ضرر ۱۸ هزار تومانی مرغداران/قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ چند؟

کد خبر: 1155808

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران می‌گوید بیش از نیاز کشور تخم مرغ تولید می شود و همین امر باعث شده که با مازاد تولید مواجه شویم و مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۸ هزار تومان ضرر کنند.

ضرر ۱۸ هزار تومانی مرغداران/قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ چند؟

ناصر نبی‌پور با بیان اینکه عوارض صادراتی تخم مرغ هنوز حذف نشده است و صادرکنندگان به ازای صادرات هر کیلو تخم مرغ ۳۵۰۰ تومان عوارض می پردازند، گفت: صادرات صرفه اقتصادی ندارد ولی چون مازاد تولید داریم، باید انجام شود.

وی ادامه داد: حتی بعد از برداشت عوارض باز هم صادرات به صرفه نیست. چون قیمت تمام شده ما با قیمت صادراتی همخوانی ندارند. حتی با قیمت‌های داخل بازار داخلی هم متناسب نیست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اضافه کرد: قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای تولیدکننده ۴۵ هزار تومان است ولی با قیمت بسیار پایین‌تر در بازار داخلی و خارجی به فروش می رود.

وی تصریح کرد: مرغداران در فروش هرکیلو تخم مرغ در بازار داخل حدود ۱۸هزار تومان ضرر می کنند.

نبی‌پور در ادامه گفت: چون قیمت تخم مرغ در داخل کشور ارزان است، صادر می‌شود؛ اگر به قیمت واقعی تمام شده آن بود، امکان صادرات نداشتیم.

وی عنوان کرد: مسئولان اعلام کردند که تا آخر سال نهاده‌ها را تامین می‌کنند، بعد از آن اعلام شد که تا شهریورماه نهاده تحویل داده می‌شود. مرغداران نیز جوجه‌ریزی‌ کردند. بیش از نیاز جوجه ریخته شد، یعنی بیش از ۶۰ میلیون قطعه. مرغ‌ها همگی جوان هستند و با مازاد تولید مواجهیم. با این شرایط حتی به مرغداران اجازه داده نمی‌شود که مرغ‌هایشان‌ را حذف‌ کنند.

نبی‌پور در پایان گفت: نهاده در بازارگاه وجود دارد ولی چون قیمت آنها بسیار بالاست و نقدینگی مرغداران نیز کم است، خرید نیز بسیار کم شده است.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها