پیش بینی مبهم قیمت سکه | تغییر کانال قیمت سکه در راه است

کد خبر: 1152212

خبر ممنوعیت بازار فردایی باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

پیش بینی مبهم قیمت سکه | تغییر کانال قیمت سکه در راه است

قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه دربازار امروز اعلام شد. قیمت سکه برخلاف هفته‌های قبل از روزهای قبل نزولی شده است. قیمت سکه همچنان دربازار کاهش قیمت را تجربه می کند. آخرین قیمت سکه امروز را در ادامه مشاهده کنید.

خبر ممنوعیت بازار فردایی باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

روز پنجشنبه گذشته بود که خبر ممنوعیت معاملات فردایی در بین معامله گران برجسته شد. در این خبر آمده بود طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

سیگنال جدید به بازار

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که سران قوا در جلسه‌ای که اخیرا داشته‌اند، به بانک مرکزی مجوز دادند تا به‌طور نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی هم پیش از این،‌ از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. او در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد که اختیارات ویژه‌ ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود.

مجموع این اخبار باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

پیش بینی بازار سکه با ممنوعیت معاملات فردایی

برخی از تحلیلگران معتقدند شاید این مصوبه در کوتاه مدت سد راه معامله گران افزایشی شود اما در بلند مدت بازار به این مصوبه پاسخ می‌دهد.

از نظر برخی از فعالان بازار حذف بازار فردایی تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد و همین امر می تواند زمینه ساز رشد سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان شود.

اما عده ای دیگر می گفتند که با دخالت بازار ساز احتمال فروش در بازار امروز بیشتر شود.

برخی از معامله گران باور دارند که روند کلی بازار سکه در هفته های اخیر مثبت بوده است و پس از توقف روز شنبه، بازار به تدریج حرکت در مسیر صعودی را ادامه خواهد داد و حتی به کانال ۱۵ میلیون تومانی خواهد رفت. از نگاه آن ها، بازار کف بزرگ ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را محکم کرده  و پس از آن وارد فاز افزایشی بلندمدت تر شده است.

این دسته از سکه بازان انتظار دارند که در بازار ارز نیز دلار به رشد قیمت خود ادامه دهد اگر روز یک شنبه سکه بازان حرکت صعودی خاصی را در بازار دلار مشاهده نکنند، احتمال دارد که سکه  تا حدی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب گرد کند. با این حال،‌ سکه بازان در مجموع برای شکست سطوح بالاتر لحظه شماری می کنند و چنین احساسی در بازار وجود دارد که سطح تقاضا نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است.

حباب سکه امامی کاهش یافت تا بازار فلز گران بهای داخلی در مدار منطق قرار بگیرد. از نگاه فعالان هر زمان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد، ظرفیت بنیادی برای خرید افزایش پیدا می کند، هر چند که برخی معامله گران ترجیح می دهند که در دوران هیجانی و حبابی در موقعیت خرید قرار بگیرند. به عبارت دیگر بازیگران بزرگ در شرایط حباب محدود، به آرامی خریدهای خود را صورت می دهند ولی نوسان گیران در دوران هیجانی وارد بازار می شوند.

روز دوشنبه حباب فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۶ درصد کاهش یافت، حال آنکه سکه روز یک شنبه حباب در محدوده ۹ درصدی قرار داشت. دیروز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی رشد یافت و تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار قرار پیش روی کرد. با وجود این رشد،‌ سکه در مسیر افزایشی قرار نگرفت و به سوی مرز ۱۴ میلیون تومانی عققب نشینی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها