وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

وام ۲۰۰ میلیونی به یارانه بگیران | وام بدون ضامن با شرایط استثنایی

کد خبر: 1154935

رییس سازمان امور عشایر ایران از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

وام ۲۰۰ میلیونی به یارانه بگیران | وام بدون ضامن با شرایط استثنایی

 «عباس پاپی زاده» در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر ایران از شبکه یک سیما اظهار داشت: ۶۶ هزار کیلومتر ایل راه عشایری در کشور داریم که به دلیل صعب العبور بودن مسیرها، عشایر همیشه دچار مشکل هستند و متأسفانه هنوز در برخی از مناطق تعداد زیادی از مسیرهای تردد از رودخانه‌ها به‌صورت کابلی و گرگر است.

رییس سازمان امور عشایر ایران افزود: کل اعتبارات راه‌های عشایری در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان بود اما خوشبختانه امسال به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این نوید را می‌دهد که بتوانیم یک تحول جدی را در راه‌های عشایری ایجاد کنیم.

پاپی زاده افزود: امسال در تامین آب شرب عشایر نیز رشد اعتباری چند صد درصدی را داریم تا بتوانیم شبکه پایدار آبرسانی به عشایر را توسعه دهیم و عشایر عزیز در تامین آب شرب دچار مشکل نباشند.

رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به سیاست‌های کارآمدسازی یارانه‌ها و ضرورت ساماندهی ارز، اظهار داشت: تصمیمات خوبی در وزارت کشاورزی از جمله تامین تسهیلات لازم برای خرید علوفه گرفته شده که امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش دامپروری و طیور کشور اختصاص داده شده که در طول تاریخ چنین عددی بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: عشایر عزیز می‌توانند از دو طریق اقدام کنند یکی موضوع "دامدار کارت" است که دریافت آن بسیار تسهیل شده و با دستوری که وزیر محترم جهاد کشاورزی صادر کردند و دولت محترم همکاری کردند، پرداخت تسهیلات با روش ضمانت زنجیره‌ای بین خود عشایر انجام می‌شود و در حال حاضر درصد قابل توجه ای از عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

پاپی زاده گفت: این تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که عشایر بنا به تعداد دامی که دارند می‌توانند از این تسهیلات به‌عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قسمت دوم کار مربوط به فعالیت اتحادیه‌های عشایری است که سهامداران آن خود عشایر هستند، افزود: از طریق تسهیلات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، اتحادیه‌های عشایری در ۳۱ استان اقدام به خرید و ذخیره‌سازی علوفه می‌کنند تا در زمانی که عشایر نیاز دارند در اختیار آنان قرار دهند.

رییس سازمان امور عشایر ایران در خصوص بیمه اجتماعی عشایر اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که سال ۱۳۸۴ تاسیس شده به دلایل مختلف تاکنون موفق نبوده و یکی از دلایل آن توان مالی خود عشایر در پرداخت حق بیمه است.

وی گفت: امسال تامین اعتباری خوبی اتفاق افتاده تا بیمه اجتماعی عشایر را به صورت رایگان انجام دهیم که عملیاتی شدن آن نیازمند یکسری مصوبات است که پیگیر هستیم این مراحل قانونی انجام شود و تلاش ما این است کل جمعیت عشایری را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم که لازم است خود عشایر هم از آن استقبال کنند.

پاپی زاده با اشاره به نقش پررنگ عشایر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: جامعه عشایری بیش از ۱۱ هزار شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و هفته آینده نیز "اولین کنگره ملی شهدای عشایر کشور" در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود که فرصتی برای یادآوری ایثار و از جان گذشتگی جامعه عشایری است.

وی افزود: در تاثیرگذاری منطقه‌ای و شهدای والامقام مدافع حرم نیز، باز شهدای عزیز عشایری نقش خیلی زیادی در دستاوردهایی که در منطقه داشته‌ایم دارند و سردار شهید قاسم سلیمانی نیز خودشان فرزند عشایر و گل سرسبد شهدای عشایری هستند.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: با وجود اینکه عشایر کشور ۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما ۲۵ درصد گوشت قرمز و بسیاری از فراورده‌های لبنی کشور و همچنین ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

وی گفت: جامعه عشایری به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد دچار محرومیت‌هایی در مسیرهای تردد، تامین برق، اینترنت و آموزش‌های مجازی مدارس عشایری هستند که با برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ دنبال می‌کنیم و تامین اعتبارات خوبی که انجام شده می‌توانیم برخی از این مشکلات را برطرف کنیم.

پاپی زاده افزود: جامعه عشایری علاوه بر نقش تولیدی که در کشور دارند، نقش اجتماعی و تامین امنیت کشور را نیز دارند و همه مسئولین استان‌های مرزی روی این موضوع تاکید دارند که در فصولی که عشایر در جداره مرزها مستقر می‌شوند با امنیت و آرامش بیشتری مواجه هستیم و این موضوع بار هزینه ای تامین امنیت مرزهای کشور را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به تاثیرات اجتماعی و فرهنگی عشایر گفت: عشایر از قومیت‌های مختلف یک ذخیره و اندوخته فرهنگی و تمدنی کهن و هویت اصلی کشور به لحاظ پوشش لباس، گویش و آداب و رسوم هستند.

وی اضافه کرد: امروز جامعه عشایری حامل یک ذخیره تمدنی و فرهنگی قرن‌های متمادی کشور هستند و دستگاه‌های فرهنگی باید در این حوزه فعالت تر شوند به طور مثال در طراحی لباس یکی از منابع عالی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم همین پوشش عشایر است.

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: در سال ۱۴۰۰ با خشکسالی شدیدی مواجه بودیم که با پیگیری توانستیم ۸۰۰ هزار تن علوفه دامی مورد نیاز عشایر را تامین کنیم که نسبت به سال‌های قبل عدد قابل توجه ای بود و رشد چشمگیری داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح رنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری، افزود: زنجیره تولید از حلقه‌های مختلف تشکیل شده که یکی از حلقه‌های آن ضریب تبدیل است یعنی اینکه از نسل دام بهنژادی شده و خوراک فرمولاسیون شده استفاده کنیم که امسال عملیاتی می‌شود.

منبع: سازمان امور عشایر ایران
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها