کاهش قیمت مرغ در روزهای پایان هفته/هرکیلو مرغ در خرده فروشی ها چند؟

کد خبر: 1160257

هفته گذشته بازار مرغ شاهد افزایش قیمت زیادی بود، به نحوی که هر کیلوگرم از آن به مرز ۶۴ هزار رسید که بیش از نرخ مصوب دولتی پس از اصلاح نظام یارانه است. امروز رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی از کاهش قیمت مرغ و رسیدن آن به نرخ مصوب دولت یعنی ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان خبر داد و پیش بینی کرد؛ کاهش قیمت در روز های آخر هفته جاری ادامه داشته باشد.

کاهش قیمت مرغ در روزهای پایان هفته/هرکیلو مرغ در خرده فروشی ها چند؟

در پایان اردیبهشت ماه سالجاری، دولت دور جدید اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای را آغاز کرد و در راستای اجرای آن، نرخ مصوب ۴ قلم کالای اساسی مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات را افزایش داد.

طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف در پی اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای، نرخ مصوب هر کیلو گرم مرغ گرم برای مصرف کننده به ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان افزایش یافت. با این اعلام، برای چند روزی شاهد جهش قیمت این کالای اساسی بودیم اما، پس از آن تا مدتی مرغ زیر نرخ مصوب در بازار به فروش می‌رسید.

به گفته فعلان بازار مرغ؛ کاهش تقاضا اجازه رشد قیمت مرغ و رسیدن آن به نرخ مصوب را نمی‌داد و قیمت هر کیلوگرم مرغ از ۴۰ تا ۴۸ هزار تومان متغیر بود.

تقریبا از ابتدای ماه جاری، به یکباره قیمت مرغ افزایشی شد به نحوی که در هفته گذشته از نرخ مصوب ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان عبور کرد و به مرز هر کیلوگرم ۶۴ هزار تومان نزدیک شد.

مرغداران؛ دلیل این افزایش قیمت را پایان یافتن ذخایر نهاده های خوراک دام با نرخ ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) و آغاز تغذیه مرغ ها با نهاده های خوراک دام با نرخ ارز نیمایی عنوان کردند.

ادامه کاهش قیمت مرغ در روزهای پایان هفته

مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار مرغ پس از نوسانان های بسیار هفته های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب نزدیک شده است و هر کیلوگرم آن با قیمت ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان به مصرف کننده فروخته می شود.

وی ادامه داد: هر چند قیمت فروش مرغ به نرخ مصوب نزدیک شده است اما، نسبت با ماه گذشته بالاتر است.

یوسف خانی  با یادآوری اینکه روند افزایش قیمت مرغ تقریبا از دو هفته پیش آغاز شد، گفت: در هفته گذشته شاهد رسیدن مرغ به مرز هر کیلوگرم ۶۴ هزار تومان بودیم که کاهش تقاضا را به دنبال داشت.

به گفته وی؛ این افزایش قیمت در پی ورود نهاده های دامی با نرخ ارز نیمایی در جیره خوراک مصرف مرغداری‌ها بود.

یوسف خانی با بیان اینکه پس از این اوج گیری قیمت بود که روند کاهش قیمت مرغ بار دیگر آغاز شده است، افزود: اینبار کاهش قیمت به دلیل افزایش عرضه مرغ توسط مرغداران در حال رخ دادن است.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی پیش بینی کرد: روند کاهش قیمت دست کم در روزهای آخر هفته نیز ادامه داشته باشد.

یوسف خانی تاکید کرد: اما، این کاهش قیمت به این معنی نیست که، مردم انتظار داشته باشند که بار دیگر قیمت‌های گذشته را در بازار مرغ تجربه کنند، چرا که قیمت نهاده های خوراک برای تغذیه مرغ ها از مبنای نرخ ترجیحی به نرخ نیمایی تغییر کرده است./اقتصادآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها