بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

کد خبر: 1150864

رئیس شورای اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه به توافق رسیدند. رئیس کمیسیون اروپا هم گفته: این امر عملاً حدود ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع می‌کند.

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

رئیس شورای اروپا اعلام کرد در اولین روز نشست سران این اتحادیه، کشورهای عضو برای تحریم حداقل دو سوم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند.

بعد از دو بار شکست کشورهای اتحادیه اروپا برای توافق روی تحریم واردات نفت از روسیه، یک مقام ارشد اروپایی بامداد سه‌شنبه از حصول اجماع نظر در این‌باره خبر داد.

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در پیامی توئیتری اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای تحریم بخش اعظم واردات نفت از روسیه به توافق رسیده‌اند.

میشل در این بیانیه توضیح داد: «روی ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا توافق حاصل شد. این امر بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را پوشش می‌دهد و منبع عظیمی از تامین مالی ماشین جنگی این کشور را کاهش می‌دهد».

وی همچنین افزود: «این حداکثر فشار بر روسیه برای پایان دادن به جنگ است. این بسته تحریمی شامل سایر اقدامات سختگیرانه شامل، قطع ارتباط اسبربانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه از شبکه سوئیفت، ممنوعیت پخش ۲ شبکه دولتی روسی و تحریم افراد مسئول جنایات جنگی در اوکراین می‌شود».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، رئیس شورای اروپا همچنین خبر داد که این اتحادیه ۹ میلیارد یورو برای کمک نقدی فوری به اوکراین اختصاص داده است.

«اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما در ورسای توافق کردیم که وابستگی خود به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه را در اسرع وقت حذف کنیم».

فون‌درلاین با استقبال از اتفاق نظر سران اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی روسیه، توضیح داد: «این امر عملاً حدود ۹۰ درصد از واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا را تا پایان سال ۲۰۲۲ قطع می‌کند. ما به زودی برمی‌گردیم تا درباره آن ۱۰ درصد باقیمانده نیز تصمیم بگیریم».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این توافق، گفت: «این تصمیمی مهم برای فلج کردن ماشین جنگی پوتین است. اتحاد ما، قدرت ما است».

پیش از این نیز «مارک روته» با اشاره به سوالاتی که برخی کشورهای اروپایی درباره تحریم نفتی روسیه دارند، گفت بسته ششم تحریم‌های اتحادیه علیه مسکو احتمالاً پیش از فرا رسیدن فصل تابستان تصویب می‌شود.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها