خبر مهم برای مالکان و مستاجران/ در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنید چه می شود؟

کد خبر: 1159817

وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه «با ساماندهی مشاوران املاک قراردادهای زیرزمینی مسکن را مدیریت می‌‌کنیم»، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها بازار را تا حدی کنترل کرد.

خبر مهم برای مالکان و مستاجران/ در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنید چه می شود؟

رستم قاسمی درباره نهضت ملی مسکن با بیان اینکه ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل است، اظهار کرد: 5.2 میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام‌ کرده‌اند و تاکنون برای 3 میلیون واحد زمین تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تأمین زمین 1.4 میلیون واحد باقیمانده تعیین‌تکلیف شده است،‌ افزود: در نهضت ملی مسکن بر ‌خلاف مسکن مهر فضای سبز و تراکم‌ها بسیار متفاوت می‌شود و کیفیت تمام واحد‌ها افزایش می‌یابد.

وی همچنین با ابراز اینکه 190 هزار مسکن مهر باقی مانده که بخش عمده‌ای از این واحدها در قالب تعاونی بوده است و این تعاونی‌ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می‌شد، گفت: تیمی برای رسیدگی به این مشکل در نظر گرفته شده است و از محل قانون برنامه و بودجه برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وزیر راه‌و‌شهرسازی با یادآوری اینکه «7 تا 8 میلیون مستأجر در کشور داریم»، ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تعیین 25 درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته است این بازار را تا حدی کنترل کند و بخش قابل‌توجهی از جابه‌جایی‌ها کاسته شده است.

قاسمی از معرفی 100 هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و تصریح کرد:‌ این کار برای اقشار کم‌درآمد مؤثر است. از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک و سامانه کد رهگیری به وزارت راه‌وشهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیرزمینی کاملا مدیریت می‌شود و تمام واحدهایی که خالی است و در قالب قراردادهای زیرزمینی بوده است مدیریت و کنترل می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در سامانه املاک و اسکان تاکنون 2 میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند،‌ اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمام مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمام ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود. این سامانه زیرساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه‌ها برای اتصال به آن توجه کرده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها