کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟/پاسخ وزیر

کد خبر: 1150352

وزیر صمت گفت: اعلام کرده بودیم قیمت تمام‌شده تولید خودرو ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود، اما برداشت درستی نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم که کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟

کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟/پاسخ وزیر

به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه اهلیت خریداران سهام خودروسازان شرط اصلی واگذاری است، اظهار کرد: موضوع دیگری در این خصوص، مورد توجه قرار گرفته و آن تمهیداتی است که برای دوران گذار در تغییر سهامداران شرکت‌های خودروساز اندیشیده خواهد شد.

وی درباره وضعیت صنعت خودروسازی نیز گفت: علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه درباره اتفاقات مثبتی که در صنعت خودرو افتاده و می‌افتد، اصلاح ایرادها و کاستی‌های این صنعت نیز ضروری است.

وزیر صمت افزود: برای صنعت خودرو یک برنامه دو ساله داریم که از مهر ۱۴۰۰ شروع شده و اطمینان داریم که با همراهی و همکاری وزارت صمت، خودروسازان، قطعه سازان و دیگر بخش‌های مرتبط این صنعت به جایگاهی که قابل‌قبول باشد، خواهند رسید.

فاطمی امین اضافه کرد: در چند ماه اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو به‌ویژه در بخش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها و همچنین معوقات خودروسازان، مدیریت‌شده و به شرایط بسیار بهتری رسید. همچنین میزان تولید نیز در دو خودروساز بزرگ کشور به هدف‌گذاری صورت گرفته بسیار نزدیک شده است که همین موارد می‌تواند نقاط امیدبخشی برای اجرای برنامه دو ساله وزارت صمت در صنعت خودرو باشد.

وی بابیان این‌که انتظار داریم اقدامات مثبت صورت گرفته نیز مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گیرد، گفت: چندی پیش در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت خودرو اعلام کردیم که میزان تولید را افزایش می‌دهیم و قیمت تمام‌شده خودرو با نرخ ثابت را نیز کاهش خواهیم داد؛ به این معنا که قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کشور ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود، اما برداشت درستی از این صحبت انجام نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم که کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟!

در این دیدار، اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور نیز نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به‌ویژه الزامات و پیش‌نیازهای واگذاری سهام خودروسازان و تحقق برنامه تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ را مطرح کردند.

همچنین گزارشی از وضعیت صنعت خودرو ارائه و آمار تولید خودروسازان کشور در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ ارائه و بیان شد که توان و ظرفیت واقعی زنجیره تأمین خودرو ایران، مشروط بر رفع موانع و چالش‌ها، برای تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها