بازار طلا عجیب غریب شد/ گرانی یک میلیونی سکه در یک هفته

کد خبر: 1146922

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت طلا بالا رفت.

بازار طلا عجیب غریب شد/ گرانی یک میلیونی سکه در یک هفته

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلا اظهار داشت : قیمت بازار طلا به طور مستقیم متاثر از قیمت ارز و دلار است و با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور، قیمت طلا هم تغییر کرده و در شرایط نوسانات ارزی داد و ستد در این بار کُند شده‌است.

وی ادامه داد: در حالی که انس جهانی در مسیر کاهش قیمت‌ها بود و به یک آرامش و ثابت رسیده بود، در کشورمان افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد به طوریکه در یک هفته یک سکه طرح جدید حدود یک میلیون تومان افزایش یافت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش درخواست‌های  سرمایه ای در بازار طلا گفت: در این شرایط تقاضای مصرفی کاهش پیدا کرده‌است و اگر هم تقاضا بالا می‌رود، تقاضای سرمایه‌ای است که آن هم متوجه مصنوعات طلا نمی‌شود، این تقاضاها یا به سمت طلاهای آب شده می‌رود یا به سمت طلاهای دست دوم و بدون اجرت هدایت می‌شود که این تقاضاها در بازار خود را نشان نمی‌دهند.

محمدولی  با اشاره به قیمت‌های روز طلا ادامه داد: امروز قیمت انس جهانی هزار  و 813 دلار، قیمت یک مثال طلای 17 عیار آب شده 5 میلیون و 896 هزار تومان، قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 360 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح جدید 14 میلیون و 350 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 13 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه 7 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 4 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه‌های یک گرمی 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: شنبه هفته گذشته قیمت سکه تمام طرح جدید 13 میلیون و 390 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم 13 میلیون تومان، نیم سکه 7 میلیونو 350 هزار تومان و ربع سکه 4 میلیون 350 هزار تومان بوده‌است.  

منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها