سیاست های ارزی جدید بازار را قفل کرده است؟

قیمت سکه ریزش کرد/قیمت دلار رسمی بالا رفت

کد خبر: 1155992

چند روزی است که سیاست های جدید ارزی از سوی بازار ساز برای کنترل نرخ دلار در هسته مرکزی بازار ارز تهران اعمال می شود. امروز از نقشه جدید بازاساز برای کنترل بازار سکه رونمایی شد.

قیمت سکه ریزش کرد/قیمت دلار رسمی بالا رفت

امروز یکشنبه 29 خرداد 1401 قیمت دلار در بازار ارز تهران کمی دیرتر از روز های گذشته کشف شد. نرخ دلار  تهران امروز برخلاف روز گذشته یک کانال پایین آمد. برخی از معامله گران معتقدند سیاست ارزی جدید بانک مرکزی  و عرضه دلار ؛‌ بازار ارز تهران را  تقریبا قفل کرده است و معامله گران با احتیاط بیشتری در بازار قدم بر می دارند . 

قیمت دلار رسمی بالا رفت

در شروع معاملات بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار 27 هزار و 332 تومان مبادله شد. نرخ دلار متشکل در نیمه روز بر روی 27 هزار و500 تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با دیروز 160 تومان  بالاتر بود. 

نرخ دلار در صرافی ملی هم امروز با 59 تومان رشد آغاز به کار کرد و به قیمت27 هزار و 495 تومان به فروش رسید. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی قبل ازظهر  27 هزار و 636 تومان بود  و در نیمه ظهر به قیمت 27 هزار و 635 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز 199 تومان رشد کرده بود. 

محدودیت در بازار سکه

 چند روزی  است که سیاست های جدید ارزی از سوی بازارساز برای کنترل نرخ دلار در هسته مرکزی بازار ارز تهران اعمال می شود. امروز از نقشه جدید بازارساز برای کنترل بازار سکه رونمایی شد.

از سوی نوسانات قیمت سکه رفاه در بورس کالا به دقت  زیر ذره بین معامله گران بازار سکه رصد می شود و با نوسان‌های صعودی و نزولی آن ، بازار هم به دنبال آن حرکت می‌کند. 

امروز  اطلاعیه ای از سوی بورس کالا منتشر شد که حکایت از محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی دارد. طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز می توانند در هر سفارش حداکثر ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

قیمت سکه ریزش کرد

قیمت طلا  18 عیار ظهر امروز تقریبا 3 هزار و 900 تومان از عصر دیروز پایین تر بود . قیمت سکه هم در زمان نوشتن این گزارش 15 میلیون و 600 هزار تومان بود که نسبت به روز شنبه بیش از 200 هزار تومان ریزش کرد.  ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 832 هزار تومان بود. فاصله ارزش ذاتی  و قیمت  بازاری آن هم بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان است. حباب سکه هم امروز در محدوده 12 درصد قرار گرفت. /اقتصادنیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها