وام ۱۰۰ میلیونی مستأجران تهرانی

کد خبر: 1149966

شورای پول و اعتبار با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سقف وام ودیعه مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان موافقت کرد.

وام ۱۰۰ میلیونی مستأجران تهرانی

در هفته جاری رویدادهای مهمی در حوزه راه و مسکن به وقوع پیوست که از جمله آن می‌توان به سفر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس جمهور به مسقط پایتخت عمان اشاره کرد.

در این سفر توافقات خوبی با وزیر حمل و نقل عمان به امضا رسید. این موارد شامل سرمایه گذاری عمانی‌ها در صنعت لجستیک و ایجاد مرکزی برای حمل و نقل کالاهای خود از مسیر ایران به کشورهای حوزه قفقاز می‌شود. همچنین قرار شد مسیرهای پروازی از عمان به مقاصد گردشگری ایران برقرار شود.

در هفته جاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی با حضور رستم قاسمی و سید میعاد صالحی وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از برنامه وزارت راه و شرکت راه آهن برای خرید هزار دستگاه لوکوموتیو خبر داد.

روز گذشته نیز هیئت روسی به ریاست معاون نخست وزیر روسیه برای مذاکره در خصوص استفاده از زیرساخت‌های ریلی، بندری و جاده‌ای ایران جهت دسترسی به بنادر جنوبی کشورمان به تهران آمدند. وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این گفته بود پس از جنگ اوکراین، روس‌ها مایل به استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی ایران جهت ارسال کالاهای خود به هند و کشورهای جنوب آسیا هستند.

از مهمترین وقایع هفته جاری در بخش مسکن می‌توان به موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مستأجران تهرانی به ۱۰۰، کلانشهرها و مراکز استان‌ها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان اشاره کرد.

محاسبات نشان می‌دهد رقم اقساط وام ودیعه مسکن برای مستأجران تهرانی ۲.۵، کلانشهرها ۱.۷ و سایر شهرها یک میلیون تومان است.

از دیگر اتفاقات تلخ هفته جاری، ریزش ساختمان متروپل آبادان بود که به دستور وزیر راه و شهرسازی هیئتی از کارشناسان معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه برای بررسی دقیق ماجرا به آبادان اعزام شدند.

شب گذشته نیز دولت یونان در اقدامی عجیب، محموله نفتکش ایرانی را در آب‌های این کشور توقیف کرد، سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای اقدام دولت یونان را دزدی دریایی دانست و خواستار آزادسازی سریع‌تر این محموله شد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از واریز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن و پرداخت ۸.۵ هزار میلیارد تومان از منابع واریز شده به حساب مجریان پروژه‌های مسکنی خبر داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها