واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار | عیدی جدید رئیسی بمناسبت عید قربان

کد خبر: 1161579

دیشب یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز و قسط وام یک میلیون تومانی کرونا (۳۵ هزار تومان) از آن کم شد.

واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار | عیدی جدید رئیسی بمناسبت عید قربان

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

مرحله اول واریز وام کرونا تیر ۹۹ انجام شد و تا الآن مردم ۲۴ قسط آن را پرداخت کرده‌اند. با توجه به اینکه مهلت بازپرداخت اقساط  ۳۰ ماهه بود، ۶ ماه دیگر از بازپرداخت وام اول کرونا باقی مانده است؛ یعنی وام کرونای مرحله اول دی ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

این تاریخ‌ها برای زمانی بود که ماهانه دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب مردم واریز می‌شد؛ اما اکنون تنها یک یارانه به حساب مردم واریز می‌شود و مدت زمان بازپرداخت اقساط وام کرونا، طولانی‌تر می‌شود.

با توجه به مبالغ واریز شده و باقی ماندن ۱۸ قسط از وام یک میلیون تومانی کرونا، تا دی ۱۴۰۲  مبلغ ۳۵ هزار تومان از حساب مشمولان کسر خواهد شد.

این مبلغ از تک تک اعضای خانواده کسر نمی‌شود و تنها یک ۳۵ هزار تومان از کل یارانه افراد کم می‌شود. برای مثال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. اما با کسر یارانه کرونا مبلغ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا دولت دوازدهم برای کمک به معیشت مردم اقدام به اعطای وام یک میلیون تومانی به هر سرپرست خانوار کرد. این تسهیلات به پشتوانه حساب یارانه و کسر از مبلغ واریزی آن به مردم اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران

باتوجه به تغییرات وزارت رفاه، هنوز خبری از این مساله نشده و این افراد هنوز نمی‌دانند تکلیف یارانه‌شان چه می‌شود؛ از سمتی دیگر مشخص نشد که ادامه یارانه‌ها نقدی می‌شود یا کالابرگ.

قرار بود دو ماه یارانه نقدی و پس از آن کالابرگ داشته باشیم که باتوجه به آخرین گفته‌های مسئولان به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌ها برای دادن کالابرگ فراهم نشده و احتمالا یارانه نقدی همچنان ادامه داشته باشد.

مقامات دولتی در چند روز گذشته مدام تاکید کرده‌اند که زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ هنوز فراهم نیست و یارانه تیرماه همچنان نقدی پرداخت می‌شود.

 رییس جمهوری هم شنبه شب تاکید کرد که تا زمان آماده شدن زیرساخت‌ها پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد. بر این اساس ۹ دهک درآمدی که اردیبهشت و خرداد کمک معیشتی جدید را دریافت کرده‌اند، ۲۰ تیر ماه می‌توانند منتظر واریز مرحله سوم یارانه خود باشند.

اما سوال دیگری که وجود دارد این است که یارانه معترضان چه زمان قابل برداشت می‌شود؟

اواسط خرداد ماه یارانه این گروه به حساب آنها واریز شد اما هنوز قابل برداشت نیست. هنوز هیچ کدام از مقامات سازمان هدفمندی یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان دقیق قابل برداشت شدن یارانه جدید را اعلام نکرده‌اند. برخی می‌گویند بررسی اعتراضات ثبت شده در وزارت کار همچنان ادامه دارد و این روند با توجه به استعفای وزیر کار طولانی شده است.

اما رئیس جمهور دو شب قبل در برنامه زنده تلویزیونی تاکید کرد که یارانه این گروه از جاماندگان باید قبل از واریز یارانه خرداد ماه تعیین تکلیف شود. او گفت جالب نیست که مرحله سوم یارانه هم واریز شود اما این گروه هنوز منتظر باشند و بگوییم اطلاعات آنها در حال بررسی است.

یارانه تیرماه قرار است بیستم واریز شود و اگر قرار باشد یارانه جاماندگان قبل این تاریخ تعیین تکلیف شود، باید منتظر بود که نتایح بررسی‌ها ظرف هفته آینده اعلام و یارانه این گروه هم قابل برداشت شود.

منبع: منیبان

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ها مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.

براساس رویه ماه‌های اخیر ۲۰ تیر ماه یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به دهک‌ها اول تا ۹ درآمدی به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز خواهد شد. در این بین برخی افراد که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت می‌کردند اما پس از اصلاح شیوه پرداخت، تجمیع یارانه‌ها و اضافه شدن یارانه حذف ارز ترجیحی یارانه آنها حذف شد، نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و اعتراضات خود را در سایت وزارت رفاه ثبت کردند.

با توجه به این اظهار نظر رییس جمهور انتظار می‌رود تا پیش از تاریخ واریز سومین مرحله یارانه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نتیجه اعتراضات ثبت شده مشخص شود. همچنین برخی افراد نیز که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نمی‌کردند نیز در سایت www.gov.ir ثبت‌نام کردند تا در جمع مشمولان یارانه قرار بگیرند.

حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه پیش از این و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج مربوط به اعتراضات حذف یارانه‌ها گفته بود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که مسئول بررسی اعتراضات است، نتیجه‌ای در این خصوص اعلام نکرده است. به این دلیل که متولی بررسی اعتراضات وزارت کار است، در این باره نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی افزود: ممکن است طی روزهای آینده نتیجه اعتراضات را اعلام کنند و به این ترتیب بتوانیم مسدودی یارانه افرادی که اعتراض آنها مورد قبول واقع شده را رفع، و پرداختی مربوط به ماه‌های خرداد و تیر را نیز انجام دهیم. ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که تا ۲۰ تیرماه نتیجه اعتراضات به ما ابلاغ نشود.

حسینی با بیان اینکه نتیجه بررسی اولین گروه ثبت‌نامی‌های یارانه‌های که تا پیش از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نمی‌کردند، مشخص شده است، گفت: وزارت رفاه آزمون وسع را در خصوص این افراد انجام داده و دهک‌بندی شده‌اند. براین اساس افرادی که در دهک‌های اول تا ۹ قرار داشته‌اند، تعیین شده‌ و اطلاعات آنها جهت پرداخت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

یارانه تیر ماه به همراه یارانه معوق خرداد و تیر برای این افراد واریز خواهد شد. در صورتی که افراد ثبت‌نام کرده‌اند اما یارانه‌ای به آنها پرداخت نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کنند و درخواست بازبینی خود را ثبت کنند چرا که در دهک دهم قرار گرفته‌اند.

اولین گروه ثبت‌نامی‌ها شامل حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌شده که از این تعداد نزدیک به ۳۰۹ هزار نفر در دهک دهم قرار گرفته و مشمول دریافت مالیات نشده‌اند. براساس لیست افرادی که مشمول شناخته شده‌اند، در تاریخ ۲۰ تیر ماه یارانه به همراه معوقات دو ماه گذشته واریز خواهد شد.

وی در مورد کلاهبرداری‌هایی که در حال حاضر از طریق پیامک انجام می‌شود، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ پیامکی برای هم‌وطنان ارسال نمی‌کند. در نتیجه هر پیامکی که به اسم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای افراد ارسال شود قطعا کلاهبرداری است. افراد به هیچ عنوان نباید وارد لینک‌های ارسال شده شوند. متاسفانه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از افراد با این مشکل مواجه شدند.

واریز یارانه نقدی 3 برابری به این یارانه بگیران

مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از آسیب‌ دیدن منازل مسکونی ۱۵۳ مددجوی بهزیستی در زلزله اخیر هرمزگان خبر داد گفت: مستمری مددجویان آسیب‌ دیده از این زلزله سه برابر معمول پرداخت می‌شود.

 محمدرضا کاظم‌زاده مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه مدیریت بحران بلافاصله پس از وقوع زلزله تشکیل و گروه‌های محب و اورژانس از ابتدای حادثه در منطقه حضور پیدا کرده ارزیابی‌های اولیه را انجام دادند و افرادی که آسیب‌دیده بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: ۱۲۵ نفر از مددجویان توانبخشی و ۲۸ نفر از مددجویان حوزه اجتماعی بهزیستی بر اثر زلزله اخیر آسیب دیده‌اند و منازل مسکونی و وسایل زندگی این مددجویان صد در صد تخریب شده جان باخته‌ای نداشته‌ایم.

کاظم‌زاده تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن، تسهیلات لازم برای ساخت مسکن این مددجویان در اسرع وقت توسط بنیاد مسکن به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی از کمک سه میلیارد ریالی خیرین به بهزیستی برای کمک به زلزله‌زدگان هرمزگان خبر داد و گفت: در حال توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی بین آسیب‌دیدگان هستیم و به محض اینکه اسامی آسیب‌دیدگان این زلزله مشخص شد سازمان بهزیستی سه برابر مستمری معمول را به حساب مددجویان آسیب‌دیده واریز می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها