بین‌المللی با راحتی و سهولت بیشتری امور بانکی انجام شود طبیعی است که شرایط بانک‌ها بهتر خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها