شاخص بورس وارد کانال ۱.۶ میلیونی شد

کد خبر: 1147657

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 22 هزار و 225 واحد به رقم یک میلیون 6.6 هزار و 25 واحد رسید.آخرین‌بار مهر ۹۹ بود که شاخص کل در تراز ۱.۶ میلیون واحد قرار داشت.

شاخص بورس وارد کانال ۱.۶ میلیونی شد

 

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 22 هزار و 225 واحد به رقم یک میلیون و 606 هزار و 25 واحد رسید. رقمی که سال گذشته رئیس دفتر وقت رئیس جمهور اعلام کرده بود که به زودی آن می‌رسیم.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 1411 واحد به رقم 447 هزار و 712 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 6 میلیون و 385 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 12.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 926 هزار فقره معامله و به ارزش 7793 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.4 درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 31 صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور با افزایش یک درصدی همراه شد، شاخص بازار اول بورس 1.6 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.1 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، ملی مس، پالایش نفت تبریز و فولاد خوزستان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابوسر ایران هم شاخص کل با 69 واحد رشد به رقم 29 هزار و 689 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 200 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش روز بازار بورس هم به 6 میلیون و 385 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس  هم 366 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 5.2 میلیارد سهام، در قالب 463 هزار فقره معامله و به ارزش 445 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، صبا تامین، توسعه مالی مهر آیندگان، جهان فولاد سیرجان و پویازرکان آق‌دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد خود فرابورس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

 فردا چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه عرضه اولیه سهام سیمان آبیک در بورس تهران انجام می‌شود. روز گذشته هم عرضه اولیه سهام داروسازی دانا در فرابورس انجام شد که 1.7 میلیون نفر در آن شرکت کردند.

 با توجه به نوسان‌های بازار، کارشناسان می‌گویند، حتی در عرضه‌های اولیه هم باید با مطالعه و مشورت وارد شد تا در آینده دچار زیان نشویم به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس الزام همراه با ریسک و نوسان است و حتما باید با مطالعه، مشورت و تحلیل انجام شود.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها