کسری ۳ هزار مگاوات برق در استان تهران / قطعی آب و برق در راه است؟

کد خبر: 1151987

استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران با کمبود حدود ۳ هزار مگاوات برق مواجه است گفت: برخی صنایع بزرگ که مصرف برق آن‌ها زیاد است باید مدیریت شود تا محدودیت‌های برقی به بخش خانگی و تجاری وارد نشود.

 کسری ۳ هزار مگاوات برق در استان تهران / قطعی آب و برق در راه است؟

محسن منصوری با تأکید بر مدیریت و مصرف برق توسط مردم اظهار داشت: مدیریت و اجرای طرح‌های بازچرخانی و بازگردانی آب در تصفیه‌خانه‌ها با جدیت دنبال و باید آب تصفیه‌شده در صنعت و کشاورزی مصرف شود.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز تکمیل تصفیه‌خانه‌های استان تهران با نظر رئیس‌جمهور به شرکت آب و فاضلاب تخصیص‌یافته است که باید در سریع‌ترین زمان عملیات فنی و عمرانی آن آغاز شود.

استاندار تهران در ادامه گفت: بیشترین اعتبارات سفرهای شهرستانی رئیس‌جمهور به شرکت آب و فاضلاب اختصاص‌یافته است که با تکمیل تصفیه‌خانه‌ها بیش از یک‌میلیون مترمکعب آب تأمین می‌شود.

منصوری با انتقاد از عملکرد مسئولین گذشته در صنعت برق تصریح کرد: در استان تهران محدودیت جدی برق وجود دارد که در سال‌های گذشته نیروگاه تولید برق ایجاد نشده است که شاهد مشکلات برقی در کشور هستیم.

وی به مصرف 12 هزار مگاواتی برق در استان تهران اشاره کرد و افزود: حدود 3 هزار مگاوات برق در استان تهران با کمبود مواجه است که بخشی از این کمبود با مدیریت الگوی مصرف جبران می‌شود.

استاندار تهران ابراز داشت: مدیریت مصرف برق در استان تهران با تغییر ساعات کاری ادارات جبران خواهد شد که حدود 1000 مگاوات برق جبران می‌شود.

منصوری با بیان اینکه برخی کارخانجات پرمصرف جهت کاهش افت فشار برق استان تهران تغییر شیفت داده خواهند شد و در شب‌کار می‌کنند گفت: صنایع فولاد و برخی صنایع بزرگ که مصرف برق آن‌ها بیشتر است باید مدیریت شود تا محدودیت‌های برقی به بخش خانگی و تجاری وارد نشود.

استاندار تهران در پایان با تأکید بر تأمین اساسی برق استان تهران خاطرنشان کرد: استانداری تهران برای احداث نیروگاه تولید برق گام‌های خوبی برداشته است تا سال‌های آینده شاهد تولید برق در استان باشیم.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها