راه حل نیکزاد برای باز شدن قفل مشکل مسکن

کد خبر: 1159822

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن، گفت: قفل مشکل مسکن با کلید زمین و تسهیلات باز خواهد شد.

راه حل نیکزاد برای باز شدن قفل مشکل مسکن

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی نیکزاد در همایش الزامات وسازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق نهضت ملی مسکن که در این مرکز  برگزار شد، گفت: نهاد خانواده در دین مبین اسلام نهاد مقدسی است که باید حفظ و تقویت شود که تهیه مسکن مناسب یکی از الزامات حفظ این نهاد مقدس است.

وی افزود: متاسفانه در زمینه تامین مسکن مناسب خانوارها کم کاری های زیادی صورت گرفته و امروز خانواده ها از بابت مسکن دچار مشکل هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول متعدد قانون اساسی بیان کرد: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و سند راهبردی کشور در عرصه های گوناگون تهیه مکسن مناسب با اولویت اقشار محروم را از وظایف خدشه ناپذیر دولت دانسته است و باید به مر قانون اساسی در این زمینه عمل شود.

نیکزاد با اشاره به تصویب قانونی در مجلس دهم و همچنین قانون جهش تولید مسکن در مجلس یازدهم، بیان کرد: تمام ابعاد این دو قانون باید اجرایی شود. در قانون جهش تولید دو شورا در سطح ملی و استانی تعریف شده است که می تواند گره ها را باز کند و این دو شورا باید محکم وارده شده و اقدام های عملیاتی و موثر انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسکن یکی از مهم ترین شاخص ها در تولید ناخالص ملی است و موانع موجود در حوزه مسکن با اراده محکم و برنامه ریزی صحیح قابل رفع است. اگر بتوانیم نهضت ملی مسکن را با قدرت و سرعت اجرا کنیم صنایع مختلفی فعال خواهد شد و این امر به اشتغال جوانان کشور هم کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت زمین در قیمت تمام شده مسکن در کشور، گفت: ایران به دلیل وسعت گسترده خود مشکلی در حوزه زمین ندارد و مسئولان با برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی سیاست زمین صفر را در حوزه مسکن اجرا کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی سپس به مسکن روستایی پرداخت و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در مقابل تسهیلات ساخت مسکن روستایی برخی دستگاه ها مقاومت می کنند که این امر پذیرفته نیست و باید حمایت کامل از روستاییان صورت گیرد.

نیکزاد تصریح کرد: تخفیف در هزینه های صدور پروانه ساخت باید در دستور کار دولت و شهرداری ها قرار گیرد. در واقع در کنار مسئله مجوزها من معتقد هستم که زمین و تسهیلات شاه بیت راه افتادن قطار پرسرعت نهضت ملی مسکن است.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها