یارانه جدید رئیسی | یارانه جدید | یارانه جدید کالا برگ | کالابرگ الکترونیکی

سامانه ثبت نام یارانه جدید رئیسی به مجردها | سورپرایز بزرگ برای متقاضیان مجرد یارانه + لینک

کد خبر: 1148395

امکان ثبت نام از افراد مجردی که تا کنون یارانه دریافت نمی کردند در سامانه وجود دارد، اما بهتر است افراد در همان خانوار اصلی اقدام به ثبت نام کنند

سامانه ثبت نام یارانه جدید رئیسی به مجردها | سورپرایز بزرگ برای متقاضیان مجرد یارانه + لینک

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از سه شنبه گذشته، ثبت‌نام از جاماندگان دریافت یارانه را آغاز کرد و طی 4 روز خانوارها با کد ملی زوج یا فرد فرصت ثبت‌نام داشتند و امروز و فردا هم برای کسانی که در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، مهلت ثبت‌نام تمدید شد؛ ثبت‌نام از افراد به‌صورت مجرد موضوع تازه‌ای است که حالا امکان آن در سایت سازمان هدفمندی برقرار شده است.

سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌و‌گو با «ایران» جزئیات امکان ثبت‌نام افراد مجرد را تشریح کرد و گفت: تنها افراد مجردی که پیش از این یارانه دریافت نمی‌کردند امکان ثبت‌نام دارند و در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها این امکان که افراد گزینه مجرد را ثبت کنند وجود دارد.وی یادآور شد: افرادی که یارانه کمک معیشتی را نگرفته‌اند دو دسته هستند، دسته اول کسانی هستند که در اردیبهشت ماه یارانه آنها قطع شده است که باید برای ثبت درخواست بازبینی خود به سایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. دسته دوم کسانی هستند که یا از ابتدای طرح هدفمندی یارانه‌ها، یارانه دریافت نمی‌کرده  یا در سال 93 یارانه آنها قطع شده است که این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت درخواست خود برای دریافت یارانه کنند.

حسینی درباره امکان ثبت‌نام افراد با عنوان مجرد و نه در قالب خانواده نیز گفت: این امکان برای افرادی که پیش از این یارانه دریافت نمی‌کردند وجود دارد و گزینه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند به‌صورت مجرد یا متأهل ثبت‌نام کنند و البته فرد مجرد می تواند هنوز در خانه پدری باشد اما توصیه ما به افراد این است که به‌عنوان خانواده ثبت‌نام کنند چون تصمیماتی که بعداً درباره حمایت از خانوارها گرفته می‌شود ممکن است متفاوت باشد. اما اگر اصرار به ثبت به‌عنوان فرد مجرد دارند، این امکان صرفاً برای افرادی است که یارانه‌بگیر نیستند.

وی درباره ثبت‌نام افراد دیگری که می‌خواهند از یک خانواده جدا شوند که تا پیش از این در آن خانواده یارانه دریافت می‌کردند هم توضیح داد: این امکان فقط برای افرادی فراهم است که ازدواج می‌کنند و این افراد می‌توانند با مراجعه به پلیس 10+ برای تفکیک خانوار اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندی همچنین درباره ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه هم توضیح داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28 اردیبهشت ماه کسانی که آخرین رقم کد ملی‌شان زوج بود می‌توانستند با مراجعه به سامانه معرفی شده از سوی سازمان هدفمندی اقدام به ثبت‌نام کنند و این امکان در روزهای پنجشنبه و جمعه؛ 29 و 30 اردیبهشت ماه برای افراد با کد ملی فرد فراهم شد؛ امروز و فردا هم سایت برای کسانی که موفق به ثبت‌نام در روزهای تعیین شده نشدند، فراهم شده است و بعد از این نیز در بازه زمانی جدید امکان ثبت‌نام برای جاماندگان فراهم می‌شود.

حسینی گفت: سازمان هدفمندی تمام اطلاعاتی که درباره افراد متقاضی جمع‌آوری شده است را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌دهد. این وزارتخانه طبق شاخص‌هایی که وجود دارد بررسی‌ها را انجام می‌دهد و نتایج را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کند تا یارانه بر اساس دهک‌بندی پرداخت شود.

حسینی درباره کسانی که پیش از این تحت تکفل پدر بودند و بعد از ازدواج اقدام به جدا کردن یارانه‌های خود نکرده بودند، عنوان کرد: این افراد نباید در سایت اقدام به ثبت‌نام کنند بلکه باید به پلیس به‌علاوه 10 مراجعه و اقدام به تفکیک یارانه خود از پدرشان کنند. سازمان هدفمندی یارانه‌ها با مراکز پلیس به علاوه 10 در ارتباط است، این اطلاعات گردآوری می‌شود تا در مرحله بعدی که ثبت‌نام می‌کنیم، این عزیزان می‌توانند مراجعه کرده و در خانوار جدید ثبت‌نام کنند.

وی درباره افرادی که به‌دلیل داشتن چند فرد حقوق بگیر و بالا رفتن درآمد خانوار، یارانه آنها در این دوره قطع شده هم تأکید کرد که این افراد صرفاً با مراجعه به سایت حمایت که از سوی وزارت رفاه معرفی شده می‌توانند درخواست بازبینی خود را ثبت کنند.

براساس این گزارش موارد زیادی از اعتراضات مرتبط به قطع شدن یارانه‌ها به‌دلیل این بود که وضعیت مالی افراد مجرد با پدر و مادرها یکجا محاسبه شده و درآمد خانوار بالا رفته و در دهک 10 جای گرفته‌اند که همچنان امکان جدیدی برای این افراد تعریف نشده و صرفاً می‌توانند در سایت hemayat.mcls.gov.ir درخواست بازبینی خود را ثبت کنند.

بر‌اساس این گزارش، بیستم اردیبهشت ماه یارانه 300 و 400 هزار تومانی برای خانوارهای مشمول در دهک‌های یک تا 9 پرداخت شد و به دنبال اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و پرداخت یارانه به 9 دهک، راه‌هایی برای درخواست بازبینی برای خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه نبودند از سوی دولت اعلام شد؛ اولین مسیر امکان اعتراض برای خانوارهایی است که تا فروردین امسال یارانه می‌گرفتند و حالا مشمول نشده‌اند که از همان ابتدا معرفی شده بود و دومین راه برای کسانی بود که پیش از این یارانه آنها قطع شده یا اصلاً یارانه بگیر نبوده‌اند و حالا طی 4 روز گذشته سایت سازمان هدفمندی از متقاضیان دریافت یارانه ثبت‌نام به عمل آورده اما هنوز آمار تعداد ثبت‌نام‌شده‌ها از سوی این سازمان اعلام نشده است.

بر‌اساس این گزارش متقاضیان بازبینی در دهک بندی اعلام شده  یا قطع یارانه اردیبهشت ماه 1401 کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir و شماره تماس‌های اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند. افرادی که در اردیبهشت ماه 1401 بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت یارانه قرار گرفته‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد یا مراجعه به درگاه‌های اعلام شده ندارند.

در همین حال به دنبال اعتراضاتی که برخی خانوارها نسبت به عدم دریافت یارانه داشتند، رئیس جمهور دستور داده بود تا یک ماه یارانه به افرادی که تا پیش از این مشمول دریافت یارانه بوده و اکنون به قطع آن معترضند پرداخت شود و در عین حال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرصتی یک ماهه به اعتراضات غیرمشمولان رسیدگی کند، شفاف‌سازی نحوه محاسبه دهک‌ها برای رفع ابهامات و دغدغه‌های مردم دستور دیگر رئیس جمهور بود. پس از این دستور اطلاعات خانوارهایی که به دهک‌بندی خود معترض بودند از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال و یارانه اردیبهشت ماه به حساب آنها واریز شد تا پس از بررسی دهک درآمدی آنها طی یک ماه و در صورت تغییر دهک بندی، یارانه برای آنها قابل برداشت شود. گردش حساب، تراکنش‌های بانکی، اموال، حقوق، مالیات و خودرو و سفر خارجی شاخص‌هایی است که بر‌اساس آنها دهک‌بندی خانوارها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر مبنای داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان انجام شده است.

منبع: روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها