تصمیم جدید برای سهام عدالتی ها/سهام عدالت کی قابل فروش است؟

کد خبر: 1147797

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه مرجع اصلی تعیین مقررات سهام عدالت، شورای عالی بورس است، اعلام کرد که از ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ به بعد، هیات مدیره آن دسته از شرکت‌های سهام عدالت استانی که مجامع آنها برگزار نشده است، از سوی شورای عالی بورس تعیین می‌شود.

تصمیم جدید برای سهام عدالتی ها/سهام عدالت کی قابل فروش است؟

رییس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی ایران در مورد بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:  بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت زمانی رخ می‌دهد که مجامع این شرکت‌ها به درستی برگزار شود و در مورد سهامداران عدالت با روش مدیریت مستقیم نیز، سازمان بورس و اوراق بهادار باید تعیین تکلیف کند.

پیش از این موضوع، فرج‌زاده، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه روش قبلی فروش سهام عدالت باعث شد که مدل‌های مدیریت این سهام تغییر کند، گفت: در حال حاضر، آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده، در دست بررسی قرار دارد.

بنابر اعلام وی، پس از اصلاح آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت، مجامع عمومی شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار می‌شود و پس از آن، شورای عالی بورس تصمیم می‌گیرد که زمان معاملاتی شدن سهام عدالت چه وقتی باشد.

۶ اردیبهشت ماه سال جاری بود که مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در مورد فروش سهام عدالت اظهار داشت: نحوه فروش سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ با ایرادات جدی مواجه بود. اکنون در شورای عالی بورس و کارگروهی که به ‌عنوان زیرمجموعه این شورا  فعال است، در حال بررسی شیوه فروش سهام عدالت هستیم تا آن را به مرحله نهایی برسانیم

 طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سهام عدالت نیز اصل بر این است تا مردم از سهام عدالت خود به‌عنوان دارایی آینده دار نگهداری کنند. در مجموع بنابر سخنان رییس سازمان خصوصی می‌توان گفت احتمالا آزاد سازی سهام عدالت تا پایان سال ۱۴۰۱ نهایی شود./اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها