زمان پرداخت یارانه نقدی جاماندگان/ یارانه تیرماه نقدی است؟

کد خبر: 1158171

یک ماه و نیم است که مبلغ یارانه‌ها تغییر کرده و یارانه نقدی و معیشتی نیز حذف شده است؛ اما هنوز این سوال مطرح است که یارانه تیرماه به چه صورت خواهد بود؟ یارانه تیر، نقدی پرداخت می‌شود؟یا بصورت کالابرگ؟ و البته سوال مهمتر اینکه یارانه جاماندگان کی قابل برداشت است؟

زمان پرداخت یارانه نقدی جاماندگان/ یارانه تیرماه نقدی است؟

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

باتوجه به تغییرات وزارت رفاه، هنوز خبری از این مساله نشده و این افراد هنوز نمی‌دانند تکلیف یارانه‌شان چه می‌شود؛ از سمتی دیگر مشخص نشد که ادامه یارانه‌ها نقدی می‌شود یا کالابرگ.

قرار بود دو ماه یارانه نقدی و پس از آن کالابرگ داشته باشیم که باتوجه به آخرین گفته‌های مسئولان به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ها برای دادن کالابرگ فراهم نشده و احتمالا یارانه نقدی همچنان ادامه داشته باشد.

مقامات دولتی در چند روز گذشته مدام تاکید کرده‌اند که زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ هنوز فراهم نیست و یارانه تیرماه همچنان نقدی پرداخت می‌شود.

 رییس جمهوری هم شنبه شب تاکید کرد که تا زمان آماده شدن زیرساخت‌ها پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد. بر این اساس ۹ دهک درآمدی که اردیبهشت و خرداد کمک معیشتی جدید را دریافت کرده‌اند، ۲۰ تیر ماه می‌توانند منتظر واریز مرحله سوم یارانه خود باشند.

اما سوال دیگری که وجود دارد این است که یارانه معترضان چه زمان قابل برداشت می‌شود؟

اواسط خرداد ماه یارانه این گروه به حساب آنها واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه جدید را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس جمهور دو شب قبل در برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد که یارانه این گروه از جاماندگان باید قبل از واریز یارانه خرداد ماه تعیین تکلیف شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم یارانه هم واریز شود اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آنها در حال بررسی است.

یارانه تیرماه قرار است بیستم واریز شود و اگر قرار باشد یارانه جاماندگان قبل این تاریخ تعیین تکلیف شود، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام و یارانه این گروه هم قابل برداشت شود.

منبع: منیبان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها