همه چیز دررابطه‌با ویزای مولتی شینگن

کد خبر: 1157319

درباره ویزای مولتی شینگن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می‌دانید شینگن چیست و چه کشورهایی را در بر می‌گیرد؟ درباره مزایای ویزای شینگن چقدر می‌دانید؟

در این نوشتار به طور کامل درباره ویزای شینگن و شرایط دریافت آن و امتیازات این ویزای اروپایی صحبت خواهیم کرد.

 

منطقه شینگن بزرگ‌ترین منطقه­ی بدون ویزا

منطقه ی شینگن، بخشی در اروپاست که 26 کشور اروپایی را شامل می‌شود. این کشورها  محدودیت‌های مرزی بین خود را به‌منظور رفت‌وآمد آزادانه­ی افراد و معاملات تجاری لغو کرده‌اند. تمام این 26 کشور از قوانین یکدستی جهت مقابله با جرم و تقویت سیستم قضایی و همکاری با پلیس پیروی می‌کنند. با داشتن ویزای یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن می‌توانید به طور آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزای کشور دیگر در این منطقه رفت‌وآمد کنید، البته که قوانین و مقرراتی تعیین شده است که ملزم به رعایت آنها هستید به طور مثال در پایان مهلت مقرر در ویزای خود باید این منطقه را ترک کنید. کشورهای عضو این منطقه سخت‌گیری‌های شدیدی در پذیرش افراد دارند و از پذیرش متقاضیانی که دارای سابقه کیفری هستند جلوگیری می‌شود.

منطقه شینگن بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در بر می‌گیرد به جز کشور ایرلند و کشورهایی که به‌زودی قرار است بخشی از منطقه شینگن شوند مانند رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس. اگرچه کشورهای نروژ، ایسلند، سوئیس و لیختنشتاین عضو اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه شینگن قرار داشته و این معاهده را امضا کرده‌اند.

یکی از مزایای ویزای شینگن این است که اعتبار بالایی به پاسپورت شما می‌بخشد. مثلاً اگر قصد سفر به کانادا را داشته باشید سابقه سفر به حوزه شینگن می‌تواند امتیازی برای اخذ ویزای کانادا و در تصمیم افسر پرونده تا حدودی مؤثر باشد. فردی که به حوزه شینگن سفرکرده قطعاً از تمکن مالی خوبی برخوردار بوده و از عهده­ی مخارج سفر به خوبی برآمده است. ضمناً افسر پرونده­ی سفرهای بعدی شما از این مسئله که پس از پایان مهلت ویزای شینگن آن منطقه را ترک کرده‌اید مطمئن خواهد شد که این امتیاز و سابقه‌ای خوب در پرونده شما است و شاید افسر را متقاعد کند که شما فرد متعهدی هستید.

ویزای چند بار ورود (Multiple Entry):

ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی شینگن یکی از پرمتقاضی‌ترین ویزاهای شینگن است و شرایط اخذ آن به‌این‌ترتیب است که فرد متقاضی با داشتن ویزای مولتی شینگن مجاز خواهد بود تا هرچند بار که می‌خواهد در طی مدت 90 روز به حوزه شینگن وارد شده و از آن خارج شود؛ اما بعد از اتمام 6 ماه مهلت ویزا تمام شده و باید حوزه شینگن را ترک کند.

ویزای بلندمدت اروپا معمولاً  به افرادی اعطا می‌شود سابقه دریافت یک یا چند ویزای سینگل را در سابقه سفر خود داشته باشند. همچنین دارابودن دعوت‌نامه شانس اخذ این ویزا را بسیار بالا می‌برد. به‌طورکلی تاریخچه سفر مناسب، تمکن مالی کافی و ارائه دلایل موجه برای سفر شانس دریافت ویزای مولتی شینگن را بسیار بالا می‌برد.

انواع ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی شینگن نوعی از ویزای شینگن نوع ۳ یا تایپ c است. ویزای مولتی شینگن یا ویزای مولتیپل شینگن در انواع زیر صادر می‌شود:

ویزای توریستی

ویزای بیزینسی

ویزای تحصیلی

این 3 نوع ویزای شینگن می‌تواند به‌صورت مولتیپل صادر شوند.

برای مثال، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اروپا به ویزای شینگن نوع D که  نوعی ویزای مولتی است نیاز دارند. ویزای نوع D درواقع همان ویزای تحصیلی شینگن است که به‌صورت ویزای مولتی شینگن یا چند بار ورود صادرشده و دانشجویان می‌توانند تا پایان دوران تحصیل بدون نیاز به اخذ مجدد و یا تمدید ویزای شینگن در تمامی کشورهای این محدوده تردد کنند.

ویزای توریستی مولتی شینگن نیز برای مقاصد گردشگری صادرشده و به دارنده آن این امکان را می‌دهد تا زمان اعتبار ویزا حداکثر تا 90 روز در یک بازه ۶ماهه در این منطقه اقامت داشته باشد. نکته مهم درباره ویزای توریستی مولتی شینگن این است که مهلت 90 روزه این ویزا می‌تواند در یک سفر به پایان برسد  و یا طی چند بار سفر استفاده شود.

ویزای مولتی شینگن اعتباری بالا  به پاسپورت شما می‌دهد و تاریخچه سفرتان را قوی می‌کند.

به‌خاطر داشته باشید اگر بار اول ویزای ۳ماهه شینگن دریافت کردید، برای دفعات بعدی می‌توانید ویزای ۶ماهه یا 1ساله درخواست کنید.  ویزای بلندمدت شینگن همچنین برای اخذ ویزای دیگر کشورها مانند کانادا نیز مدرکی مهم به‌حساب می‌آید و ممکن است در اخذ ویزای کانادا کمک مهمی باشد.

و درنهایت ویزای مولتی شینگن این امکان را به متقاضی می‌دهد تا به‌دفعات و بدون محدودیت در زمان اعتبار پاسپورت به حوزه شینگن سفرکرده و به گشت‌وگذار، دیدار اقوام، پیگیری پروژه‌ای کاری و یا درمانی بپردازد.

اینکه برای چه ویزایی درخواست دهید و کدام نوع ویزا برای شما مناسب است یا هزینه ویزای شینگن چقدر است، کاملاً به خود شما و هدف و مدت شما از سفر بستگی دارد. درهرصورت دارابودن ویزای شینگن پاسپورت شما را معتبر می‌کند و سابقه درخشانی برای شما خواهد بود.

از کشورهای معتبر در حوزه شینگن که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان را به خود جذب می کند کشور فرانسه وسوئیس هستند. برای ورد به این دو کشور با توجه به هدف خود از سفر باید ویزا دریافت کنید.

ویزای فرانسه

کشور فرانسه نسبت به سایر کشورهای عضو حوزه شینگن شرایط سخت تری را برای اعطای ویزا قرار داده است. سابقه سفر برای سفارت کشور فرانسه بسیار مهم است. اگر تا قبل از این سابقه سفر به حوزه شینگن را نداشته اید بهتر است فکر سفر به فرانسه را از ذهن بیرون کنید.

برای اخذ ویزای شینگن فرانسه باید تمکن مالی حدود 200 میلیون تومان داشته باشید، گردش حساب 6 ماه اخیر متقاضی نیز نقش تعیین کننده ای در سرنوشت ویزای او دارد.

ویزای فرانسه در انواع مختلفی مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ترانزیت و ویزای توریستی فرانسه صادر می شود. نوع ویزا بسته به هدف شما از سفر تعیین می شود اما محبوبترین نوع ویزای فرانسه ویزای توریستی آن است. با دریافت ویزای توریستی فرانسه می توانید به سایر کشورهای عضو حوزه شینگن نیز سفر داشته باشید.

ویزای سوئیس

کشور زیبا و پرطرفدار سوئیس یکی دیگر از مقاصد گردشگری در اروپاست. برای دریافت ویزای سوئیس نیازی به مصاحبه ندارید فقط کافیست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز در روز تعیین شده به VFS مراجعه نمایید.

با وجود اینکه ویزای سوئیس انواع مختلفی دارد اما تقاضا برای دریافت ویزای توریستی سوئیس بیشتر است. در صورتیکه سابقه سفر خوبی داشته باشید و مدارک را بدون نقصی و کامل تحویل سفارت دهید نگرانی ای از بابت رد درخواست ویزای شما وجود ندارد.

مهمترین مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی سوئیس نیاز دارید تمکن مالی، گردش حساب، مدارک هویتی، شغلی و ملکی است.

پس از 2 تا 3 هفته از انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک جواب ویزای شما اعلام می شود.

پیشنهاد می‌کنیم با مجموعه قصران گشت تماس گرفته و از تجربه کارشناسان مجرب این مجموعه در زمینه  اخذ ویزای مولتی شینگن استفاده نمایید. مشاوران ما در قصران گشت از صفر تا صد مراحل اخذ ویزای شینگن در کنار شما هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها