ویزای تحصیلی استرالیا | مسیر کار و تحصیل در این کشور پیشرفته را هموار کنید

کد خبر: 1158696

تحقق اهداف تحصیلی و شغلی با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا یکی از جذاب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای دانشجویانی است که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. این کشور از یک سیستم آموزشی قوی برخوردار است و نام 8 دانشگاه این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان دیده می‌شود. به‌همین دلیل مهاجرت تحصیلی به استرالیا، می‌تواند گامی بزرگ به سوی آینده‌ای روشن باشد. هر نوع مهاجرت تحصیلی به استرالیا نیازمند دریافت ویزای تحصیلی استرالیا است که در این مطلب با شرایط دریافت آن آشنا می‌شویم.

11

مزایای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را می‌دانید؟

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در استرالیا، گزینه‌های بسیار متنوعی پیش روی دارند. کیفیت آموزش، رشته‌های مختلف و فرصت‌های کاری پس از تحصیل، استرالیا را به یکی از بهترین مقاصد در میان دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که دانشگاه‌های استرالیا در تحقیقات نیز پیشرو هستند.

12

با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • امکان کسب مدارک معتبر جهانی برای شما فراهم می‌شود
  • از حقوق دانشجویان خارج از کشور در استرالیا برخوردار می‌شوید
  • به کشوری با تنوع زبانی بالا مهاجرت می‌کنید
  • از کمک‌های مالی دولت بهره‌مند خواهید شد
  • می‌توانید پس از تحصیل، در یک سیستم اقتصادی رو به رشد، جذب شوید
  • از آب و هوای مطلوب کشور استرالیا، لذت خواهید برد

 

برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور استرالیا قرار دارند. دانشگاه‌های استرالیا طیفی گسترده از دوره‌های آموزشی را در موضوعات مختلف ارائه می‌دهند. تحصیل در استرالیا در مقایسه با انگلستان و ایالات متحده، مقرون‌به‌صرفه است. دانشجویان بین‌المللی در استرالیا، می‌توانند برای دریافت مجوز اشتغال پس از تحصیل اقدام کنند. لازم به ذکر است که این مجوز تا چهار سال اعتبار دارد و می‌تواند به عنوان مسیری برای اخذ اقامت دائم استرالیا باشد.

تحصیل در استرالیا، به دلیل استانداردهای بالا و روش‌های نوین تدریس، به یک گزینه ایده‌آل تبدیل شده است. مدارک این مراکز نیز در سراسر جهان شناخته شده هستند. همچنین دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، به صورت پاره‌وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) کار کنند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بخشی از شهریه خودشان را تامین کنند. کمک هزینه‌ها تحصیلی نیز در اختیار دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا، قرار می‌گیرد که می‌تواند هزینه‌های یک دوره تحصیلی را کاهش دهد.

ویزای دانشجویی چه قابلیت‌هایی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد؟

 دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا در مقایسه با سایر کشورها آسان‌تر است. البته دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. پس از ثبت نام در دوره تحصیلی تمام وقت، می‌توانید برای ویزای ساب کلاس 500 درخواست دهید. با ویزای دانشجویی ساب کلاس 500، می‌توانید:

  • در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید
  • اعضای خانواده را به استرالیا بیاورید
  • به کشور استرالیا، رفت‌و‌آمد داشته باشید
  • در طول دوره آموزشی، در هر دو هفته تا 40 ساعت کار کنید
  • پس از اتمام مدت زمان اعتبار ویزا (پنج سال)، برای تمدید آن درخواست دهید

اقدامات لازم پیش از ارائه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

پیش از تکمیل کردن فرم درخواست ویزا، باید مطمئن شوید که تمام شرایط عمومی دریافت ویزا را دارید. برای اینکه بتوانید درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را ارائه کنید، باید در یک دوره تمام وقت (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری) ثبت نام کنید. برای دانشجویان خارج از کشور (CRICOS). دانشگاه یک گواهی الکترونیکی تایید ثبت نام (eCoE) ارائه می‌کند که می‌توانید آن را به عنوان مدرک ثبت‌‌نام ارائه دهید.

همچنین مقامات مربوط باید بدانند که شما توانایی‌های زبانی کافی دارید. شما می‌توانید با شرکت در آزمون مهارت زبان، تسلط خود را نشان دهید. لازم به ذکر است که تنها مدارک آزمون‌های آیلس ((IELTS، تافلTOEFL) )، آزمون زبان پیرسون PTE، گواهی زبان انگلیسی پیشرفته (CAE) قابل قبول هستند.

13

در گام بعدی، باید بیانیه ورودی موقت واقعی (gte) داشته باشید. این سند، گواهی می‌دهد که قصد شما تحصیل در استرالیا است و قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید. البته پس از اتمام تحصیلات می‌توانید در کشور استرالیا بمانید و مجوز اشتغال را اخذ کنید.

برخورداری از بیمه درمانی نیز بسیار مهم است. باید به مقامات مربوطه، اثبات کنید که در صورت وقوع اتفاقی برای سلامتی شما در استرالیا، شما می‌توانید هزینه‌های درمانی را بپردازید. برای اثبات این موضوع، معمولا باید با بیمه دانشجویان خارج از کشور، قرارداد عقد کنید. لازم به ذکر است که شما باید از سلامت کامل برخوردار باشید و هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته باشید. همچنین شما فقط در صورتی واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی هستید که سابقه جنایی یا کیفری نداشته باشید.

تکمیل فرآیند ثبت نام

متقاضی باید گواهی ثبت‌نام را از دانشگاه دریافت کند. شاید لازم باشد که بخشی از شهریه خود را برای دریافت این گواهی بپردازید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که مدرکی دال بر پوشش بیمه‌های بهداشتی برای دانشجویان خارج از کشور، ارائه کنید.

ایجاد پروفایل در وبسایت مهاجرت استرالیا

شما باید در وبسایت مهاجرت استرالیا، یک پروفایل ایجاد کنید. زیرا باید فایل اسکن شده اسناد و مدارک خود را بارگزاری کنید. در گام بعدی، فرم درخواست ویزا را پر کنید. پس از اینکه درخواست خود را با موفقیت ارسال کردید و مدارک به شکل کامل بارگذاری شدند، باید هزینه‌های ویزا را پرداخت کنید. سپس، یک شماره مرجع تراکنش دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن برای بررسی روند صدور ویزا، استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

فهرستی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که قبل از ارائه درخواست آنلاین، نسخه‌هایی از تمام اسناد فهرست شده را اسکن کرده‌اند.

14

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • پاسپورت (باید حداقل شش ماه بیشتر از مدت اقامت شما در استرالیا اعتبار داشته باشد)
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • نامه پذیرش از جانب دانشگاه
  • تاییدیه فرم ثبت نام (COE) که توسط دانشگاه‌ صادر شده است
  • رسید بیمه درمانی خارج از کشور (OSHC)
  • عکس‌های جدید متقاضی
  • مدارک تحصیلی (مانند ریز نمرات و دیپلم)
  • گواهی قبولی آزمون زبان انگلیسی
  • بیانیه هدف (SOP)
  • سند تمکن مالی

تحصیل در برترین دانشگاه‌های استرالیا با اخذ ویزای تحصیلی این کشور

دانشگاه‌های استرالیا، با امکانات آموزشی در بالاترین سطح، بهترین جایگاه‌ها را در رتبه‌بندی‌های جهانی کسب کرده‌اند. همچنین چند مورد از مراکز آموزشی استرالیا در رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز و رتبه‌بندی آکادمیک شانگهای جیائو تونگ، در رتبه‌های بالا قرار گرفتند. از سوی دیگر، اقتصاد پویا و گسترش زیرساخت‌ها در استرالیا، مهاجرت به این کشور را به یک گزینه‌ مطلوب تبدیل کرده‌اند. برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا شما باید پس از فرایند اپلای، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید که در این مطلب با شرایط دریافت این ویزا آشنا شدیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها