خبر مهم درباره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت/چه کسانی در اولویت دریافت سهام عدالت هستند؟

کد خبر: 1151415

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بعد از پیگیری‌های انجام شده برای تشخیص واجدان سهام عدالت، مشخص شد که یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۵ نفر از کمیته امداد و ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر از سازمان بهزیستی جزو واجدان دریافت سهام عدالت هستند که تاکنون از دریافت این سهام غافل مانده‌اند.

خبر مهم درباره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت/چه کسانی در اولویت دریافت سهام عدالت هستند؟

بعد از آزادسازی سهام عدالت، تعیین تکلیف جاماندگان این سهام مورد پیگیری جدی مسوولان قرار گرفت و طی دو سال گذشته وعده‌های زیادی در راستای زمان اجرایی شدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام اعلام شده بود.

برگزاری منظم جلسات ۲ وزارتخانه برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد: بند«الف» قانون بودجه، دولت را مکلف کرده تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و افراد واجد شرایط مطابق اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام عدالت تعلق بگیرد.

حسین قربان زاده ادامه داد: قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، سازوکاری را پیش‌بینی کرده که وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری هم افرادی که دارای شرایط دریافت سهام عدالت هستند، تعیین شوند و اصرار ما این است تا ضمن برگزاری جلسات تا پایان خردادماه مشخص شود که چه برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار است.

وی اظهار کرد: ابتدا قرار بود مبنای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان پرداخت سهام عدالت به ۲ دهک اول و ۴ دهک دیگر باشد.

آغاز تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از تیر ماه

به دنبال اعلام چنین خبری و نیز تداوم پیگیری‌ها برای سرعت بخشی به تخصیص سهام جاماندگان سهام عدالت، دقایقی قبل حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی از تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: بعد از پیگیری‌های انجام شده برای تشخیص واجدان سهام عدالت، مشخص شد که یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۵ نفر از کمیته امداد و ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر از سازمان بهزیستی جزو واجدان دریافت سهام عدالت هستند که تاکنون از دریافت این سهام غافل مانده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع از این دو نهاد حمایتی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

قربان زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان سهام به این افراد تعلق می گیرد، اظهار داشت: تاکنون این مساله نهایی نشده و تصمیم گیری در مورد این موضوع نیازمند چندین هفته زمان است تا مشخص شود که سهام از چه منابعی به این افراد اختصاص یابد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در مرحله بعد برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما در ۲ دهک اول قرار دارند و مستحق دریافت این سهام هستند، اقدام به تخصیص سهام عدالت می کنیم.

وی گفت: از تیر ماه ۱۴۰۱ فرآیند تخصیص سهام عدالت به این افراد آغاز می شود.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها