مصرف برق رکورد زد/ برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

کد خبر: 1161499

مصرف برق کشور در حال حاضر از 67 هزار مگاوات عبور کرده است و آن‌طور که سخنگوی صنعت برق می‌‌گوید، پیش‌بینی می‌‌شود در صورت ادامه این روند افزایشی مصرف به بیش از این رقم برسد. به این ترتیب روز گذشته با ثبت نیاز مصرف ۶۷۷۰۰ مگاوات رکورد سال گذشته و امسال شکسته شد.

مصرف برق رکورد زد/ برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

«مصطفی رجبی مشهدی» توضیح می‌‌دهد: تابستان بسیار گرمی شکسته شد که این افزایش دما منجر به افزایش مصرف نیز شده است، به طوری که با روزی 10 درصد افزایش مصرف مواجهیم. از هموطنان درخواست می‌‌کنیم تا در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸) با استفاده ‌نکردن از وسایل برقی پرمصرف و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و بالاتر همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا بتوانیم نسبت به کاهش هزار مگاوات افزایش مصرف که باعث فشار مضاعف بر شبکه برق کشور و نیروگاه‌ها شده اقدام  و برق پایدار را برای همگان تأمین کنیم.

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

در همین حال، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر می‌‌دهد: مشترکان پرمصرف اگر مصرف خود را کاهش ندهند و به پر مصرفی در برق ادامه دهند، به‌طور قطع با قبض‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد و حتی ممکن است در دوره‌های بعد مجبور به محدود کردن برق‌رسانی به آنها شویم. به گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» می‌‌گوید: این اطلاع‌رسانی‌ها به‌منظور کاهش و مدیریت مصرف برق در این هفته و هفته آتی انجام خواهد شد.

او عنوان می‌‌کند: در این هفته افزایش دمای سراسری در کشور، هفته بسیار سختی را برای صنعت برق رقم زد. اگر هموطنان که مشترکان عمده ما هستند به همکاری خوبی که امسال با صنعت برق داشتند ادامه دهند، به‌طور قطع می‌توانیم تابستان را با حداقل محدودیت و یا بدون محدودیت به‌خصوص در مناطق گرمسیر که بی برقی برای آنها سخت‌تر است، پشت سر بگذاریم.

منبع: روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها