وعده جدید به معترضان یارانه ها/ یارانه نقدی معترضان کی قابل برداشت می شود؟

کد خبر: 1156040

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان این که 70 درصد حذف شدگان یارانه ای تقاضای تجدید نظر کرده اند، از تعیین تکلیف واریزی و حساب معترضان یارانه ای تا دو هفته دیگر خبر داد.

وعده جدید به معترضان یارانه ها/ یارانه نقدی معترضان کی قابل برداشت می شود؟

بر اساس داده های اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان  اکنون از کل تعداد 2 میلیون و 330هزار و 157 خانوار در استان که شامل 6میلیون و 989هزار و 774 نفر می شوند، تعداد یک میلیون و 987هزار و  550 خانوار یارانه بگیر اردیبهشت داشتیم و 106 هزار و 572 خانوار   در پی دهک بندی های جدید حذف شدند. همچنین از این تعداد یارانه بگیر، 809هزار و 903  خانوار، معادل 2میلیون و 326هزار و  679 نفر در اردیبهشت ماه در  سه دهک اول دسته بندی شدند و مبلغ 400 هزار تومان یارانه دریافت کردند و یک میلیون و 177 هزار و 647 خانوار، معادل 3 میلیون و 813هزار و 918 نفر در دهک های 4 تا 9 دسته بندی شده و 300 هزار تومان یارانه گرفته اند.

70 درصد محذوفان تقاضای تجدید نظر دارند
 اما سرپرست مدیریت اجتماعی  اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما  درباره تعداد درخواست های تجدیدنظر در دهک بندی ها گفت: حدود 70 درصد محذوفان استان درخواست تجدید نظر داده اند. یارانه به حساب متقاضیان تجدیدنظر در دهک بندی ها واریز شده است اما آزادسازی این یارانه ها و قابل برداشت شدن آن ها منوط به تایید دستگاه های مسئول است. غلامرضا زارعی افزود: از تاریخ 25 اردیبهشت که رئیس جمهور دستور دادند مبلغ یارانه به حساب متقاضیان تجدیدنظر در دهک بندی ها واریز و به محض تایید درخواست شان از سوی دستگاه های مسئول، این مبلغ قابل برداشت شود، قرار بود ظرف یک ماه تایید یا رد درخواست ها مشخص شود، اما هنوز این کار انجام نشده است. هفته گذشته مجدد به ما گفتند که ظرف یکی دو هفته آینده  تکلیف مشخص می شود که حالا همان یک هفته بعد رسیده است.
وی تصریح کرد: حالا یک چیزی به صورت شفاهی گفته اند که یکی دو هفته زمان می برد، اما این کار طول می کشد، احتمالا شما باید دو هفته دیگر را هم در نظر بگیرید.
سید حامد حسینی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: آمار یارانه بگیران مشهد را نداریم اما خراسان رضوی 8 درصد کل خانوارها و 8.5 درصد خانوارهای یارانه بگیر کشور را دارد.
منبع: خراسان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها